Speldator från Inet för under 4000kr?

Permalänk

Speldator från Inet för under 4000kr?

Tjena!

Tänkte skaffa mig en ny dator, känns som det är på tiden. Tänkte beställa från Inet, och låta dem bygga ihop den (om det inte är enkelt att bygga ihop själv?).

Vill som sagt inte lägga mer än 4000kr. Borde väl räcka för att kunna spela de senaste spelen på hyfsad grafik? Är det värt att köpa med ett Windows eller är det bättre att lösa det på annat vis?

Är säkert saker jag glömt nämna. Säg till isf

Tack på förhand!

Permalänk

Om du menar "lösa de på annat vis" som i att ladda ner kan vi låsa tråden direkt.
Sen hade jag ÅTMINSTÅNDE sparat ihop de dubbla mot va du vill lägga, så du inte får mycket dator för under 4000. Med tanke på att chassi, moderkort, och annat som inte har direkt med spel att göra kommer ta upp minst halva den budgeten blir de inte mycket kvar till tex grafikkort.

Spara mer är mitt tips...

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Spara mer är mitt tips...

Detta

Permalänk

Är det kanske bättre att köpa begagnat då? Kommer inte lägga 8000kr på en dator.

Permalänk
Medlem

Inet bygga ihop dator = 800:-

WIndows 7 licens = ca 1200:-

Övrig "spel" dator för 2000:- känns ganska svårt, svårt att ens få något alls för det!

Satsa på att bygga ihop den själv och att (på något lagligt vis, självklart!) få tag på windows. Kanske kan du köpa det begagnat, kanske kan du få det (nästintill ) gratis som student?

Permalänk
Skrivet av slobodan87:

Om du menar "lösa de på annat vis" som i att ladda ner kan vi låsa tråden direkt.
Sen hade jag ÅTMINSTÅNDE sparat ihop de dubbla mot va du vill lägga, så du inte får mycket dator för under 4000. Med tanke på att chassi, moderkort, och annat som inte har direkt med spel att göra kommer ta upp minst halva den budgeten blir de inte mycket kvar till tex grafikkort.

Spara mer är mitt tips...

"vi låsa tråden direkt" är du admin eller? btw, han kanske ska fråga morsan sin om hon kan köpa os åt honom?

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Skrivet av Matthias87:

Är det kanske bättre att köpa begagnat då? Kommer inte lägga 8000kr på en dator.

Jo visst kan du göra de, där kommer du iaf får mer för pengarna än om du vill lägga fyra tusen på ny dator.
Men när du säger att du inte vill lägga 8000 på en dator, och att du samtidigt säger att du vill spela de "nyare" spelen på okej grafik har du fått något om bakfoten. Tittar du runt på inets speldatorer så kostar den billigaste, http://www.inet.se/artikel/1517092/inet-taurus-value-gamer-gt... ca 6500kr och då är de en budget spelmaskin. För fyra tusen får du knappt en bärbar dator idag lixom...så jag tror du behöver tänka om lite...

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Skrivet av AntiSmidig:

"vi låsa tråden direkt" är du admin eller? btw, han kanske ska fråga morsan sin om hon kan köpa os åt honom?

Visst kan han göra de, men jag skrev OM han syftade på att ladda ner piratkopierat så är de ingen hemlighet att admin låser tråden snabbare än kvickt...

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matthias87:

Är det kanske bättre att köpa begagnat då? Kommer inte lägga 8000kr på en dator.

Kanske inte 8000, men för 5-6000 kan du nog få en ganska duglig speldator, kanske inte kan köra senaste spel på högsta inställningar, men medel och lite till ska nog gå ganska bra, dvs hyfsat snyggt.
i summan räknar jag inte in kostnaden för inet att bygga den då, eller windows.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Läste i en annan tråd

http://www.sweclockers.com/forum/86-stationara-datorer-koprad...

Så en sådan dator är inte bra nog eller?

Permalänk
Medlem

Nja 4000 e i de lägsta laget men köper du verkligen budget så får du räkna med 5-6000 å som sagt sen e de os på de. Har du tex skärm?
De e en sak som många glömmer, en bra skärm e värt väldigt mycket om man sitter mycket vid burken. Mitt tips till dig e en Xbox, ligger väl på runt 2000 å sen kan du köpa spel för resten.

Permalänk
Skrivet av Matthias87:

Läste i en annan tråd

http://www.sweclockers.com/forum/86-stationara-datorer-koprad...

Så en sådan dator är inte bra nog eller?

Enligt min åsikt är inte de där en bra dator, inte med dagen mått mätt, och sen får du tänka på att de inte är windows inräknat där, så minst en tusing får du lägga till och då är du uppe i 6000 iaf.

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matthias87:

Är det kanske bättre att köpa begagnat då? Kommer inte lägga 8000kr på en dator.

Det beror ju som sagt på hur kräsen du är. För 4 lök får man ungefär en vettig processor, moderkort, ramminnen samt ett chassi. Eventuellt nätaggregat med om du är ekonomisk i ditt val. Sen tillkommer grafikkort där du bör lägga 1400 på iaf ett 6850 som väl får räknas som dagens bästa "bang for the buck"-kort.

Hårddisk på det, optisk läsare och skärm, tangentbord och mus så landar notan på 7-8k som sagt.

Skall du gå ner i pris blir det mycket kompromissande och, well, jag talar av erfarenhet när man sedan undrar varför man inte lade till några femhundringar och köpte vettiga prylar från början.

Om du köper begagnat, pass på för alla lurendrejare som säljer "monsterdatorer" som "maxar crysis". Med hög sannolikhet sitter det grejer motsvarande P4-tiden. Ta gärna tid att kolla upp vad komponenterna i chassit egentligen kostar.

