Permalänk
Medlem

PLEXI OPERATIONS!

Tja SweClockers!

Som projektarbete i gymnasiet bestämde jag mig för att bygga ett chassi utav plexiglas och fixa det med lysande komponenter etc.
Under vägens gång blev det mycket ändringar.
Till exempel tänkte jag inte på att köpa tillräckligt tjocka plexiglasskivor så jag behövde en ram. Denna fick blir tillverkad i lackade trälister då detta var det billigaste alternativet.

Komponenter och dylikt tog jag från en gammal dator som jag hade, ingen speldator. Därför är också komponenternas specifikationer hyfsat okända. Det jag vet om komponenterna är att Det är en enkärning Intel, socket 478. Moderkortet och grafikkortet är från MSI och dvdspelaren är från LG.

Som kylning valde jag att ha kvar den nuvarande processorkylaren och ge chassit ett par vita och röda fläktar:
4 x Revoltec 120mm Fan, Dark Grey
1 x Revoltec 80mm Fan, Red

Som utsmyckning blev det:
10 m röd smal sleeve
10 m vit smal sleeve
5 m vit SATA sleeve
(Stefan på djungelapa är den kundvänligaste företagaren.)
3 x 2 = 6 Revoltec 30 cm, vita
3 x Lamptron Sound Activated Module for ANY CCFL Kit (dessa fungerar inte så bra)
2 x Molex Light, röd

En liten länk så ni kan få se den in action:
http://www.youtube.com/watch?v=jUlkV4TfQ0I

Tack för mig!

PLEXI OPERATIONS!

Visa signatur

|Intel QuadCore i7 950@3.06 GHz | Gigabyte GeForce GTX 570| Gigabyte GA-X58A-USB3 | A-Data 6 GB Game-Series | 1TB Samsung Spinpoint F3 | Corsair TX 850W 80+ | Fractal Design Define R3 | Windows 7 Home | Mac Mini 2,3 GHz (Mid 2011) ( Crucial 8 GB|OCZ Agility 3 240 GB) | Samsung 40" LED | Logitech Z-5500 | iPhone 4S 32GB | Nya iPad 32GB Wifi |

Permalänk
Medlem

Fixa kablarna för fan annars snyggt 4/5

Permalänk
Medlem

alla synliga kablar förstörde projektet

Permalänk
Medlem

Vart otroligt snyggt förutom att det är ett råttbo i den..
Fixa det så kommer det bli sjukt snyggt!

Tips, skaffa modulärt!

Permalänk
Medlem

Härlig idé men råttbo deluxé.

Permalänk

Sleeve och plexichassi, självklart ska kablarna synas ordentligt. Tycker det blev riktigt bra, kul att se nån som fortfarande uppskattar plexi, leds och ordentligt med färg 5p

Permalänk
Permalänk
Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! 5p

Visa signatur

Phanteks AMP 1000W || Gigabyte B760 Gaming || Intel Core i5 13600K || Artic Liquid Freezer II || G.Skill 32GB DDR5 6000Mhz || MSI GeForce GTX 4070 12GB Gaming X Trio || Kingston Fury Renegade M.2 NVMe 1TB + 1TB & 500GB M.2 SSD || 4TB WD ||

Citera för garanterat svar!

Permalänk

Klart du ska ha synliga kablar, ser bra ut. Men de är för trassliga. Ordna till det, och det blir sjukt snyggt

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem

även fast det är sveeves ser ut halvtaskit ut, du kan mycket bättre

Permalänk
Medlem

vrf har du fläktarna fram som utblås?

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk

Sjukt snyggt! Säg till om du tar beställningar Skulle gärna att du gjorde ett sådant till mig.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Hehe, gött!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Visst skall kablarna synas, snyggt dragna och strappade inte som en ormgrop med korallormar...

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk

Snyggt som satan!!

Permalänk

Har aldrig sett en snyggare plexi låda, brukar oftast tycka att flera ljus i samma burk brukar se väldigt fult ut men de här var ju grymt snyggt !

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk

Riktigt sweet det blev Var köpte du dem där sound-ljus sakerna som får det att blinka? 4p! 5 om du hade gjort kabeldragningen lite mer cleant!

Permalänk

Jävlar, jag hatar allt som är bling bling och håller det alltid stilrent på alla sätt men. Detta var tamejfan något av de snyggaste jag sett.

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johanswec:

Riktigt sweet det blev Var köpte du dem där sound-ljus sakerna som får det att blinka? 4p! 5 om du hade gjort kabeldragningen lite mer cleant!

På maxfps.se, dock fungerar de inte överdrivet bra, finns mycket bättre

Visa signatur

|Intel QuadCore i7 950@3.06 GHz | Gigabyte GeForce GTX 570| Gigabyte GA-X58A-USB3 | A-Data 6 GB Game-Series | 1TB Samsung Spinpoint F3 | Corsair TX 850W 80+ | Fractal Design Define R3 | Windows 7 Home | Mac Mini 2,3 GHz (Mid 2011) ( Crucial 8 GB|OCZ Agility 3 240 GB) | Samsung 40" LED | Logitech Z-5500 | iPhone 4S 32GB | Nya iPad 32GB Wifi |

Permalänk

En plexilåda till nätagget också, det skulle vart tufft.

Permalänk
Skrivet av Nxz:

På maxfps.se, dock fungerar de inte överdrivet bra, finns mycket bättre

Tänkte göra något liknande, behöver bara försöka få min lillsyrras chassi^ hahah! Vad betala du för plexiglaset? och hur tjockt är det? gärna också vilken affär, om det var en känd affär du köpte det i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johanswec:

Tänkte göra något liknande, behöver bara försöka få min lillsyrras chassi^ hahah! Vad betala du för plexiglaset? och hur tjockt är det? gärna också vilken affär, om det var en känd affär du köpte det i

Glaset är 2 mm tjockt, kostade 500 spänn, med andra ord rätt dyrt. Köpte det på en lokal skyltmakare (Hå-Ji Skylt). Men jag skulle rekommendera dig att ha lite tjockare glas, kanske 8 mm, så du slipper tillverka en ram. Då kan du istället limma ihop det på ett snyggt sätt

Visa signatur

|Intel QuadCore i7 950@3.06 GHz | Gigabyte GeForce GTX 570| Gigabyte GA-X58A-USB3 | A-Data 6 GB Game-Series | 1TB Samsung Spinpoint F3 | Corsair TX 850W 80+ | Fractal Design Define R3 | Windows 7 Home | Mac Mini 2,3 GHz (Mid 2011) ( Crucial 8 GB|OCZ Agility 3 240 GB) | Samsung 40" LED | Logitech Z-5500 | iPhone 4S 32GB | Nya iPad 32GB Wifi |

Permalänk
Medlem

verkligen inte snyggx xD,

Permalänk
Medlem

Jag tror inte det hade blivit lika bra utan dom vita hörnlisterna. Âr väldigt tveksam till de blinkade ljusen men så som datorn ser ut på siata bilden med ljusrören lite halvdämpade, den kaotiska men på nåt sätt estetiskt tilltalande kabeldragningen och den fantastiska färgkombinationen så måste jag säga att detta är ett av de snyggaste byggena jag har sett på sweclockers. Grattis!

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk

Vart köpte du plexiglaset? Och hur mycket betalade du för det?

Annars

Visa signatur

"The art of war is a vital importance to the state, its a matter of life or death, a road either to safty or to ruin."

Permalänk

Vart köpte du plexiglaset? Och hur mycket betalade du för det?

Annars riktigt fint bygge

Visa signatur

"The art of war is a vital importance to the state, its a matter of life or death, a road either to safty or to ruin."

Permalänk

Underbart!

Permalänk
Medlem

Snyggt jobbat, men "städa" till kablarna lite. Dem ska vara synliga i.o.m att det är ett plexi-chassi men lite ordning och reda kan det ju vara

Permalänk
Medlem

Grymt bygge! Ett konstverk med kablarna och lysrören ger en grym look