The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Medlem

Varför bry sig så otroligt mycket om det? Det ser ju snyggt ut. Enhetligt.
Grafiken är det minsta jag oroar mig för.

Permalänk
Medlem

För att efter 5 år så har inte Bethesda lyckats göra detta spelet snyggare än oblivion trots en ny grafikmotor, inga avsevärda skillnader iaf. 5 år är mkt i spelvärlden och, även om de alltid har bra story o fantasi i sina spel, så tvivlar man lite på att de faktiskt går framåt i utvecklingen. Ok, det var hårt sagt och det har säkert att göra med att de var tvugna att anpassa spelet till 360 och ps3, men ändå, det dröjer väl inte allt för länge tills nästa generations konsoler tittar fram?:) Jag ber om ursäkt för min bitterhet men det har väl mest att göra med att Bethesda lovade mkt som höjde mina förväntningar till något spelet inte lever upp till:(

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

För att efter 5 år så har inte Bethesda lyckats göra detta spelet snyggare än oblivion trots en ny grafikmotor, inga avsevärda skillnader iaf. 5 år är mkt i spelvärlden och, även om de alltid har bra story o fantasi i sina spel, så tvivlar man lite på att de faktiskt går framåt i utvecklingen. Ok, det var hårt sagt och det har säkert att göra med att de var tvugna att anpassa spelet till 360 och ps3, men ändå, det dröjer väl inte allt för länge tills nästa generations konsoler tittar fram?:) Jag ber om ursäkt för min bitterhet men det har väl mest att göra med att Bethesda lovade mkt som höjde mina förväntningar till något spelet inte lever upp till:(

Um? Du dömer ut ett spel efter att ha set några tidiga screenshots? Ja då är det bäst du inte spelar det alls i så fall

Själv tycker jag det ser grymt ut, som någon påpekade så är ju hela den estetiska bilden viktig och tycker det lovar mycket gott! Så länge dom får till rätt spelkänsla så är jag säker på att det blir grymt roligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

För att efter 5 år så har inte Bethesda lyckats göra detta spelet snyggare än oblivion trots en ny grafikmotor, inga avsevärda skillnader iaf. 5 år är mkt i spelvärlden och, även om de alltid har bra story o fantasi i sina spel, så tvivlar man lite på att de faktiskt går framåt i utvecklingen. Ok, det var hårt sagt och det har säkert att göra med att de var tvugna att anpassa spelet till 360 och ps3, men ändå, det dröjer väl inte allt för länge tills nästa generations konsoler tittar fram?:) Jag ber om ursäkt för min bitterhet men det har väl mest att göra med att Bethesda lovade mkt som höjde mina förväntningar till något spelet inte lever upp till:(

Ett screenshot säger ju inte mycket om grafikmotorn eftersom den styr hur saker rör sig. Fina texturer (som du beskriver) kan man lägga på i vilket skitspel som helst. Jag kan dock tycka att de historiskt gjort ett ganska kass jobb med kläder och rustningar men det handlar mest om att de ritar "fult" och har lite för låg detaljnivå. Sånt får man ju modda sig till.

En stor förändring som jag hoppas på är detaljnivå på meshes på gubbarna. Tidigare ser man ofta att det glappar och svärden går genom ben eller kläder eftersom de inte samverkar. Det är sånt en ny grafikmotor med bättre fysikberäkningar kan bidra med. Men stor sannolikhet får vi också en karaktär som kan hoppa mer likt en människa än en kängru...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

För att efter 5 år så har inte Bethesda lyckats göra detta spelet snyggare än oblivion trots en ny grafikmotor, inga avsevärda skillnader iaf.

Skyrim är oerhört mycket snyggare än Oblivion. Om du sen tänker på moddat Oblivion, visst, men då får du jämföra med moddat Skyrim ett antal år efter release. Det är ju inte så att moddarna poppade upp direkt när Oblivion släpptes. Dessutom överdriver många hur snyggt det blir med moddar. Visst det går att göra setups för fina screenshots, men överlag så är det fortfarande inte i närheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

"We can now confirm that the TES V: Skyrim engine is all-new. And it looks fantastic,"
Efter att ha sett bilderna så blir jag besviken. De kanske har en ny motor men det ser ut som de har använt sig av den gamla(förutom ansiktena). Det är inte snygg! Det är för för få polygoner som de har målat förhållandevis snyggt men det ser fortfarande kantigt ut. Hoppas att bilderna är från 360-versionen och att pc användarna får mer att gnaga på!

