Permalänk
Medlem

Nytt gaming tangentbord.

Tjenixen!

Dags för nytt tangentbord, men vet inte vilket jag ska köpa, så jag hade tänkt kolla om ni har några tips? jag är ute efter ett gaming tangentbord. Jag vill inte ha en massa macroknappar, för det hatar jag. Jag har tittat lite på SteelSeries 7G, men jag har läst att bokstäverna nöts ut efter ca 6 månader på det. Och det är ju inte så kul när man betalar 1,1k för det... Så fritt fram med tips!

Tack på förhand// Anton

Permalänk
Medlem

Logitech G19, prissänkt på komplett.

Permalänk
Medlem

steelseries 6gv2?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Jag vill inte ha en massa blingbling och macroknappar, men vanliga lysande tangenter vore ju bra

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/artikel/6606092/logitech-g110-gaming-keybo... lev med macro knapparna, en kopia av det bästa tbordet jag testat (G19). Men utan skärm och inte 100% lika skönt handleds stöd.

http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=3322 aldrig testat men,
http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=3605 detta är också ett alternativ, aldrig testat men ser lovande ut.

EDIT :
Såg nu att g19 var prissänkt på komplett. BUY IT--- http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=435889

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

steelseries 6gv2?

Det hade jag köpt om man fick med handledsstödet :/

Permalänk
Medlem

Köp ett Microsoft SideWinder X4! Grymt gaming tangentbord utan överdrivet blingbling och dessutom är den sjukt billig för att vara så bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murloc:

Köp ett Microsoft SideWinder X4! Grymt gaming tangentbord utan överdrivet blingbling och dessutom är den sjukt billig för att vara så bra.

+ 1 här. Men inget för den som vill ha ett rejält handledsstöd! Det är nära på obefintligt på X4'an.

Visa signatur

Moderkort: Asus Z87-Pro Processor: i7-4770K @ 4,0 Ghz Kylning: Noctua NH-U12P SE2 med en Scythe GT 1850rpm Minne: 8 Gb Corsair Vengeance LP 1600 Mhz Cl 9 Grafik: MSI 970 Gaming 4GB @ 1300/1502/7500 Mhz Hårddiskar: Samsung 840 Pro 256Gb SSD(OS) + Samsung Spinpoint F3 500Gb + WD Caviar Blue 640Gb Nätagg: Corsair AX850 Chassie: FD Define R3 med 5 st Scythe GT 120mm, 3 in och 2 ut + moddad hårddiskbur för bättre ventilation. OS: Windows 7 64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murloc:

Köp ett Microsoft SideWinder X4! Grymt gaming tangentbord utan överdrivet blingbling och dessutom är den sjukt billig för att vara så bra.

Tål att funderas på

Inget Logitech G19, ser ju ut som en rymdskeppspanel eller något xD

Permalänk
Medlem

Är det någon som har ett SteelSeries 7g eller känner någon som har ett?

Några fler förslag?

Permalänk
Medlem

Har även hört att man kan köpa handledsstöd till 6gv2, och jag undrar om nån av er vet vart man kan köpa det?

Permalänk
Medlem

Hurra för triple-post. Köp ett SideWinder X4 och var glad!

Permalänk
Avstängd

Tycker du ska köpa ett 7g, har inte sett något tecken på att knapparna nöts ut och har polare som har haft det i lite mer än ett år.

Köper själv ett imorgon efter många om och men angående tangentbord.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

Har ett x4 och är väldigt nöjd. Den har alla funktioner som man behöver. Det enda som den saknar som skulle enligt mig kunna få mig att ha valt något annat tangentbord är att den saknar mekaniska knappar. Men är det värt att lägga ut 300-400kr extra för att få knappar med annan typ av motstånd.

Visa signatur

Q9550 @ 2.83 | MSI P45 | Kingston 4GB @ 800mhz | XFX ati 5850 black edition | thermaltake toughpower 750W | samsung spinpoint 500GB | cooler master centrino 534 | samsung syncmaster 225BW | steelseries ikari | logitech G15 | Icemat Siberia, Steelseries 7H

Permalänk
Skrivet av zabera:

Det hade jag köpt om man fick med handledsstödet :/

Ryktet går att det finns handledsstöd att köpa separat - på svarta marknaden då.

I övrigt helt rätt tangebord för gaming - Cherry black mekanik.

Visa signatur

AMD 7600X@? | RTX 3080 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jockeo:

Har ett x4 och är väldigt nöjd. Den har alla funktioner som man behöver. Det enda som den saknar som skulle enligt mig kunna få mig att ha valt något annat tangentbord är att den saknar mekaniska knappar. Men är det värt att lägga ut 300-400kr extra för att få knappar med annan typ av motstånd.

Man köper inte mekaniskt bara för motståndet.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

Sidewinder x4, billigt och riktigt bra tangentbord imo.
Det enda negativa är att handledsstödet inte går att plocka bort annars så är det det Ultimata! ;D

Visa signatur

- Silverstone Raven RV02B-W| Win10 x64 | Intel Core i5 4670k 3,4ghz | Asus Maximus VI Formula z87 | Corsair Vengence 16gb Red | ASUS GeForce 770 GTX | 128gb SSD/2TB HDD | Corsair HX1000W Modular | Corsair h100 cooler | 100/100 Comhem Fiber -

Permalänk
Skrivet av iokE:

Sidewinder x4, billigt och riktigt bra tangentbord imo.
Det enda negativa är att handledsstödet inte går att plocka bort annars så är det det Ultimata! ;D

Sidewinder x4 är helt ok för att skriva lite eller annan "normal"-användning men inte till spel. Jag har haft de flesta tangentbord och har aldrig känt mig så efter som med Sidewinder.

