Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Är det många laddningställen så det är värt att ha det på Ssd?

Japp, blir en hel del. Tar ~5 sek att ladda på vanlig disk, så om det är värt att lägga in det på SSDn får du ju avgöra själv.

Permalänk
Medlem

Fick min SE på PS3 igår på Posten, hade förväntat mig den idag då det är idag det står den ska släppas. Men jag klagar inte.
Satt nån timma igår och spela, måste säga att DAO är bättre än så länge. Men spelvärt är det allt.
Får bli att pumpa igenom detta och sen sitta och tråna efter Skyrim i ett halvår nu.

Permalänk

Det har ju fått lite blandade recensioner, ska iaf hämta mitt på Webhallen senare idag. Överlag tror jag att förändringarna är av godo och att det kommer bli underhållande och spännande att spela det, även om jag gillade play/pause-spelandet i Origins.

Permalänk
Medlem

Någon här som beställt från webhallen och fått sitt idag? har inte fått post än, men hoppas

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Jag har steam versionen. Spelet verkar ha problem med Dx11. Jag kör spelet på High med dx11 alla inställningar på högsta (även highres texture pack) och får då 60-70 fps. När jag går up till very high dropar min fps till 20-30.

HD 5870
i5 2500k
4GB DDR3

Jag har senaste beta drivers (11.4).

Verkar vara en del med ungefär samma problem: http://social.bioware.com/forum/1/topic/300/index/6420212/1

Permalänk
Medlem

Jag har lite äldre drivers och ett GTX 460. Samma sak för mig dock, inte spelbart på very high men flyter kungligt på high!? AA och AF på x2, ett par snäpp ner där gjorde också stor skillnad.

Permalänk
Medlem

Vad säger ni om upplägget på storyn?

Har bara lirat fram till Kirkwall. Både gillar och är orolig för hur spelet liksom berättas som en historia och man bara spelar delar av det. Vill inte veta om det ändras men hoppas att det gör det. Tyckte DAO var alldeles för styrt och hittills verkar det här vara ännu värre.

Dold text
Permalänk
Medlem

Får bara säga att det rullar på galant i DX9. Bättre än demot gjorde till och med och laddtiderna är kortare än i demot. Jag är nöjd. Skön känsla än så länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av erdraug:

Någon här som beställt från webhallen och fått sitt idag? har inte fått post än, men hoppas

Fick det! Shit va gott, blir att dra hem från jobbet nu. Flex är gott!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Crozz:

Jag har steam versionen. Spelet verkar ha problem med Dx11. Jag kör spelet på High med dx11 alla inställningar på högsta (även highres texture pack) och får då 60-70 fps. När jag går up till very high dropar min fps till 20-30.

HD 5870
i5 2500k
4GB DDR3

Jag har senaste beta drivers (11.4).

Verkar vara en del med ungefär samma problem: http://social.bioware.com/forum/1/topic/300/index/6420212/1

Är det inte så att du får en många fler grafiska inställningar i very high, tex Depth of Field?
Dessa kan ju kosta väldigt med fps.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Är det inte så att du får en många fler grafiska inställningar i very high, tex Depth of Field?
Dessa kan ju kosta väldigt med fps.

Det är fortfarande inte grafikinställningarna som är för höga utan spelet som är tatalt buggat i Dx11 Mode. Ta en titt på det officiella forumet så finns det en tråd på över 13 sidor med folk som har otroligt stora problem trots helt nya datorer.

Enda lösningen är att köra med låg men spelbar fps på Dx11 High om man har tur eller helt utan problem på Dx9 Medium.

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Är det inte så att du får en många fler grafiska inställningar i very high, tex Depth of Field?
Dessa kan ju kosta väldigt med fps.

Sant. Men självklart har jag testat med och utan dessa. Med så har jag ca 25 fps utan ungefär 31. Villket är ett rimligt fps drop. Det stora problemet är ju att den dropar drygt 40 fps från high till very high helt utan några extra inställningar i very high.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Raven6z:

Det är fortfarande inte grafikinställningarna som är för höga utan spelet som är tatalt buggat i Dx11 Mode. Ta en titt på det officiella forumet så finns det en tråd på över 13 sidor med folk som har otroligt stora problem trots helt nya datorer.

Enda lösningen är att köra med låg men spelbar fps på Dx11 High om man har tur eller helt utan problem på Dx9 Medium.

Jag tror dig, det är stora problem.

Skrivet av Crozz:

Sant. Men självklart har jag testat med och utan dessa. Med så har jag ca 25 fps utan ungefär 31. Villket är ett rimligt fps drop. Det stora problemet är ju att den dropar drygt 40 fps från high till very high helt utan några extra inställningar i very high.

Var lite det jag undrade om, tappet verkar vara orimligt stort, ser man någon större skillnad på grafiken?
Har läst att det gör man inte.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Jag tror dig, det är stora problem.

Var lite det jag undrade om, tappet verkar vara orimligt stort, ser man någon större skillnad på grafiken?
Har läst att det gör man inte.

Det är det som är det konstigaste. Mellan Medium, High och Very High är det (enligt mig) ingen jätteskillnad.

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Jag tror dig, det är stora problem.

Var lite det jag undrade om, tappet verkar vara orimligt stort, ser man någon större skillnad på grafiken?
Har läst att det gör man inte.

