Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Hur stor uppgradering blir det från ett GTX285 till 570/580?

Permalänk
Medlem

Hur stor uppgradering blir det från ett GTX285 till 570/580?

Köpte ett GTX285 för många pengar när det var nytt och är fortfarande rätt nöjd med det ... MEN, råkade få ett par tkr över att spendera på något kul så tänkte piffa upp burken lite. Just nu lutar det åt ett Gigabyte 570 OC ... men kikar lite på 580 kort också.

Så frågan är helt enkelt hur stor uppgradering det egentligen är? Helt vilsen i djungeln med modeller o nummer ... är det att kasta pengarna i sjön och kanske man borde vänta på nästa modell?

Permalänk

Beror på vad resten av datorn innehåller.
Men du får dx11 samt ett kort som är svalt och presterar helt fantastiskt i dagens spel.

Permalänk
Medlem

Vilka spel spelar du? Om du redan klarar spelen du spelar fint, så är det pengar i sjön som gäller om du köper ett nytt kort enligt mig.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Alltså, det lär väl spelas en del DX11 spel framöver skulle jag tro ... Men just nu är det bara WoW och Black Ops ...

Har en i7 920 och 4gb DDR3 etc, etc.

Dom flesta säger att det är pengarna i sjön ... å andra sidan så finns det ju ändå ett par spel ute redan nu som får kortet att ryka ...

Permalänk
Avstängd

wow har dx11

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Tick tack, precis vad jag letat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Måste erkänna att det ändå var ganska rejäl skillnad mellan de båda.

Skäms nästan så mycket att jag smyger ut & gräver ner mina 4850 i trädgården & nekar till att de ens har existerat...............

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem

Vill du ha störst uppgradering så är det ju GTX 580 som gäller, det är ju det snabbaste single-GPU-kortet för tillfället (tills dess att GTX 590 kommer). Men det kostar ju en slant också, ca 4000 kr.

GTX 570 är helt klart ett mer prisvärt kort som är ungefär 15-20% långsammare, men i gengäld en tusenlapp billigare (eller mer om du hittar ett bra erbjudande).

Men det kort du har hänger ju fortfarande med i de flesta spel, och om du känner att du kan vänta uppemot ett år eller så på att nya kort ska släppas i din prisklass så kanske det är bäst. Det beror lite på hur stora behov du har i dagsläget, men är du nöjd för tillfället så behöver du ju vänta högst ett år på att Nvidia ska släppa en ny serie kort med samma prislapp, men ännu bättre prestanda (och förhoppningsvis tystare och mindre strömslukande också, om du har tur).

Sweclockers prestandaindex är alltid väl värt att kolla in för jämförelser.

Visa signatur

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3

Permalänk
Medlem

http://www.tomshardware.com/reviews/world-of-warcraft-catacly...

Kör hårt.