Permalänk
Hedersmedlem

HAF 932 Omlackering + diverse småmods

För ett par månader sedan lackade jag om insidan av mitt HAF 932 till svart, och var mycket nöjd med resultatet. Den svarta utsidan har dock på sista tiden irriterat mig, den passar nämligen inte in i min vision.
Därför åkte sprejburkarna och maskeringstejpen fram ännu en gång.

Specs:

Moderkort: Gigabyte GA-870A-UD3
Nätagg: Corsair VX 550W
Grafikkort: Sparkle GTX 460 1GB
Hårddisk: WD 500GB 7200RPM
Processor: Phenom2 955 BE @ 3.6 GHz
CPUkylare: Noctua Noctua NH-U9B SE2 (svartlackerade fläktar)
Chassi: HAF 932
Fläktpark: 5x Revoltec 120mm, 2x Cooler Master 230mm
Fläktkontroller: Zalman ZM-MFC1 Plus

Övriga småmods:

Lackerat Noctuafläktarna
Dragit USB-sladd till förvaringsfacket för smidig uppkoppling av iPhone
Egentillverkad 230mm diodfläkt (front)

HAF 932 Omlackering + diverse småmods

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Satan vad fräscht Fint jobbat Rasmus

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

mycket, MYCKET snyggare än innan! 5p

Permalänk
Medlem

Fy satan vad snyggt det chassit var i vitt! 4/5 pga lacken smet igenom

Visa signatur

burken: I7 870@2.93Ghz| corsairA50| corsair 8gb@ 1333Mhz| powercolor,xfx 5870 crossifire+ 2x Arctic Cooling Accelero Twin Turbo Pro | corsiar f3 60gb, 3x500gb hdd| asusp7p55d| fractal design R3|corsair HX750w 80+
Kringutrustning: benq22" full hd lcd benq24"LED 2ms, | philips full hd 32"

Permalänk
Medlem

satan vad snyggt!
fast hade varit snyggare utan alla ledfläktar;)
4p

Visa signatur

||Intel core i5-760 @4,2ghz || Asus p7p55d le || 2x2 gb 1333mhz || 1x1tb 1x500gb || Gtx 570 || Haf 912+ || CM silent pro 700w||
Kylning EK Supreme HF Acetal Ek 240mm radiator+120mm EK dcp 2,2 combo. EK Gtx 580 Acetal-Nickel.
http://www.sweclockers.com/galleri/7238-h2o-my-white-love

Permalänk
Medlem

Det är väl inget stordåd du åstadkommit men tycker det blev väldigt snyggt Gillar vitt o rött iof.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Hedersmedlem

Tack för kommentarerna allihop

Skrivet av hannessb:

Fy satan vad snyggt det chassit var i vitt! 4/5 pga lacken smet igenom

Visst var det! Cooler Master borde helt klart släppa en White HAF!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

vilken skillnad! tycker haf chassina generellt är skit fula men vit lackad så var den ju riktigt snygg.

Visa signatur

I5-3570K@4,4Ghz| KFA2 GTX 1070 Ti | ASRock Z77 ExtreaM4 | Corsair 8GB 1600MHz Vengance | Corsair HX 750W | Samsung 840 250GB

Permalänk
Medlem

Relativt enkel åtgärd som ändå gjorde stor skillnad! Grymt!

Visa signatur

MSI P67A-GD55 | Intel i5 2500 @ 3,3 | HIS 5770 1GB | Corsair H50 | A-Data 4GB @ 1333MHz | Corsair Force 120GB | WD Caviar Green 1TB | Asus Xonar DX | Cooler Master 690 II Advanced

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KURT1:

Relativt enkel åtgärd som ändå gjorde stor skillnad! Grymt!

Det var lite komplicerat att få färgen jämn, men förutom det var det en enkel process som gjorde den bra mycket snyggare, ja

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Wow, ett HAF som ser bra ut! Bra jobbat!

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk
Medlem

Kunde du inte gjort rent i datorn när du ändå höll på? xD

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Goo5e:

Kunde du inte gjort rent i datorn när du ändå höll på? xD

Efter att ha tittat på bilderna själv en första gång så togs en omfattande vända i datorn med dammesögare och trasa.

Inte ett enda dammkorn kan nu beskådas!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Efter att ha tittat på bilderna själv en första gång så togs en omfattande vända i datorn med dammesögare och trasa.

Inte ett enda dammkorn kan nu beskådas!

Lust att ta lite nya bilder, så jag kan ge dig en 5a någon gång?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Goo5e:

Lust att ta lite nya bilder, så jag kan ge dig en 5a någon gång?

Det är alldeles för mörkt just nu, men imorgon ska jag se om jag inte kan få till ett par rena bilder!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Det är alldeles för mörkt just nu, men imorgon ska jag se om jag inte kan få till ett par rena bilder!

Tack! Du får din välförtjänta femma när jag sett bilderna

Permalänk
Medlem

Mycket fint!

Permalänk

Smart där med iphone kabeln

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Snyggaste HAF jag sett hittills iaf
Snyggt jobbat

Permalänk
Medlem

Gillar inte vitt, men det där var ganska snyggt! ;D

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk
Inaktiv

Snyggaste chassit jag har sett på länge!
Bra jobbat!

Permalänk
Hedersmedlem

Tack alla

Skrivet av ManBearPig:

Smart där med iphone kabeln

Den är riktigt praktiskt faktiskt, slipper man dalta med kabel varje gång man ska koppla in den.

Den räddade nog även min iPhone mer än en gång under DreamHack, då jag glömde mobilen inkopplad titt som tätt när jag gick iväg, men den där "dolde" den så fint

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Goo5e:

Tack! Du får din välförtjänta femma när jag sett bilderna

Lagt in två stycken nu, renare blir det inte.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

har du dragit iphone sladden till en intern usb? blev lite sugen på att göra desamma

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Johan12:

har du dragit iphone sladden till en intern usb? blev lite sugen på att göra desamma

Yes, det har jag. Moderkortet hade ingen intern USB, så jag köpte ett USBkort (~300kr) som hade det på Kjell och Company!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Den har youtube färgerna lol :D<3

Permalänk
Medlem

"Gnäll om ni upptäckte något att gnälla på, föfasen! ;D"

Tapeten stämmer inte överräns på bild 3 i hörnet Har likadan tapet, nog därför jag la märke till det

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk

Har aldrig gillat HAF-chassin, men detta var bannemej jävligt snyggt!

Permalänk
Medlem

bra jobbat tycker att den blev snyggare

en sån kylare skulle verkligen passa med dina fläktar på sidan av chassiet=)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gulbanan:

bra jobbat tycker att den blev snyggare

http://www.techpowerup.com/reviews/Computex2007/Scythe/images...

en sån kylare skulle verkligen passa med dina fläktar på sidan av chassiet=)

Tack!

Den kylaren skulle säkert bli snygg, problemet med Revoltec-fläktarna är att de låter hur mycket som helst när de går på högre varvtal, så att ha en sån på max skulle låta alldeles för mycket

Kanske funkar med dem på låg fart, men i krävande miljöer med 3.6 GHz som jag har så skulle den säkert gnälla..

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.