Skrivet av hersses:

För att efter 5 år så har inte Bethesda lyckats göra detta spelet snyggare än oblivion trots en ny grafikmotor, inga avsevärda skillnader iaf. 5 år är mkt i spelvärlden och, även om de alltid har bra story o fantasi i sina spel, så tvivlar man lite på att de faktiskt går framåt i utvecklingen. Ok, det var hårt sagt och det har säkert att göra med att de var tvugna att anpassa spelet till 360 och ps3, men ändå, det dröjer väl inte allt för länge tills nästa generations konsoler tittar fram?:) Jag ber om ursäkt för min bitterhet men det har väl mest att göra med att Bethesda lovade mkt som höjde mina förväntningar till något spelet inte lever upp till:(

Vad flera av er glömmer är att ni inte har sett spelet i rörelse. Animationerna ska ha förbättrats avsevärt och det ihop med den allmäna världsdesignen kan göra att spelet ser imponerande ut utan att det är högupplösta texturer överallt.

Permalänk
Medlem

Det är hur spelet är som spelar en enorm roll, inte hur spelet ser ut. Har du tänkt på det, hersses?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Många som är emot mig? Fine, men ni kan inte blunda för bevisen! Jag har inte sett spelet i rörelse men jag kan jämföra screenshots mellan spelen! Skyrim är inte sååååååååååååååååååååå mkt snyggare som ni säger, inte så snyggt som Bethesda lovar, inse fakta! Det är små små skillnader som visar krypsteg jämfört med andras prestationer.
Sen har jag inte sagt nått dåligt om spelkänslan eller äventyret, snarat hyllat de så vrf ens komma med en sån kommentar? Det är dumhet!

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Många som är emot mig? Fine, men ni kan inte blunda för bevisen! Jag har inte sett spelet i rörelse men jag kan jämföra screenshots mellan spelen! Skyrim är inte sååååååååååååååååååååå mkt snyggare som ni säger, inte så snyggt som Bethesda lovar, inse fakta! Det är små små skillnader som visar krypsteg jämfört med andras prestationer.
Sen har jag inte sagt nått dåligt om spelkänslan eller äventyret, snarat hyllat de så vrf ens komma med en sån kommentar? Det är dumhet!

Om du inte ser skillnad på de två bilderna så har du nog lite problem. Den första har inte ens i närheten samma komplexitet. Titta på vattenfallet, eller trädet som står på klippan. Sen missar du hela poängen, väldigt många av oss som skriver i tråden anser att Morrowind var bra mycket bättre än Oblivion. Vi bryr oss inte så mycket om grafiken, att ett spel är snyggt är ändå bara relevant den första timmen i spelet sen är det bara själva spelet som är viktigt.

Permalänk
Skrivet av peo.b:

Om du inte ser skillnad på de två bilderna så har du nog lite problem. Den första har inte ens i närheten samma komplexitet. Titta på vattenfallet, eller trädet som står på klippan. Sen missar du hela poängen, väldigt många av oss som skriver i tråden anser att Morrowind var bra mycket bättre än Oblivion. Vi bryr oss inte så mycket om grafiken, att ett spel är snyggt är ändå bara relevant den första timmen i spelet sen är det bara själva spelet som är viktigt.

+1
Tänkte kommentera på samma inlägg men du sa ungefär det jag tänkte

Stor skillnad som sagt på bilderna, inget man märker på sekunden men betydligt mer detaljer i varje skin på alla objekt i den nedre och träden ser faktiskt bra ut men nej inte awesome men crysis(första) bra ut.

Permalänk
Medlem

OMG! Vem som helst kan väl se att det inte är vatten i den första bilden men det har väl inget med saken att göra. Tekniskt sett är skogarna uppbyggda på samma sätt, liknande tekniker som enkelt 2D gräs och blomster. "skillnad på barr- och lövskog, mjeeeeeeeeee" o sånt verkar du haka upp dig på, peo.b när du helt klart missar min poäng: att motorerna renderar snarlik grafik. Att bilderna inte har exakt samma motiv har inte med saken att göra.
O för 623:e gången: JAG HAR INTE SAGT NÅTT ILLA OM SPELKÄNSLAN!!! Jag har tidigare sagt att de gjort magiska spel så vrf får ni för er att jag tycker illa om den? F*ing läs tidigare inlägg!!!! Vid det här laget har ni säkert glömt min poäng trots att den står några rader ovanför, men ni måste tydligen höra den igen 3 ggr till, ett magiskt tal, 3 ggr till!
Min poäng:
MOTORERNA RENDERAR SNARLIK GRAFIK!!!
MOTORERNA RENDERAR SNARLIK GRAFIK!!!
MOTORERNA RENDERAR SNARLIK GRAFIK!!!

