Första spelsekvensen från Skyrim

Permalänk
Medlem

Har inte heller haft några som helst problem med Oblivion på något operativsystem (XP, Vista, Win7).
Det enda jag stött på var att gräset fick fel färg i Win 7 innan jag applicerade den senaste patchen.

Med tanke på spelets komplexitet har det fungerat helt underbart buggfritt.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Bara jag som vill se en remake av Daggerfall?
Skyrim verkar mycket trevligt i sedvanlig bethesda-klass

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Skrivet av seville57:

Googla "Shivering isles bug".

Jaha, en än gång så har jag inte upplevt nåt nämnvärt med den expansionen.

Permalänk
Medlem

Daggerfall V2 skulle jag köpa lätt.
Men de skulle säkert dumma ner det och ta bort en väldig massa saker.
Det enda som jag skulle vilja tona ner vore nog grottorna som kunde vara lite väl svåra att hitta i.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Bara jag som vill se en remake av Daggerfall?
Skyrim verkar mycket trevligt i sedvanlig bethesda-klass

Skrivet av A7V:

Daggerfall V2 skulle jag köpa lätt.
Men de skulle säkert dumma ner det och ta bort en väldig massa saker.
Det enda som jag skulle vilja tona ner vore nog grottorna som kunde vara lite väl svåra att hitta i.

Är ni medvetna om det här projektet? Daggerfall med 3D-acceleration: http://daggerxl.wordpress.com/

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Få se hur bra Deus Ex 3 blir också har ännu större förhoppningar på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Få se hur bra Deus Ex 3 blir också har ännu större förhoppningar på det.

Jag också! DE3 ser helt fantastiskt ut!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkoV:

Brist på nyheter eller sen när började SweC med spelnyheter, inte därför de har samarbete med FZ?

Dom dreglade nog lika mycket som jag gjorde när jag såg trailern så tänkte de att de bara va tvungen att lägga ut detta på SweC!

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk

Har aldrig spelat något elder scrolls spel men ändå börjar man dregla över den trailern!

Visa signatur

I5-3570K@4,4Ghz| KFA2 GTX 1070 Ti | ASRock Z77 ExtreaM4 | Corsair 8GB 1600MHz Vengance | Corsair HX 750W | Samsung 840 250GB

Permalänk

Ojoj gåshud säger ju en del om hur mycket man hoppas och gillar detta! Då jag håller Morrowind som ett av tidernas bästa spel hoppas jag naturligtvis på ett spel mer likt det än Oblivion, men det är väl kanske att hoppas på lite för mycket. Det verkar ju dock som att många av dom saker man störde sig på i Oblivion ska vara åtgärdade här, så det kan förhoppningsvis ändå bli riktigt bra!

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Avstängd

Lägger ''projekt offcet'' på hyllan nu, satsar på detta spel istället

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

AAAAAAHMEN!

Skrivet av astrob0y:

Haaaa!

Hoppas de gör bättring och bot och går tillbaka till Morrowind-känslan istället för snozefesten Oblivion.

Visa signatur

Linux Manjaro XFCE på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intel är apartheid

Permalänk
Skrivet av piddeman:

Lägger ''projekt offcet'' på hyllan nu, satsar på detta spel istället

project offset är nedlagt.. har för mig att intel köpte upp projektet för att använda deras 3dmotor till något men skippade det senare, och skrubbade då hela projektet..

Permalänk
Medlem

Så snyggt. Får lite kalla kårar. Gillar naturen, djuren och bebyggelsen. Troligen för att jag inte tycker så mycket om städer och är född i fel tid.

Permalänk
Medlem

Spelat sen gammla Daggerfall:)! ska bli kul o köra detta!

Visa signatur

-PC- HAF932 - i7 920d0 oc 3.8ghz - P6TDELUXE v2 - Asus 7950 3GB TOP - Samsung 830 128gb - 2xWD 1TB Black - Asus Xonar Essence STX - Logitech G400 - Sennheiser pc360G4me - Logitech Z5500 - S27a950d 120hz - 2233RZ 120hz
GAME | Dota2 | Age of Conan
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk
Medlem

Morrowind-känslan? Ääähh bakåtsträvan blir jordens undergång. Men, visst Oblivion är kanske lite "generisk fantasy-värld 2000". Skyrim ser ut att få lite mer karaktär.

Visa signatur

åhoj