Behöver hjälp fort angående kylpastabortagning! :S

Permalänk
Inaktiv

Behöver hjälp fort angående kylpastabortagning! :S

Tjenare allesammans.
Då jag nyligen införskaffat mig en ny dator har jag också beställt en hyper 212 plus, som ligger o väntar på att bli hämtad.
Då är det såhär att jag bad morsan dra te apoteket och fixa nått starkt som man kan tvätta bort den gamla kylpastan med. Så efter ett tag kom hon hem med nått som heter Medicinsk Bensin.
har bara en fråga som ja behöver ha svar snabbt på.
Funkar den att ta bort kylpastan med, ska jag köra med en fin duk och gnugga försiktigt??

Permalänk

Jag har hört att kemiskt ren bensin ska funka bra. Vet ej hur det är med medicinsk bensin dock

Visa signatur

"Att betala för att icke-modulärt och klaga på det är korkat. Som att köpa en opel och klaga på att du inte fick en mercedes..."

Permalänk
Skrivet av Axelander23:

Jag har hört att kemiskt ren bensin ska funka bra. Vet ej hur det är med medicinsk bensin dock

jag har enbart kört Papper / bomull funkat klockers annars funkar allt med Hög alkoholprocent t ex T-röd Vodka (Funkar sådär vad jag hört) men you go boy.'
aceton funkar också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon166065:

Tjenare allesammans.
Då jag nyligen införskaffat mig en ny dator har jag också beställt en hyper 212 plus, som ligger o väntar på att bli hämtad.
Då är det såhär att jag bad morsan dra te apoteket och fixa nått starkt som man kan tvätta bort den gamla kylpastan med. Så efter ett tag kom hon hem med nått som heter Medicinsk Bensin.
har bara en fråga som ja behöver ha svar snabbt på.
Funkar den att ta bort kylpastan med, ska jag köra med en fin duk och gnugga försiktigt??

ja det fungerar.
ta på lite på en bit bomull eller papper, gnugga tills det inte blir grått på pappret/bomullen längre. ha på ny kylpasta. done

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk

T-röd + tops

Permalänk

Det funkar säkert. Du lär ju märka om resterna från gamla pastan inte vill försvinna.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Phenom X4 965 @4GHz 1.5V | Asus 890GPA-UD3H | Corsair DDR3 4GB 1600 MHz | Radeon HD5770 XFX | Samsung Spinpoint F3 1TB | Fractal Design Define R3 | Fractal Design Integra 500W

Här sitter man och säger till alla att man ska citera.
Men vad gör man själv?

Permalänk
Inaktiv

Ok. Tack. Då har lite av pulsen gått ner då jag har suttit o funderat på ifall jag borde åker ner och köpa aceton. Jag tar nog lite på en bomullstopp och dra lite försiktig eller ska jag använda mig av en fin duk eller liknande papper?

Permalänk
Medlem

Medicinsk bensin och kemisk bensin är väl samma grej?
Helt_ren_ Bensin helt enkelt? har dock endast kört med kemisk bensin och t-röd Men det ska nog fungera utan problem!

Och glöm inte! "Inte mer pasta än ett o kokt riskorn"!

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon166065:

Ok. Tack. Då har lite av pulsen gått ner då jag har suttit o funderat på ifall jag borde åker ner och köpa aceton. Jag tar nog lite på en bomullstopp och dra lite försiktig eller ska jag använda mig av en fin duk eller liknande papper?

Torka bort det mesta med vanligt hushållspapper eller liknande. Tvätta sedan rent med tops och den där medicinska bensinen.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Skrivet av anon166065:

Tjenare allesammans.
Då jag nyligen införskaffat mig en ny dator har jag också beställt en hyper 212 plus, som ligger o väntar på att bli hämtad.
Då är det såhär att jag bad morsan dra te apoteket och fixa nått starkt som man kan tvätta bort den gamla kylpastan med. Så efter ett tag kom hon hem med nått som heter Medicinsk Bensin.
har bara en fråga som ja behöver ha svar snabbt på.
Funkar den att ta bort kylpastan med, ska jag köra med en fin duk och gnugga försiktigt??

Kemisk ren bensin = heptan
Aceton = aceton
Blåsprit = isopropyl
Isopropyl = isopropyl
Tröd = etanol
Startgas = dietyleter

Olika polaritet dvs dom löser olika sorters grejer.

http://en.wikipedia.org/wiki/Solvent#Properties_table_of_comm...

Jag ärvde en 6 år gammal Amdburk och jag tänkte det kunde vara bra med lite ny pasta på kylaren.
Det var som en sten det som satt där, appliceringen var av typ "hamburgerdressing"

Testade först med t-röd, hände inte ett dugg.
Sen testade jag med Aceton, hände nåt inte mycket.
Sen testade jag med startgas och, pastan bara rann av.
Stargasen lämnade dock kvar en hinna på processorn men den tar man enkelt bort med en droppe aceton

Fördel med startgas sen sista hinnan med aceton. Jo allt du behöver finns på bensinmacken eller i mataffären, sen är det billigt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Chemical_polarity

Visa signatur

Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Dem har köpt varsin studs matta. Dem köpte ochså en katt och döpte hon till maria. Katten tycker att det är kul och hoppa studs matta.

Permalänk
Medlem

Jag kör med kemiskt ren bensin och tops och i slutet hushållspaper

Permalänk
Hedersmedlem

Varför bryr vi oss ens om att skapa FAQ i olika ämnen??
http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

* Tråd låst *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.