Permalänk
Medlem

Eftersom ingen kunde ge honom vad han ville utan hålla på att prata om att spara mer osv så gjorde jag det istället.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/253555/2011-03-04

Kanske inte det bästa men det funkar vilket du ville men det är ca 4300kr

Permalänk

Känns som det alltid blir på det här viset när man kollar upp saker. Man bestämmer sig för mycket dyrare grejer än man tänkt från början Kanske får spara lite och vänta med köp istället då. Vilket Windows ska man satsa på då? Nu kör jag med XP. Kan man komma åt det billigare kanske? Eller är det bättre att satsa på nåt nyare?

Permalänk
Medlem

Om du köper begagnat och lite nya delar så kommer du lätt få en duglig speldator för 4000kr

1000kr, grafikkort, 460gtx
600kr, cpu, Phenom X3 med alla 4 kärnor upplåsta
400kr, mobo, ska stödja upplåsningen
400kr, 4gb ram ddr2/ddr3
400kr, hdd, exempel 500gb 7200rpm
400kr, chassi något billigt
400kr, nätagg något hyfsat 400w räcker

Ca 3600kr +/- några hundringar

Duger att spela det mesta på

Visa signatur

i5 4670K, 16GB ram, 1070GTX

Permalänk

Xeter: Tycker du man ska leta upp delarna för sig? Eller menar du köpa en begagnad och byta ut vissa av delarna?

Permalänk

Har du CSN-kort eller känner någon som har det (känner du någon som går på gymnasiet med andra ord) så kan du fixa Windows 7 Professional, Vista, XP m.fl. (32-bit, 64-bit) för 100kr.

Permalänk
Medlem

Beror på hur haj du är på att bygga eget så att säga. Jag skulle börja med att sätta ut en annons på swec, under alternativet köpes, där du beskriver vad du söker och i vilka prisklasser, med alternativ på produkter du vill ha. Ram, hdd, chassi och nätagg är något som är billigt nog att beställa själv. Moderkort, processor och grafikkort lönar sig att köpa beggat här på swec

Visa signatur

i5 4670K, 16GB ram, 1070GTX

Permalänk
Skrivet av Matthias87:

Tjena!

Tänkte skaffa mig en ny dator, känns som det är på tiden. Tänkte beställa från Inet, och låta dem bygga ihop den (om det inte är enkelt att bygga ihop själv?).

Vill som sagt inte lägga mer än 4000kr. Borde väl räcka för att kunna spela de senaste spelen på hyfsad grafik? Är det värt att köpa med ett Windows eller är det bättre att lösa det på annat vis?

Är säkert saker jag glömt nämna. Säg till isf

Tack på förhand!

Jag tolkar denna annons som att säljaren har sänkt priset från 5000 till 3500 kr. För 3500 kr känns datorn riktigt bra. Du kan ju lägga ett bud.

EDIT: råkade inte ta med länken http://www.sweclockers.com/annons/54474-s-stationar-dator-qua...

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk

id_hunter: det kan jag nog skrapa fram. Låter ju skitbra!

soderkvist: vad för annons? Ser ingen länk.

Permalänk

Ja, den datorn kanske kunde vara något. Någon annan som tycker den verkar bra?

Permalänk
Medlem

Här har du bästa möjliga dator paket för de priset.. Vet inte om mobot kan unlocka cores om inte får nån annan byta till ett som kan.. då har du förhoppningsvis en 4 kärnig am3 prolle som presterar riktigt bra i spel + ett gtx 460 och då lär du kunna lira dom flesta spelen i okej grafi iaf.

Permalänk

wille61: var har jag det? Glömde du också länk?

Permalänk
Medlem

v This v om du orkar bygga den själv, skaffa Operativ System på "ditt vis" och skaffa 500kr mer..

http://www.inet.se/kundvagn/visa/252592/4-5k

Räcker för att maxa det mesta... säger dock inte att du "Maxar" typ Crysis, finns en möjlighet däremot, men om du lyckas låsa upp 2 kärnor så blir det en riktigt bra maskin.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Avstängd

ok lite att kolla efter

Minnen 399:- 4g corsair
processor amd x4 840@3,2 850:-
moderkort: ASUS M4A77T/USB3 690:-
Grafikkort:ASUS ENGTS450 1099:- (skälet att jag valde detta är att det presterar ganska likt ett 4870 från ati)

Här är pengarna nästan slut. 3038:-

Låda nätel: nätagg corsair cx430 379:-
låda: Antec Three Hundred 545:-
här ärpengarna slut. 3962:-
extra hårdisk samsung 500gb 380:- (så 4500:- har du en komplett hyfsad speldator)
så va som saknas är en hårdisk sen är operativet up till dig va du får tag i det ksiter jag fullständigt i.

Permalänk

Oavsett hur många ihopplocksförslag som ges här så säger jag ändå som de flesta menat... Att spara är det rimligaste alternativet.
4000kr som budget får mig att tänka på en kontorsdator med en celeronprocessor... (Dvs, "nyare" spel är inte att tänka på).

Permalänk

Kollade vad jag har i datorn nu.

Moderkort: FC Gigabyte GA-P35-D53 32bit
Grafikkort: GFORCE 3 XFX 8800GT
CPU: Intel Core 2 Duo @ 2,66 GHz
RAM: 3,00 GB
Hårddiskar: En på 300GB och en på 500GB (som jag inte lyckas installera)

Är det värt att uppdatera denna datorn ist?

Permalänk
Avstängd

Njäe processorn kommer vara alldeles för seg för nya spel. Har liknande modell själv, fast extremt överklockad och den orkar inte med mycket.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Okej. Vad får man om man säljer en sån dator ungefär?