Här är beskrivningen, gissa chassit.

Permalänk
Medlem

Här är beskrivningen, gissa chassit.

- Välbyggt kvalitétschassi som är en fröjd att jobba i
- Kräver ingen moddning utöver att möjligtvis byta ut lite fläktar
- Stilren och minimalistisk design
- Rymmer en överklockad 2600i med luftkylare alt. H50, en SSD samt två 6950 i CF alt. 580 i SLI
- Rymmer ett Corsair 1200W PSU
- USB 3 och mic/headphone-uttag i fronten.
- Behöver inte öppna några dörrar för att starta/stänga av datorn

- Bekräftat superb luftkylning för såväl grafikkort som moderkort
- Fantastisk ljudprofil som gör det möjligt att kyla en överklockad processor och dubbla grafikkort med luft och fortfarande kunna klassas som "tyst"

Finns detta chassi? Pengar är ingen trång sektor...

Permalänk
Medlem

Haf x eller 600T eller FD XL

Visa signatur

Intel Core i5 2.8 Ghz @3.4Ghz|Corsair H70|Asus Maximus III Formula P55|Corsair 8GB 1600MHz XMS3 DHX+| ZOTAC GTX 470 1280MB|650D,
B-log; Riverst0ne

Permalänk

Fractal define XL ?

Visa signatur

Intel core i5 760 @ 3.63Ghz| Msi 560Ti HWK/9800GT| 10GB ram 1TB seagate|Noctua NH-U12P SE2| Fractal R3 White ||| Äpplet fick flytta sig för en mer arbetsinriktad maskin, Dell XPS15 (gen2) | IntelSB Core i7 2640m @ 3.2Ghz (Dualcore.m HT) | GF GT540m | 8GB ram | 500GB WD CavBlack | 1080P AdobeRBG | JBL-ljud |||
"VAR E CHIPPET!!?"

Permalänk
Medlem

Om du vill ha ett välbyggt kvalitétschassi glöm Fractal Design. Allt det du vill ha finns i Lian Li PC-V2120 men den kostar. Den har en dörr men den är avtagbar.

Permalänk
Medlem

http://www.corsair.com/cases/graphite-series.html eller
http://www.corsair.com/cases/obsidian-series.html ?
Jag har ungefär samma kriterier som du och dessa är de jag hittat som jag tycker matchar bäst. Hade jag inte redan haft en massa chassin som skräpade hade jag redan haft ett Corsair-chassie.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Har hunnit kolla upp HAF X och 600T:

HAF X verkar ha bra kylning, men jag gillar inte riktigt "rugged" utseendet. Det som gör mig mest tveksam är ljudnivån. Chassit har flera ytliga fläktar och är ganska öppet, vilket troligtvis släpper igenom mycket ljud från såväl grafikkort som CPU-kylare?

Det finns mycket att gilla även med 600T. Även detta chassi har fritt liggande fläktar i front och ovandel (jag har datorn på golvet) vilket troligtvis släpper igenom mycket ljud. Kylningen är OK, men inte imponerande, vilket kommer dra upp ljudet på grafikkorten: http://www.bit-tech.net/hardware/cases/2010/09/23/corsair-gra...

Lian Li V2120: Detta chassi har jag tittat på en hel del. Det är större än jag behöver, men det gör inte så mycket. Däremot har jag inte sett några tester om varken ljud eller kylning. Mest fundersam är jag över den stora luftvolymen i chassit. Orkar de befinliga fläktarna göra ett tillräckligt jobb utan att gå på högvarv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siddha:

HAF X verkar ha bra kylning, men jag gillar inte riktigt "rugged" utseendet. Det som gör mig mest tveksam är ljudnivån. Chassit har flera ytliga fläktar och är ganska öppet, vilket troligtvis släpper igenom mycket ljud från såväl grafikkort som CPU-kylare?

Har snickrat ihop en HAF 935 så det är inte direkt samma sak, men det visade sig vara relativt tyst ändå. Stora fläktar på låga varvtal och god omsättning på luft gör att fläktar på grafikkort och CPU inte rör på sig så mycket vid last. Så det är inte omöjligt att HAF X kan matcha ljudnivån.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pöjk:

Om du vill ha ett välbyggt kvalitétschassi glöm Fractal Design. Allt det du vill ha finns i Lian Li PC-V2120 men den kostar. Den har en dörr men den är avtagbar.

Kan bara hålla med, Fractal Design är billigt men inte mycket mer.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Entusiast
Skrivet av NidoKing:

Kan bara hålla med, Fractal Design är billigt men inte mycket mer.

Man får vad man betalar för.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Själv är jag sugen på ett Lian Li PC-X500, tror verkligen på detta chassi! = http://www.inet.se/artikel/6904069/lian-li-pc-x500-utan-natde...

Edit: Hittade lite bilder från ett forum då en har ett bygge i just PC-X500 chassit http://hardforum.com/showpost.php?p=1036363480&postcount=368 dock så fick han beställa en mounting-ram för att montera sitt Corsair HX1000 agg.

