Permalänk

Köpa nytt eller uppgradera?

Hej alla,

Köpte för ett par år sen en ny dator, och har nu på senaste tiden börjat bli sugen på några kommande spel (Shogun 2, Deus Ex 3, Homefront), och undrar därför lite hur min dator kommer överleva...

Har i Dagsläget följande:
MK Asus M4N72-E nForce750aSLI
CPU AMD Phenom2 X4 940 3Ghz, 8MB,125W,AM2+, BE
Corsair 4gb (KIT) DDR2 1066MHz/CL5/XMS2-8500
HD1TB Samsung SP SATA-2 7200RPM Spinpoint
GK PCIe XFX GF GTX 275XXX

Grejen är även som så att jag nu kör på Vista, och är sugen på att byta över till Win 7...
Funderade på ny skärm..
så mitt i allt detta dök tanken upp, ska jag försöka uppdatera datorn för framtiden eller köpa nytt rakt av..

Rekommendationer?

Permalänk

Jag har ungefär likadan data setup som dig.

Fast med en Intel processor (E8500)

OT, jag skulle säga att du borde klara Crysis 2 och Shogun 2 utan problem. Men om det är så att du vill köra på directx 11 så måste det ju uppdateras, men om du klarar dig på directx 10 så är det ett väldigt bra kort fortfarande.

Men är inte så bra på processorn men kan tänka mig att den inte är direkt sämre än min processor och min klarar vanliga Crysis med High och högsta upplösningen utan problem.

Men om det nu var så att du hade pengar och ville uppgradera till directx 11 så tycker jag att du antingen bara köper ett nytt kort, eller så väntar du på den nya AMD processorn och kanske blaffar på med ett 590 eller 6990 om du har pengarna. (Endast rekommendation för en odödlig dator )

Visa signatur

In the beginning the universe was created.

This has made a lot of people very angry, and has been widely regarded as a bad move.
- Douglas Adam

Permalänk

tror den räcker om du bara byter ut grafikkortet

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4