Elsäkerhetsverket stoppar nätaggregat från Ace of Sweden

Permalänk
Skrivet av Leovinus:

Det finns inga undantag på marknader med fungerande konkurrens: man får vad man betalar för. Betalar man för skit så är det kalrt att det är skit man får

Kunde inte sagt det bättre själv.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

oj aj!
Det va som 17.
Fattar inte hur Ace kunde göra så hemska nätdelar. El leker man inte med på detta viset.
Synd bara att detta drar ner andra av deras annars prisvärda produkter

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil_98:

Ace = skräp som borde grävas ner.

Nej, de är giftiga... Många hektar kommer dö med ett ace under sig

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil_98:

Ace = skräp som borde grävas ner.

Bättre att slänga det som elektronik skrot än att gå ut och gräva ner ett ace nättagg i trädgården O.o .. ?!
Jäkla miljöbov! ...
.. .. .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoyld:

Asså... fan varför hatar alla ace? haft deras nätagg i flera år... inget fel?

När till och med Ace of Sweden har fanboys, ja då vet man att vilket företag som helst kan ha såna

Permalänk
Medlem

hohoho detta var roligt^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

När till och med Ace of Sweden har fanboys, ja då vet man att vilket företag som helst kan ha såna

lol när jag försöker föreställa mig en D-link fanboy

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Ja du.. om du söker efter testet som gjordes så kommer du märka att de är skitagg. finns bara q-tec och ett annat som är värre och det började brinna!!

Har swec testat ett nätagg som börjat brinna? Want to read that article!

edit:

Skrivet av Minimupp:

lol när jag försöker föreställa mig en D-link fanboy

xD

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Minimupp:

lol när jag försöker föreställa mig en D-link fanboy

Hahaha! D-link gör dock bättre produkter än AoS men ja, det är inget att hänga i granen det heller. Fördelen är ju att man slipper riskera alla sina datorkomponenter om man har en router från D-link jämfört med ett nätagg från AoS.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

"AC-620RD+ Raw Deal, för mer spänning i tillvaron"!

Visa signatur

Det va bättre förr, ju förr desto bättre.

Permalänk
Medlem

Good game!

Företag som Ace ska fan inte ens få existera. Det är ju livfarligt när företag snålar på kvalité när det gäller elektricitet bara för att tjäna mer pengar.

Det borde fan till lite hårdare krav för att få sina produkter CE-märkta, för idag verkar det ju vara hur lätt som helst.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Hahaha! D-link gör dock bättre produkter än AoS men ja, det är inget att hänga i granen det heller. Fördelen är ju att man slipper riskera alla sina datorkomponenter om man har en router från D-link jämfört med ett nätagg från AoS.

Ace gör faktiskt en del okej budget produkter så länga man håller sig borta för det som har med högspänning att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minimupp:

lol när jag försöker föreställa mig en D-link fanboy

och han skulle säga:
"Min antenn är större än din!!!" LOL

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Tycker detta beslutet va helt och hållet rätt! Kan tillverkaren inte se till att göra produkter som håller måttet så skall de bort!

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Medlem

ush gillar inte alls ace of sweden, har bara haft dåliga erfarenheter med deras produkter...

Permalänk
Medlem

Hoppas ACE kommenterar i denna tråd

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Fun fact

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Påminner lite om de "klassiska" Codegen-aggen med 300x(?) i spetsen. Fast det agget var väl strået vassare genom att vara totalt jävla livsfarligt.

Permalänk
Medlem

killer nic... killer agg?

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Min farsa köpte ett Q-tec. Jag fick ett antal stötar av det och det smällde som fan efter det. Som tur var så dog inga komponenter, men man ska inte snåla in på nätagg. Sen är det ju jävligt onödigt att köpa 1kW-nätagg om man bara har en processor och ett grafikkort... x)

Har dock ett kvalitets agg på 'fjuttiga 450W' om jag inte minns fel. Dock är wattringen inget man går efter idag om hur bra ett nätagg är.

Skrivet av Hoyld:

Din hatare
Nu när dom förbjuder kommer dom att göra nytt nätagg med mera kvalité såklart

Tror du det

Skrivet av Teddis:

Har swec testat ett nätagg som börjat brinna? Want to read that article!

edit:

xD

Det vet jag inte men när Swec var nytt så var det bla ett agg som hade så risig kvalitet att det förbjöds för att det kunde börja brinna. kommer ej ihåg märket just nu men tror inte det fanns kvar på marknaden sen därefter iaf. Typ i varje tråd om nätagg så nämdes det.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Hahaha! D-link gör dock bättre produkter än AoS men ja, det är inget att hänga i granen det heller. Fördelen är ju att man slipper riskera alla sina datorkomponenter om man har en router från D-link jämfört med ett nätagg från AoS.

Med D-link produkter (om vi går tillbaka ett par år) så var de ju nätdelaran till många routrar mm som inte höll måttet och gav upp efter ett tag. detta som följd av att tangentbordstillverkarna stolt tittade på när folk tvingades köpa nya.

D-link verkar inte ha så farligt dåliga produkter mer än att 405an ? hade problem med både värme och nätdelen som dog.. min höll i flera år innan jag råkade mata in 9V växelspänning i den.. snyft. väldigt trevlig router annars.
Fast idag verkar många produkter lida av värmeproblem. så öppna upp era switchar, routrar mm och låt de andas! evt sätta någon liten minneskylare på de större chipen.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Firman borde byta namn till Bajs of Sweden och hålla sig till deras kunskapsnivå. Kan det va så att aggen är tillverkade i nån sweatshop i kina.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ari:

Firman borde byta namn till Bajs of Sweden och hålla sig till deras kunskapsnivå. Kan det va så att aggen är tillverkade i nån sweatshop i kina.