Jag tycker inte illa om storyn i någon av elder scrolls-spelen men ni har säkert missat att jag redan skrivit det så ofta så jag säger det igen!!! Bethesda gör magiska spel! Om ni inte har uppfattat varken min poäng eller mina åsikter ang spelupplevelsen från de tidigare spelen så börja jobba för regeringen!

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk

Att Oblivion->Skyrim inte blev lika stort hopp i teknologi som morrowind->Oblivion är ingen hemlighet, Bethesta har ju själv sagt det. Sen så tycker jag Skyrim ser rätt snyggt ut ändå, det skulle säkert kunnat gjorts snyggare men det hålls bak av PS3 och XBOX360, det är inte heller en hemlighet.

TL;DR: Skyrim är snyggt, men kunde varit snyggare. Jag är i alla fall nöjd med vad jag ser, är det snyggare än vad Oblivion modden Nehrim är (vilket allt talar för) så är jag mer än nöjd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

OMG! Vem som helst kan väl se att det inte är vatten i den första bilden men det har väl inget med saken att göra. Tekniskt sett är skogarna uppbyggda på samma sätt, liknande tekniker som enkelt 2D gräs och blomster. "skillnad på barr- och lövskog, mjeeeeeeeeee" o sånt verkar du haka upp dig på, peo.b när du helt klart missar min poäng: att motorerna renderar snarlik grafik. Att bilderna inte har exakt samma motiv har inte med saken att göra.
O för 623:e gången: JAG HAR INTE SAGT NÅTT ILLA OM SPELKÄNSLAN!!! Jag har tidigare sagt att de gjort magiska spel så vrf får ni för er att jag tycker illa om den? F*ing läs tidigare inlägg!!!! Vid det här laget har ni säkert glömt min poäng trots att den står några rader ovanför, men ni måste tydligen höra den igen 3 ggr till, ett magiskt tal, 3 ggr till!
Min poäng:
MOTORERNA RENDERAR SNARLIK GRAFIK!!!
MOTORERNA RENDERAR SNARLIK GRAFIK!!!
MOTORERNA RENDERAR SNARLIK GRAFIK!!!

Jag tycker inte illa om storyn i någon av elder scrolls-spelen men ni har säkert missat att jag redan skrivit det så ofta så jag säger det igen!!! Bethesda gör magiska spel! Om ni inte har uppfattat varken min poäng eller mina åsikter ang spelupplevelsen från de tidigare spelen så börja jobba för regeringen!

Lugn då biffen. Inte för att det ger något vettigt till diskussionen, men seriöst du behöver ju ta ett chillpill.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Skrivet av hersses:

OMG! Vem som helst kan väl se att det inte är vatten i den första bilden men det har väl inget med saken att göra. Tekniskt sett är skogarna uppbyggda på samma sätt, liknande tekniker som enkelt 2D gräs och blomster. "skillnad på barr- och lövskog, mjeeeeeeeeee" o sånt verkar du haka upp dig på, peo.b när du helt klart missar min poäng: att motorerna renderar snarlik grafik. Att bilderna inte har exakt samma motiv har inte med saken att göra.
O för 623:e gången: JAG HAR INTE SAGT NÅTT ILLA OM SPELKÄNSLAN!!! Jag har tidigare sagt att de gjort magiska spel så vrf får ni för er att jag tycker illa om den? F*ing läs tidigare inlägg!!!! Vid det här laget har ni säkert glömt min poäng trots att den står några rader ovanför, men ni måste tydligen höra den igen 3 ggr till, ett magiskt tal, 3 ggr till!
Min poäng:
MOTORERNA RENDERAR SNARLIK GRAFIK!!!
MOTORERNA RENDERAR SNARLIK GRAFIK!!!
MOTORERNA RENDERAR SNARLIK GRAFIK!!!

