Varför kan jag inte installera om Windows Live Messenger?

Permalänk
Medlem

Varför kan jag inte installera om Windows Live Messenger?

Hejsan!

Har ett stort problem, messenger funkade inte (kom felmeddelande att det har slutat att fungera), jag startade om datorn i tanke att de bara var så enkelt, men nej, fortfarande samma sak. Då gick jag inte och avinstallera windows live via kontrollpanelen/program och funktioner som vanligt, så där är det avinstallerat, tog sedan bort windows live mappen från hdd:n o tänkte att nu måste de ju vara HELT borta. Drog ner ny setup från Microsoft, kör igång den, ska välja vilka program som ska installeras, det enda jag vill ha (Messenger) står som installerat och uppdateras när man installerar något annat. Har provat det flera gånger och det är samma sak varje gång, messenger går inte att installera, och har sökt igenom hela datorn efter en Messenger-ikon o kunna starta programmet med utan att hitta, så det är ju helt klart avinstallerat och 100% borta från datorn men Windows Live-setup vill inte fatta det.

Vad skall jag göra?

PS. Ge gärna en step-by-step guide så man inte gör fel.

Tack på förhand för svar!

Visa signatur

Samsung S23A700D 23" 3D / NZXT Phantom / AMD Phenom II X6 1055T / Corsair 4gb DDR3 1600 MHz / Gigabyte GA-870A UD3 / Gigabyte GeForce GTX 470 SOC / Thermaltake Toughpower 1000W / 2 tb Seagate HDD / 80 gb Intel SSD / Razer Lycosa / Razer Lachesis / Creative Megaworks THX 550

Permalänk

Samma problem

tjenare!, jag har också samma problem och kan fortfarande inte fixa det, har du fixat det eller?

Permalänk
Hedersmedlem

Prova med en systemåterställning till ett datum när det fungerade

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)