Jag har inte direkt kollat noga men det är inte särskilt stor skillnad. Samtidigt när man har en dator som ska klara av det, vill man gärna köra det bästa som erbjuds

Permalänk
Medlem

Jag ser då skillnad mellan dx10.1(high) och very high, skillnaden är inte brutal, men då jag trots allt håller mig över 30fps i de mest krävande scenerna med allt på så ser jag ingen anledning att köra på high.

Permalänk
Medlem
Skrivet av q0rra:

Å andra sidan gäller de där ändringarna främst för konsoll. PC kommer att ha samma taktiska spelstil som första spelet.

Väldigt mycket fel det där

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mobled:

Väldigt mycket fel det där

Ptja, det var det som sas från BioWare vid tillfället. Men jo, det stämmer inte särskilt bra.

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem

jahapp, då har man fått hem spelet samt en redeem kod från webbhallen, dock är fortfarande stationära datorn utspridd över halva sverige fortfarande och laptop är tokslö, bara att vänta...

Permalänk

Jag installerar spelet. Öppnar launchern. Trycker "Play".
Då får jag "We're sorry, an error has occured. There is a problem with your game's setup. Please reinstall game".

Har installerat om utan nytta. Kan alltså inte ens starta spelet.
Nån som vet hur man kan lösa detta? :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Generalkyckling:

Jag installerar spelet. Öppnar launchern. Trycker "Play".
Då får jag "We're sorry, an error has occured. There is a problem with your game's setup. Please reinstall game".

Har installerat om utan nytta. Kan alltså inte ens starta spelet.
Nån som vet hur man kan lösa detta? :/

Regga spelet på steam o testa därifrån?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Hedersmedlem

Hur kommer det sig att typ allt man hittar och plockar upp i form av rustningar och vapen enbart kan användas av Ethan Hawke (japps, jag valde ett fyndigt karaktärsnamn ). Är det en bugg eller ska det vara så? Har en massa fina saker som skulle passa som handen i handsken till mina companions men allt är ju låst till Ethan. Värdelöst.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Hur kommer det sig att typ allt man hittar och plockar upp i form av rustningar och vapen enbart kan användas av Ethan Hawke (japps, jag valde ett fyndigt karaktärsnamn ). Är det en bugg eller ska det vara så? Har en massa fina saker som skulle passa som handen i handsken till mina companions men allt är ju låst till Ethan. Värdelöst.

Det finns vapen, sköldar, ringar och amuletter till dina medföljare, rustningarna som man hittar är endast för hawke.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangler:

Det finns vapen, sköldar, ringar och amuletter till dina medföljare, rustningarna som man hittar är endast för hawke.

Yepp dock kan du hitta uppgraderingar till din följeslagare... Fast det är speciella för vissa karaktärer vad jag förstått och hade hellre haft det som förr.

Spelar ca 6 timmar nu och måste säga att jag gillar storyn och kraktärerna, vilket man förväntar sig av Bioware. Mycket engagerande och roligt.

Dock tycker jag att det mesta förutom det är ganska mycket sämre än ettan. Fortfarande roligt spel som är värt att spela. Hade hellre haft samma som ettan dock fast med ny story
För mycket hack'n slash för mig och inte kunna skaffa items till alla slots på dina companions som några exempel...

Nu har jag något att spela till Shogun Total war 2 dock som kommer på tisdag

Kan också tilläga att jag inte har något lagg med alla gfx inställningar på max i 1920x1200 i dx11, lucky me!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk

Jag har samma grafikproblem som nämns, allt flyter kanon i high men byter man till veryhigh så sjuker det ner till 40 utan att bli snyggare desutom

Permalänk
Entusiast

Så, då var man klar med Golems of Amgarrak, bara Witch Hunt kvar nu innan man kan sätta tänderna i Dragon Age 2!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mangler:

Det finns vapen, sköldar, ringar och amuletter till dina medföljare, rustningarna som man hittar är endast för hawke.

Okej. Konstigt system att det man hittar enbart är till för huvudkaraktären måste jag säga. Var hittar jag saker till följeslagarna då? Det man köper i butikerna?

Jag gillar verkligen storyn. Men på något sätt känns spelet väldigt konsolifiserat. Simpelt och tråkigt inventariesystem, inga färdigheter.. Som någon tidigare skrev i tråden, upplägget från Dragon Age I och storyn från Dragon Age II hade fungerat bättre.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Skrivet av Oneone:

Regga spelet på steam o testa därifrån?

Kanske hade fungerat. Löste det genom att installera det i sin standardplats (c:). Så nu fungerar det fint. Tar dock onödigt med utrymme på min lilla 80GB SSD.

Permalänk
Medlem

Hade hellre skippat att behöva klicka på en fiende och sen sitta i stolen och titta, kul.
Utan det där jävla skit systemet så skulle det varit guld i mina ögon.
Grafiken ser helt okej ut men hade nog velat ha något bättre år 2011 =/

Men en fråga nu till alla:
Vad gör du när du väntar på att kunna använda en ny ability.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Hade hellre skippat att behöva klicka på en fiende och sen sitta i stolen och titta, kul.
Utan det där jävla skit systemet så skulle det varit guld i mina ögon.
Grafiken ser helt okej ut men hade nog velat ha något bättre år 2011 =/

Men en fråga nu till alla:
Vad gör du när du väntar på att kunna använda en ny ability.

Pausar, byter gubbe, kaster ny ability. Är rätt mycket att göra när man ska styra 4 gubbar. jag har tagit bort dom flesta skriptade handlingarna och kör AoE och Control helt manuelt. Är istort sätt bara auto attack som jag låter AI'n sköta.

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7