Jag tycker inte illa om storyn i någon av elder scrolls-spelen men ni har säkert missat att jag redan skrivit det så ofta så jag säger det igen!!! Bethesda gör magiska spel! Om ni inte har uppfattat varken min poäng eller mina åsikter ang spelupplevelsen från de tidigare spelen så börja jobba för regeringen!

Hm, trollar du ? eller blir du verkligen såhär upprörd över Internet ?

Permalänk
Medlem

Man måste beakta vilket omfång spelet har också, det går inte att göra hur komplex grafik som helst i spel med stora öppna världar. De spel som är grafiskt väldigt avancerade har också begränsade nivåer/banor. Jag står också fast vid att Skyrim är mycket snyggare, det går inte bara jämföra en bild. Sen är förstås innehållet det viktigaste som de andra påpekar, men det skadar ju inte om spelet är snyggt också.

Permalänk
Skrivet av hersses:

Min poäng:
MOTORERNA RENDERAR SNARLIK GRAFIK!!!
MOTORERNA RENDERAR SNARLIK GRAFIK!!!
MOTORERNA RENDERAR SNARLIK GRAFIK!!!

Med tanke på att motorn som sagt är byggd med gamle Gamebryo i grunden så får man självklart lite snarlika vibbar av grafiken. Det är lika självklart som att man ser likheter i alla motorer som tex id software har skapat gång på gång utifrån quake-motorn, även om skillnaden egentligen är näst intill total på alla plan.

Det känns i vilket fall urlöjligt att sitta och syna ett par första screenshots på det sättet. Dom visar i princip ingenting av de stora nyheterna med motorn som tex dynamisk snö, mäktigare magiska effekter, animationer, drakarnas beteende och effekter, betydligt mer levande och rörlig natur, hur städerna är implementerade i spelvärlden, etc. Det är absolut ett stort uppbyte från Oblivion, särskillt om man som moddare är medveten om hur pass många tidigare tekniska begränsningar detta kör över.

Sen förstår jag inte riktigt din kritik mot hur skogarna är uppbyggda. Vegetationen är gjord på precis samma sätt som i alla andra moderna spel. En stor skillnad jämfört med Oblivion är dock att naturen nu inte är genererad på något sätt, utan är skapad och formad helt manuellt, vilket lär göra den betydligt intressantare och mindre enformig. En annan stor skillnad är även att dom har förlitat sig mycket mindre på hightmapen, och istället lagt in riktiga modeller för omgivningen i form av berg och dylikt som kan formas precis hur som helst istället för endast lodrätt.
Man får ju inte heller glömma att tänka på hur pass stor spelvärlden är. Det tvingar ju utvecklarna att dra ner en aning på detaljrikedomen, särskillt på konsol-versionerna. Det finns inte många spel idag som ens kan mäta sig med Oblivions grafik vad gäller massiva skogsmiljöer, så det ska bli riktigt intressant att få se mer av hur det blir i Skyrim.

Något som bör uppmärksammas på screenshotsen är den betydligt mer mogna ljussättningen i spelet. Det är inte lika gull som de tidigare spelen, utan känns betydligt kallare och mer realistisk. Bara en sådan simpel grej kan göra underverk för den grafiska upplevelsen, precis som OBGE totalt förändrade Oblivion.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag kunde inte bry mig mindre om grafiken, Morrowind är fortfarande ett bättre spel än Oblivion trots det föråldrade utseendet.

MEN! hersses har ändå en poäng, kolla bara kommentarerna på Obliviontrådens förstasida så ser ni hur folk reagerade då jämfört med nu...

Men jag är orolig för helt andra saker än den "medelmåttiga" grafiken.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Många som är emot mig? Fine, men ni kan inte blunda för bevisen! Jag har inte sett spelet i rörelse men jag kan jämföra screenshots mellan spelen! Skyrim är inte sååååååååååååååååååååå mkt snyggare som ni säger, inte så snyggt som Bethesda lovar, inse fakta! Det är små små skillnader som visar krypsteg jämfört med andras prestationer.
Sen har jag inte sagt nått dåligt om spelkänslan eller äventyret, snarat hyllat de så vrf ens komma med en sån kommentar? Det är dumhet!
http://bethsoft.com/images/games/gamescrn_obliv_01-B.jpg

http://www.gamereactor.se/media/59/elderscrolls5_235967b.jpg

Du väljer ju verkligen rätt bilder för att styrka ditt argument men det känns ändå som att du lurar dig själv genom det, det finns andra bilder där skillnaden är betydligt mer påtaglig. Som sagt ska animationerna vara mycket bättre och då ser spelet mycket bättre ut i rörelse, även om det inte återges i en screenshot. Det kan ha hänt mycket utan att man ser det rakt av sådär.