Fattar inte att alla snackar skit om Ace.....bättre och billigare apparat att tända kaminen med än AC-620RD kan man knappast hitta

Visa signatur

CPU: 2700k@4,5GHz - Mobo: ASUS P8Z77-V PRO - GPU: Palit gtx1060 - Minne: 16gb ram-Skärm Eizo Foris FS2333-BK

Permalänk
Hjälpsam

ACE som nästan alla andra brands där ute beställer nätaggregat från någon OEM och sätter sin klisterlapp på. Hade någon lista på vilka nätaggregat som hade vilket innehåll tidigare, men hittar den inte nu.

Om ACE var medvetna om kvalitén eller ej har de aldrig uttalat sig om vad jag vet.

Jag har dock inga problem med deras chassin eller möss/tangentbord, när man skall ha något billigt och inte ställer stora krav så funkar de. Chassi till random "förälder surfburk" liten filserver eller liknande, ge en billig men flashig datormus som ändå kommer bytas mot något flashigare inom ett halvår till brorsbarn etc.

Jag har inga problem med dem och tycker de hanterade efterdyningarna av nätaggskrisen bra.

Nej, jag är inte en fanboy på något sätt, bara ser till vad de har om man vet vad man får samt hur de skött sig i ärendet efter uppdagandet. Om de kände till problemet själva innan Swec-testet vet jag inte.

EDIT;
Hittade länken till vilket nätagg som tillverkas av vem
http://whirlpool.net.au/wiki/psu_manufacturers
Ganska tydligt att inte många skruvar sina egna, och att ett märke använder flera olika OEM tillverkare. Lowest bidder 4TW

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ari:

Firman borde byta namn till Bajs of Sweden och hålla sig till deras kunskapsnivå. Kan det va så att aggen är tillverkade i nån sweatshop i kina.

Du har helt rätt.
Det är absolut inte en "Svensk konstruktion" där ett team av analoga power designers har jobbat klokt.
Istället marknadsför Bajs of Sweden sina kinesiska produkter som sina egna...och det stinker duktigt.

Visa signatur

Honk

Permalänk
Skrivet av Ari:

Firman borde byta namn till Bajs of Sweden och hålla sig till deras kunskapsnivå. Kan det va så att aggen är tillverkade i nån sweatshop i kina.

Ofta är det så att företagen inte tillverkar grejerna själv utan lägger ut det på licens och OEM tillverkarna!!

Visa signatur

Phenom II X6 1090T BE, GA-790x-ud3p, 8gb Corsair XMS2 800Mhz, Radeon R9 270x, 120gb Kingston HyperX Fury, 500GB Seagate, 2TB Seagate.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Har dock ett kvalitets agg på 'fjuttiga 450W' om jag inte minns fel. Dock är wattringen inget man går efter idag om hur bra ett nätagg är.

Jo, jag hade nog klarat mig på 450W egentligen. Jag satsar mest på effektivitet och tystnad, då blir det dyrt, tyvärr.

Skrivet av -=FULLMOON=-:

Med D-link produkter (om vi går tillbaka ett par år) så var de ju nätdelaran till många routrar mm som inte höll måttet och gav upp efter ett tag. detta som följd av att tangentbordstillverkarna stolt tittade på när folk tvingades köpa nya.

D-link verkar inte ha så farligt dåliga produkter mer än att 405an ? hade problem med både värme och nätdelen som dog.. min höll i flera år innan jag råkade mata in 9V växelspänning i den.. snyft. väldigt trevlig router annars.
Fast idag verkar många produkter lida av värmeproblem. så öppna upp era switchar, routrar mm och låt de andas! evt sätta någon liten minneskylare på de större chipen.

Haha, ja, det är ju det som är problemet. Har iofs bara en 8-portars 1Gbit/s-switch från D-link, resten är från Cisco och lite andra tillverkare. Annat är det med farsans ADSL-router som är från D-link. DEN kan man inte lita på! Herregud vad hans hemmanät kladdar.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minimupp:

Ace gör faktiskt en del okej budget produkter så länga man håller sig borta för det som har med högspänning att göra.

Nu har väl iofs Ace aldrig gjort några högspänningsprodukter...

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Skrivet av Ari:

Firman borde byta namn till Bajs of Sweden och hålla sig till deras kunskapsnivå. Kan det va så att aggen är tillverkade i nån sweatshop i kina.

Precis, AoS köper ju bara in massa artiklar från andra tillverkare.
Så vissa kan vara riktigt skit, medan andra kan säkert helt ok.

Visa signatur

Server: CPU - i7 3960x | GIGABYTE X79-UD3 | RAM 24GB 1600MHz | Corsair HX750(MDPC-X) | Fractal Design R4 | Intel 530 SSD 240GB | Dell U2311h
HTPC: i5 6600k, 1060 GTX, 8GB Ram, 256 GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minimupp:

Ace gör faktiskt en del okej budget produkter så länga man håller sig borta för det som har med högspänning att göra.

Du menar lågspänning? Högspänning är >1000V när det gäller AC.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.