Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Går segt som sirap att föra över till usb-minne

Permalänk
Avstängd

Går segt som sirap att föra över till usb-minne

Hejsan!

Har ett väldigt irriterande problem.

Sitter och ska överföra filer till mitt usb-minne, men satan vad segt det går :O. Dom första 10 sekunderna är överföringshastigheten ca 108mb/sek men sen droppar det till 4mb/sek och stannar vid 5 sekunder kvar av resterande tid som är kvar av överföringen. Sen när man avbryter så tar det en evighet för minnet att avbryta överföringen :S.....

Har testat alla portar på moderkortet och samma fel uppstår.

Jag har dom senaste drivrutinerna till usb-uttagen. All hjälp uppskattas!

MvH
Peter J

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Haha, alla usb-minnen som jag har provat tenderar att fungera på samma sätt. Det är nog bara att leva med det, och att inte lägga märke till Windows dåligt anpassade "mätare"

Visa signatur

Primum non nocere

Permalänk
Avstängd

Fattigt :S, nu kan jag inte ens formatera skitet -.-.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Windows algoritm för att beräkna hastighet är seg jämfört med tex utorrents. När man laddar ner något via internet explorer så visar den för mig ofta över 1mb/s för att sedan åka ner till det jag egentligen har, ~800kb/s.

Samma gäller för överföringar med usb minnen mm. Usb minnen som är av äldre modeller, fragmenterade, slitna mm presterar sämre.

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antzo:

Windows algoritm för att beräkna hastighet är seg jämfört med tex utorrents. När man laddar ner något via internet explorer så visar den för mig ofta över 1mb/s för att sedan åka ner till det jag egentligen har, ~800kb/s.

Samma gäller för överföringar med usb minnen mm. Usb minnen som är av äldre modeller, fragmenterade, slitna mm presterar sämre.

gör ett försök att återuppliva en gammal tråd.. du menar alltså att anledningen till att den stannar på 5sekunder är för att windows logaritm för att räkna ut tiden är så dålig?
håller på att föra över en fil nu och den har stannat på 5 sekunder, när jag trycker upp mer information står det att jag har 1 objekt kvar att föra över (på 926kB) men inget händer.

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem

Vad händer om ni försöker kopiera med TeraCopy istället?

Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!