Permalänk
Medlem

Det finns en nyare version av X500 som har USB3. Den ser bra ut vad gäller kylning, men lite oklart vad gäller ljudnivå.

ps Sedan har jag för mig att den skulle dyka upp först i vår ds
*edit* länkar igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Man får vad man betalar för.

Fast i det jag monterat fick vi lägga mellanlägg vid fläktarna för annars skrapar de i gallret. Sen fick vi rikta hårddiskhållarna och buren för att kunna montera dem. Två av hårddiskplatserna är i stort sett obrukbara pga "misspassning". Inte prisvärt enligt mig.

Jag tycker att oavsett pris ska man kunna få ett fungerande chassi.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siddha:

Det finns en nyare version av X500 som har USB3. Den ser bra ut vad gäller kylning, men lite oklart vad gäller ljudnivå.
http://www.lian-li.com/v2/en/product/product06.php?pr_index=5...

ps Sedan har jag för mig att den skulle dyka upp först i vår ds

Få inte upp nåt chassi på den länken , bara en vit sida.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siddha:

Det finns en nyare version av X500 som har USB3. Den ser bra ut vad gäller kylning, men lite oklart vad gäller ljudnivå.
http://www.lian-li.com/v2/en/product/product06.php?pr_index=5...

ps Sedan har jag för mig att den skulle dyka upp först i vår ds

En recension av 2120 http://www.pcper.com/article.php?aid=1070&type=expert&pid=1

X500 är fin den med med antagligen bättre kylning än 2120 men tror att 2120 är tystare.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av NidoKing:

Fast i det jag monterat fick vi lägga mellanlägg vid fläktarna för annars skrapar de i gallret. Sen fick vi rikta hårddiskhållarna och buren för att kunna montera dem. Två av hårddiskplatserna är i stort sett obrukbara pga "misspassning". Inte prisvärt enligt mig.

Jag tycker att oavsett pris ska man kunna få ett fungerande chassi.

Det med fläktgallret är sjukt irriterande, men förövrigt tycker jag att det är ett bra chassi för pengarna:)

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Tänkte direkt på FD XL

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Siddha:

- Behöver inte öppna några dörrar för att starta/stänga av datorn

Annars kan man ju fixa en fjärkontroll eller liknande så man kan starta/stänga och navigera runt på datorn från sängen ;). Har själv ett Lian Li pc-a71a (den som ersatte heter a71fb) som är ett trevligt och stilrent chassi, dock med dörr (som iofs går att ta av, vilket du kan ha i åtanke när du letar runt efter chassin och kanske hittar ett med dörr som annars faller i smaken). Ljuddämpning kan du ju ev. fixa med själv om du inte hittar ett chassi som faller i smaken.

Permalänk
Medlem

PC-B25S skulle kunna vara lösningen

Permalänk

Detta är lösningen

Skämt åsido, med dina krav blir du antagligen tvungen att modda om ett av de "bättre" lådorna som finns!

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siddha:

Det finns en nyare version av X500 som har USB3. Den ser bra ut vad gäller kylning, men lite oklart vad gäller ljudnivå.

Mmm, fast priserna på nya serierna verkar vara ännu mer plågsamt överdrivna för dessa x-seriechassin
Sen gillar jag inte fönstret på nya... Interna layouten är nog smartare på nya, men inte lika "kul" som den mer tydligt sektionerade gamla x500. Kylningen genom fronten är ju dock brutal i den nya, även om jag hellre sett vanliga 120mm fläktar istället för 140mm.

Måste erkänna att jag blivit lite småsugen på gamla x500 nu när priserna börjar ramla ner till en nivå som inte är så mycket högre än tex FT02.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siddha:

Har hunnit kolla upp HAF X och 600T:

HAF X verkar ha bra kylning, men jag gillar inte riktigt "rugged" utseendet. Det som gör mig mest tveksam är ljudnivån. Chassit har flera ytliga fläktar och är ganska öppet, vilket troligtvis släpper igenom mycket ljud från såväl grafikkort som CPU-kylare?

Det finns mycket att gilla även med 600T. Även detta chassi har fritt liggande fläktar i front och ovandel (jag har datorn på golvet) vilket troligtvis släpper igenom mycket ljud. Kylningen är OK, men inte imponerande, vilket kommer dra upp ljudet på grafikkorten: http://www.bit-tech.net/hardware/cases/2010/09/23/corsair-gra...

Lian Li V2120: Detta chassi har jag tittat på en hel del. Det är större än jag behöver, men det gör inte så mycket. Däremot har jag inte sett några tester om varken ljud eller kylning. Mest fundersam är jag över den stora luftvolymen i chassit. Orkar de befinliga fläktarna göra ett tillräckligt jobb utan att gå på högvarv.

Haf X är ganska tyst, tror också att det fanns nån recension på sweclockers som visa det

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/artikel/6900678/silverstone-fortress-ft02b

Köpte ett själv för en vecka sedan och är super nöjd.