Permalänk
Inaktiv

Ja, det är ju inte så stor skillnad...

Permalänk
Medlem

Betydligt snyggare på view distance i jämförelse med Oblivion. (bild från gamereactor-artikeln, svårt att urskilja texturkvalitet men bilden visar vad jag menar) TES 4 hade en tendens till att ha kala områden utan moddar.

Sen blir jag jag personligen fortfarande imponerad av Oblivions skogar och natur när jag spelar, atmosfären/känslan är obeskrivligt bra gjord tillsammans med soundtracket av Jeremy Soule.
Red Dead Redemption är det enda spel genom alla dessa år som kunnat få mig att reagera likadant.

Hoppas och tror att Skyrim kommer leverera det där unika också.

Visa signatur

i7 2600k + Corsair H60 | Asus P8Z68-V Pro Gen-3 | Corsair Vengeance 16GB | Sapphire Radeon 7970 | Intel X25-M G2 80GB | Corsair HX520 | Corsair Obsidian 650D

Permalänk
Medlem

Jag kan tycka att det är lite väl mycket skog och att det vore skoj om det kunde brytas av med lite öppna böljande fält eller lite slätter här och där... Oblivionmotorn och dess efterträdare(?) kan skapa snygga skogar och helt ok bergsmiljöer, det vet vi redan. Nu minns jag inte hur det såg ut i Oblivion eftersom det är några år sedan jag spelade det, men det känns som om det var skog, kullar, berg och städer.

Nu är kanske vetefält inte det mest spännande man kan rida eller gå genom, men sådana ställen är ju utmärkta för easter-eggs etc. (crop circles comes to mind, etc)

Permalänk
Skrivet av dovienya:

Jag kan tycka att det är lite väl mycket skog och att det vore skoj om det kunde brytas av med lite öppna böljande fält eller lite slätter här och där... Oblivionmotorn och dess efterträdare(?) kan skapa snygga skogar och helt ok bergsmiljöer, det vet vi redan. Nu minns jag inte hur det såg ut i Oblivion eftersom det är några år sedan jag spelade det, men det känns som om det var skog, kullar, berg och städer.

Nu är kanske vetefält inte det mest spännande man kan rida eller gå genom, men sådana ställen är ju utmärkta för easter-eggs etc. (crop circles comes to mind, etc)

Skulle nog funka om spelet utspelade sig i en annan del av TES universumet, tycker själv hellre att skog och berg funkar bättre i fantasty men det är bara min åsikt

Permalänk
Skrivet av dovienya:

Jag kan tycka att det är lite väl mycket skog och att det vore skoj om det kunde brytas av med lite öppna böljande fält eller lite slätter här och där... Oblivionmotorn och dess efterträdare(?) kan skapa snygga skogar och helt ok bergsmiljöer, det vet vi redan. Nu minns jag inte hur det såg ut i Oblivion eftersom det är några år sedan jag spelade det, men det känns som om det var skog, kullar, berg och städer.

Nu är kanske vetefält inte det mest spännande man kan rida eller gå genom, men sådana ställen är ju utmärkta för easter-eggs etc. (crop circles comes to mind, etc)

Fast då skulle ju inte spelet utspela sig i skyrim då öppna slätter inte passar in i dess miljö-

Permalänk
Medlem

Förstår inte de som menar att det inte är någon stor skillnad. Jag har spelat såväl Oblivion som de Fallout-spel som baseras på samma motor och jag vill hävda att det är stor skillnad. Miljön är betydligt mer detaljerad i de nya screenshotsen, dessutom ser inte alla ansikten ut likadana vilket jag stört mig otroligt mycket på tidigare. Hoppas de kan fixa en karaktärsgenerator där alla ansikten inte ser ut att blivit manglade, målade med oljefärg och tillhöra ett obskyrt trollsläkte.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dovienya:

Jag kan tycka att det är lite väl mycket skog och att det vore skoj om det kunde brytas av med lite öppna böljande fält eller lite slätter här och där... Oblivionmotorn och dess efterträdare(?) kan skapa snygga skogar och helt ok bergsmiljöer, det vet vi redan. Nu minns jag inte hur det såg ut i Oblivion eftersom det är några år sedan jag spelade det, men det känns som om det var skog, kullar, berg och städer.