Visa signatur

AMD 7600X@? | RTX 3080 |

Permalänk
Medlem

samma skit som alla andra keyboard med x4.
Att tro man blir bättre spelare för man sitter med ett deluxe keyboard är patetiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel Raftö:

Sidewinder x4 är helt ok för att skriva lite eller annan "normal"-användning men inte till spel. Jag har haft de flesta tangentbord och har aldrig känt mig så efter som med Sidewinder.

Intressant och unik åsikt, är nog inte många som delar den.

Permalänk
Skrivet av Murloc:

Intressant och unik åsikt, är nog inte många som delar den.

Nä, jag har förstått det - jag köpte mitt Sidewinder på rekommendationer av nöjda användare och goda testresultat men kunde aldrig komma ikapp i skill efter bytet. Jag sliter ut några tangentbord om året så jag har testat igenom de flesta. Känslan i mekaniska tangentbord är, i min mening, helt överlägsen. Men som någon skrev om Steelseries tangentbord ovan så börjar bokstäverna mattas rätt omgående.

För att vara saklig med vad jag inte gillar med Sidewinder x4 så är det just de oprecisa tangenterna som gör att jag tappar timing då jag rör mig i FPS-spel.

Visa signatur

AMD 7600X@? | RTX 3080 |

Permalänk
Medlem

Nu orkar jag inte läsa vad dom andra skrivit men. Om du vill ha ett grymt tangentbord så är det Steelseries 7g som gäller, kör på det själv och jag älskar det. Det stog mellan Razer Blackwidow och 7g och det fick bli 7g eftersom att Blackwidow låter nå jävulst när man gibbar och skriver snabbt Är du en seriös FPS Gamer så är det mekaniskt tangentbord som gäller, utan tvekan.

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem

Är det någon som har provat Razer´s BlackWidow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bullseye:

Är det någon som har provat Razer´s BlackWidow?

Jag har provat det

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel Raftö:

Sidewinder x4 är helt ok för att skriva lite eller annan "normal"-användning men inte till spel. Jag har haft de flesta tangentbord och har aldrig känt mig så efter som med Sidewinder.

Skrivet av Daniel Raftö:

Nä, jag har förstått det - jag köpte mitt Sidewinder på rekommendationer av nöjda användare och goda testresultat men kunde aldrig komma ikapp i skill efter bytet. Jag sliter ut några tangentbord om året så jag har testat igenom de flesta. Känslan i mekaniska tangentbord är, i min mening, helt överlägsen. Men som någon skrev om Steelseries tangentbord ovan så börjar bokstäverna mattas rätt omgående.

För att vara saklig med vad jag inte gillar med Sidewinder x4 så är det just de oprecisa tangenterna som gör att jag tappar timing då jag rör mig i FPS-spel.

Du är min nya hjälte

Permalänk

Jag kör med ett logitech G110, och kan varmt rekommenderar detta. dock en nackdel att handledsskyddets piggar som håller skyddet på plats med tangentbordet går av lätt vid flytt om man inte är noggran som jag inte va :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVP:

Jag har provat det

Är det ett tangentbord värt att köpas om man då tänker på andra mekaniska?

Permalänk
Medlem

SteelSeries 6Gv2. Ljuvliga mekaniska tangenter (Cherry MX Black), kompakt och minimalistisk, väldigt funktionell. 6Gv2 har ett avskalat yttre och är helt enkelt en nedbantad version av 7G. Tangenterna låter väldigt mycket men personligen tycker jag att det låter väldigt tillfredsställande när man skriver på det

Visa signatur

Asus P8Z77-V LK | Intel i5 3570k | Corsair 8GB 1600Mhz | Samsung 840 Pro 246Gb + 3x 1Tb Samsung F3 | 970 Strix | Corsair 860i

Ljud: audio-technica ATH-a2000X | O2+ODAC

Permalänk
Inaktiv

http://www.rakaka.se/index.php?newsID=15879

Zowie Celeritas 45g bruna switchar. Steelseries switcharna behöver hela 60g force!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bullseye:

Är det ett tangentbord värt att köpas om man då tänker på andra mekaniska?

Alltså jag valde 7g men det var för att jag köpte i butik kanske och jag inte orkade sitta och vänta Jag verkligen älskar switcharna som sitter i razers Blackwidow ( cherry mx blue ? ) Men varför jag inte valde den är för att den Låter bra mycket högre än 7g , den har inget handstöd , sen så tycker jag inte om att knapparna "glappar" så sjukt mycket på det. Det är ju såklart upp till var och en vad dom tycker om men jag vill ha mitt så robust som möjligt och så lite glapp som möjligt. Om Steelseries hade snott Razers Layout och gjort ett nytt Mekaniskt (med cherry mx blue) så hade jag utan tvekan köpt det

Hoppas vad jag sa hjälper dig att välja Jag rekommenderar dig att åka till Mediamarkt och någon annan stor kedja du vet säljer lite gaming gear

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB