29 Mars - Slutet på säsong 1.

Permalänk
Entusiast

29 Mars - Slutet på säsong 1.

Citat:

It’s an exciting time in StarCraft II history. The first ever season is drawing to a close, and Season 2 is about to begin. We have some important information on how the end of season process will happen, and the times and dates for each step.

During maintenance next Tuesday morning, March 22, the ladders will be locked. The lock will mean that no further league promotions or demotions can occur, and bonus pools will stop growing. So now’s the time to push for that promotion! Once locked to a league and division players can continue to play out their bonus pools and compete for standing within their division until the actual end of the season.

During morning maintenance the following Tuesday, March 29, Season 1 will end and Season 2 will begin. Season milestone rewards will be distributed (more info about these in an upcoming blog), and bonus pools will start over. Internal skill ratings used for matchmaking and league placement will carry over from the previous season, so players who have played their placement matches in the previous season will only need to play one new placement match.

A couple weeks later we'll be ready to launch the Grandmaster league the morning of April 12. For more information on this premiere league check out our recent blog at-
http://us.battle.net/sc2/en/blog/2452060#blog

Källa:
http://us.battle.net/sc2/en/forum/topic/2228179462
http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=2024...

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Saftigt.

Permalänk

Coolt Då kan man snabbt spela upp sig till masters och förhoppningsvis komma i en liga med många pros

Permalänk
Medlem

Jag som precis blev plat.. Aja kommer forhoppningsvis in där ganska fort.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Entusiast

din starcraft2 signatur

Skrivet av HoBb3:

Jag som precis blev plat.. Aja kommer forhoppningsvis in där ganska fort.

du kan tyvvär inte ha den i den storleken, kommer ta bort ifall den inte görs om till standard igen. brukar vanligtvis inte PMa å varna, men eftersom du skrev till mig nyligen så gör jag så.

ha d bra

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

du kan tyvvär inte ha den i den storleken, kommer ta bort ifall den inte görs om till standard igen. brukar vanligtvis inte PMa å varna, men eftersom du skrev till mig nyligen så gör jag så.

ha d bra

Oj, måste ha hänt när jag tryckte på update now. Kan jag ändra tillbaka utan att du behöver redigera inlägget?

EDIT: Fixat, tack för påminnelsen

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Entusiast
Skrivet av HoBb3:

Oj, måste ha hänt när jag tryckte på update now. Kan jag ändra tillbaka utan att du behöver redigera inlägget?

EDIT: Fixat, tack för påminnelsen

Haha, skrev jag det som svar i tråden? Det var menat som ett PM... måste vart lite väck. aja, du fick meddelandet iaf haha.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Entusiast

http://us.battle.net/sc2/en/blog/2494686#blog

end of eason rewards, verkar som att mars 29 inte kommer bli slutet av säsongen ifall det är 2 veckor man får på sig.. om detta stämmer så kommer patchen imorgon och season 2 vid 5e April.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Verkar bli så ja! Patchen har börjat trilla ut nu.

Kanske får ta och börja spela igen. Frågan är ju bara om man ens hinner göra av med 750 poängs bonuspool..

Permalänk
Medlem

Jaha, kan man inte se antal förluster längre.

Tror säkert att det är fungerar för att få folk att spela mer, men det känns som att hela grejen med att undanhålla information är svår att tycka om.

Men nice med GSL karta o nya shakuras ser rätt bra ut också.

Permalänk
Medlem

Hur har de tänkt för att få för sig att ta bort statistiken över förluster? Jag förstår inte vad det ska vara bra för. Hade gärna sett mer statistik inbyggt i battlenet... känns som ett steg åt fel håll, om jag nu inte totalt missat något?

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Nightcrawl:

Hur har de tänkt för att få för sig att ta bort statistiken över förluster? Jag förstår inte vad det ska vara bra för. Hade gärna sett mer statistik inbyggt i battlenet... känns som ett steg åt fel håll, om jag nu inte totalt missat något?

Det finns en förvånande stor mängd spelare som tycker det är jobbigt att ha sina förluster visade och väljer då att avstå från att spela helt och hållet. Ångest helt enkelt. Jag tycker det är en bra ändring om det kan motivera människor till att spela mer.

http://en.wikipedia.org/wiki/Loss_aversion
http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/Dealing_with_anxiety

Diskussioner om ändringen, och hur det hjälpt en del redan.
http://www.reddit.com/r/starcraft/comments/g9sx3/the_removal_...

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Alltså, jag är ju en sådan som kollar på statsen. Fullt medveten om att det inte spelar någon roll hur min w/l ser ut, och att jag egentligen satsar på att bli bättre, så är jag ändå väl medveten om den. Tror många är så.

Så även fast det skulle kunna få mig att spela mer är jag lite tveksam till att inte låta en se det. Gillar öppenhet med information helt enkelt..

Permalänk
Skrivet av Nightcrawl:

Hur har de tänkt för att få för sig att ta bort statistiken över förluster? Jag förstår inte vad det ska vara bra för. Hade gärna sett mer statistik inbyggt i battlenet... känns som ett steg åt fel håll, om jag nu inte totalt missat något?

man blir förvånad hur sjukt många som slutar lira SC2 för att de tycker sin win/loss ratio är dålig. har sett flera som lagt av för att de inte har någon motivation pga en winloss <50%

blir bättre såhär, du kan kolla losses på sc2ranks ändå så..

Skrivet av grantopp:

Alltså, jag är ju en sådan som kollar på statsen. Fullt medveten om att det inte spelar någon roll hur min w/l ser ut, och att jag egentligen satsar på att bli bättre, så är jag ändå väl medveten om den. Tror många är så.

Så även fast det skulle kunna få mig att spela mer är jag lite tveksam till att inte låta en se det. Gillar öppenhet med information helt enkelt..

en grupp personer kommer inte påverka ett beslut som påverkar så många andra. du kanske inte bryr dig, men flera okunniga människor gör det tyvärr.

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk
Medlem

Då hade det ju varit smidigt att kunna toggla det av och på. T.ex. 1) Visa för alla 2) Visa enbart för dig själv 3) Visa inte alls.

Jag hade gärna sett fler tillägg som w/l-ratio i olika matchups, på maps, build orders etc. Precis det som det där programmet som loggar replays gör... fast inbyggt. Alternativt möjlighet att exportera denna statistik så att man kan redigera själv i excel t.ex.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Entusiast

Inatt kommer resetten, så för er som vill plocka en bättre milestone innan det sker så är det bara att snabba på.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Det verkar som att resetten har genomförts nu :). In o nöööööööööööööööööt med er

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Så där, det var en riktigt härlig 2on2 säsong för oss i uE. Slutade på top 10 world wide på laddern enligt sc2ranks.com. Vi kämpade in i det sista för att plocka så många poäng som möjligt. Satt och skrek i skypen till min m8 "Du får fan ta och skippa jobbet om så krävs!"
http://sc2ranks.com/ranks/all/master/2
S2 ska vi satsa på top5 vilket ska bli ett roligt mål att jobba efter.

Hur gick det för er, upp nåde ni ert mål som ni satt upp?

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Nightcrawl:

Det verkar som att resetten har genomförts nu :). In o nöööööööööööööööööt med er

8-4, rank 1 bitches!

Nu gäller det bara å hålla hårt i den.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Spelade bara placementmatchen imorgon. Jag slutade som rank 2 i gold i season 1, nu mötte jag en fd. platinumspelare och vann, men hamnade ändå i gold league.

Vad är då syftet med placement matchen?

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Spelade bara placementmatchen imorgon. Jag slutade som rank 2 i gold i season 1, nu mötte jag en fd. platinumspelare och vann, men hamnade ändå i gold league.