Nu är kanske vetefält inte det mest spännande man kan rida eller gå genom, men sådana ställen är ju utmärkta för easter-eggs etc. (crop circles comes to mind, etc)

Tundror och glaciärer kommer att finnas med enligt Todd Howard

Citat:

Hoppas de kan fixa en karaktärsgenerator där alla ansikten inte ser ut att blivit manglade, målade med oljefärg och tillhöra ett obskyrt trollsläkte.

Helt sanslöst att man kan ha ljusblå hud och ljusgrönt hår etc. i TES4. Som om man designat karaktärerna i MS Paint...

Visa signatur

i7 2600k + Corsair H60 | Asus P8Z68-V Pro Gen-3 | Corsair Vengeance 16GB | Sapphire Radeon 7970 | Intel X25-M G2 80GB | Corsair HX520 | Corsair Obsidian 650D

Permalänk

Jag tycker det är en hel del skillnad på kvaliteten på grafiken ändå om man skall jämföra de 4 bilderna. Man får titta noga.

Med skyrim har man höjt en nivå i grafiken som lutar mer åt realism. Obliviongrafiken är som målat, den är lite för "fin". Titta på bilden med hästen och husen och fundera. Det är ju nästan tecknadgrafik jämfört med grafiken i bilden under.

Om ni tar med er en kamera ut i naturen och tar kort så tippar jag på att "grafiken" i era bilder ligger mycket närmare Skyrimgrafik och långt ifrån den grafik ni ser på bilderna från Oblivion.

Det hela gör att jag tror snarare på att alla har olika preferenser eller smak när det gäller grafiken. I och för sig så strävar de flesta av oss om inte alla, att grafiken så mycket som möjligt avspeglar den "grafik" i verkligheten vi ser med våra ögon antar jag.

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk
Medlem

Det jag är lite rädd för är att de verkar sikta på att göra spelet enklare än vad Oblivion är när det kommer till Skill/level system. Alla spel går ju åt det hållet. Det är rätt trist att köra "RPG" spel nu för tiden då alla verkar sikta på att vara så enkla som möjligt istället för att skapa ett komplext system där man har många val och har möjlighet att skapa sig en mer personlig variant av sin karaktär, istället för att följa ett schema där man skaffar den bästa utrustningen och bygger gubben på ett speciellt sätt för att få högsta skada och bli så oslagbar man kan bli utan att fuska.

Ang bilderna från game reactor så tycker jag det ser ut som det är screenshots från en konsolversion.

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hersses:

Många som är emot mig? Fine, men ni kan inte blunda för bevisen! Jag har inte sett spelet i rörelse men jag kan jämföra screenshots mellan spelen! Skyrim är inte sååååååååååååååååååååå mkt snyggare som ni säger, inte så snyggt som Bethesda lovar, inse fakta! Det är små små skillnader som visar krypsteg jämfört med andras prestationer.
Sen har jag inte sagt nått dåligt om spelkänslan eller äventyret, snarat hyllat de så vrf ens komma med en sån kommentar? Det är dumhet!
http://bethsoft.com/images/games/gamescrn_obliv_01-B.jpg

http://www.gamereactor.se/media/59/elderscrolls5_235967b.jpg

Jag håller med dig faktiskt. Det är inte så jättestor skillnad som vissa får för sig, i alla fall inte dom du visar. man ser lite mer på bilderna längre ner. Hästarna ser dock inte så roliga ut i Oblivion, men det finns ju moddar till allt

Permalänk
Inaktiv

Även om jag är aningen besviken på grafiken så kan jag iallafall pusta ut nu, tittade runt för ett halvår sedan efter information om nästa Elder Scrolls spel, sjukt glad denna morgon att se rörelse på den fronten!

Permalänk
Avstängd

hur eller hur så kommer det säkerligen både högre upplösta LODs och någon ny motsvarighet till Qarls, ingen idé att oroa sig över det.