Vad är då syftet med placement matchen?

Att rensa ut inaktiva spelare. Man hamnar i samma liga som innan.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av nME:

Att rensa ut inaktiva spelare. Man hamnar i samma liga som innan.

Ah, ja det är ju klart. Undrar hur många divisioner det blir när det bara är aktiva spelare. Tidigare var det som bäst topp-3 som var aktiva i min division... kändes inte som så mycket utmaning :).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nME:

Att rensa ut inaktiva spelare. Man hamnar i samma liga som innan.

Min kompis var silver och gick in i platinum direkt. Fast å andra sidan när man inte kunde bli promotad mötte han plat och ibland diamond och vann mer än hälfte av matcherna.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

Min kompis var silver och gick in i platinum direkt. Fast å andra sidan när man inte kunde bli promotad mötte han plat och ibland diamond och vann mer än hälfte av matcherna.

Kanske är det du säger, men MMR osv uppdaterades även under gågna veckan, när ligorna var låsta. Din kompis lär alltså ha "förtjänat uppgradering" som inte kunde realiseras under den låsta veckan.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Medlem

Riktigt härligt, såg fram emot nya säsongen och tänkte börja laddera lite mer 1v1, för det gjorde jag inte så mycket, men på tisdagen gav datorn upp totalt och överhettade eller nått. Kommer vara fast på en laptop nu i en till två veckor innan den nya datorn är byggd och skickad. (Kan inte bygga datorer allt för väl så jag tog montering som tar upp till 10 arbetsdagar). Inte den bästa starten på säsong 2 direkt.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av nME:

Kanske är det du säger, men MMR osv uppdaterades även under gågna veckan, när ligorna var låsta. Din kompis lär alltså ha "förtjänat uppgradering" som inte kunde realiseras under den låsta veckan.

Jag gick från guld till platinum i 2v2. Så det kan ha med lite annat att göra också, MMRen är rätt random för att vara en exakt mätning på ens skillnivå.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Jag fick möta 5 random de första (inklusive placement), hade visserligen gjort bra ifrån mig på slutet av season 1 så var nog nära en uppflyttning.

Nu blir det randomladdring dock. Eller ja, jag tänkte köra 10 gånger protoss, 10 gånger som zerg, 10 gånger som terran och sen om igen, för att få lite flyt i build orders och rutiner mm... min karriär med protoss hittills? 2 vinster av 8 matcher. Yay.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Nightcrawl:

Jag fick möta 5 random de första (inklusive placement), hade visserligen gjort bra ifrån mig på slutet av season 1 så var nog nära en uppflyttning.

Nu blir det randomladdring dock. Eller ja, jag tänkte köra 10 gånger protoss, 10 gånger som zerg, 10 gånger som terran och sen om igen, för att få lite flyt i build orders och rutiner mm... min karriär med protoss hittills? 2 vinster av 8 matcher. Yay.

Jo men det är jävligt svårt att köra flera olika raser, men jag tror det ändå är rätt bra om man kör random när man laddrar lite. Det får en att bestämma mycket mer on the fly och det förbättrar nog ens beslutsfattande rätt bra, och det är ju en väldigt viktig sak.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Nån som vet ifall men fick någon typ av unikt porträtt om man hamnade tex top 8 i sin master league? För blir ju mycket roligare att försöka ha bra ladder rank. Ifall man får något för det. Som i till exempel wow då man kan bli gladiator om man är bland dem bästa.

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Skrivet av BlommaNN:

Nån som vet ifall men fick någon typ av unikt porträtt om man hamnade tex top 8 i sin master league? För blir ju mycket roligare att försöka ha bra ladder rank. Ifall man får något för det. Som i till exempel wow då man kan bli gladiator om man är bland dem bästa.

Tyvärr är det ganska orättvist vilken liga man hamnar i bara :S Vissa hade ju flera >4300 masters som max medan vissa hade mycket lägre poäng i toppen i sin liga :S