Permalänk

Vad kan man göra integritetsbrott?

ush vilka jävla nötter det finns som håller på att prata in i mitt system just när man startar igång program som spel eller internetradio,har försökt med internetleverantören att ge en ny ip adress men det fortsätter och jag undrar vad kan man göra åt saken,vissa människor verkar inte ha något annat att göra än att snacka nyheter från msn aftonbladet swecklockers e24 och varför in på andras system?

Detta börjar bli jäkligt irriterande och jag undrar om man kan spåra upp dessa typer som inte kan lämna mitt ip nummer i fred.

dom verkar prata med något filter så det inte låter för högt så att säga och jag har ingen schizofrenisjudom för att vara på det klara.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Hur menar du, är det någon som sitter och läser högt från aftonbladet?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

inte högt men man hör,alltså jag har inte bett desa jävla typer att babbla in på mitt system,rätt uppenbart med spel som inte använder voip som diablo 2 tex.

sitter som iglar på ens ip nummer dessa jävla typer verkar inte ha nåt bättre för sej.

finns det inga lagar mot sånthär?

Permalänk
Medlem

Vad exakt är problemet? Folk som går in på din mumble/teamspeak/ventriloserver?

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

Jag fattar ingenting

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

har inte bett om att få höra senaste nyheter när man spelar på nätet särskilt uppenbart med vissa spel som inte har voip att några håller på att pladdra inpå mitt system,har även hänt på min mobil utan att lyfta luren,fyfan vilka idioter det finns.

Permalänk
Medlem

vad exakt pratar du om? Låter som SBS...?

Permalänk
Medlem

fattar inget, vart snackar dom ifrån!? vad menar du med ditt "system"

Permalänk

Ingen förstår nog vart dem snackar eller hur dem kan snacka, när hörs det? Och hur kan dem prata i din mobil vi din IP ? Du får nog förklara liiite bättre om du vill ha hjläp,

Visa signatur

Processor: Core I5. Antec Küler 620 PnP 2x Gentle typhoon 1850 Rpm. RAM: 8Gb Vengance. GPU:CF 6950 twin frozr@ 950/1400. Mobo: P8P87 Pro. Nätagg: Ax 850. OS: W7 ultimate 64bit. Allt detta i ett Define R3 med 4 120mm fläktar. Vertex2 120gb ssd, 3 Tb lagring på HDD´s
Apple iPhone 32gb
MacBook Pro I5

Permalänk
Hedersmedlem

Vad i hela världen menar du med "prata in på mitt system"?! Det är ingen här som förstår ditt problem, du måste beskriva i lite mer tekniska termer vad problemet är!

Permalänk
Medlem

läser de text från hemsidan eller läser de tex på ryska eller nåt för om det är så kan det vara att du har billiga högtalare som får upp radiosignaler från nån rysk station (Hände med mina gammla och jag trodde det var virus)

Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Samsung 970 EVO 250GB | WD Green 120GB M.2 | Fractal Design Newton R3 600W | Manjaro - KDE Plasma |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
OnePlus 6

Permalänk

Hm, så problemet är att du hör röster? Jag skulle säga att byte av IP-adress är ditt minsta problem.

Ärligt talat, försök att i ett sammanhängande meddelande grundligt redogöra för vad i hela friden du vill ha sagt. För just nu tror jag inte att någon förstår vad du vill ha sagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ponanmsi:

läser de text från hemsidan eller läser de tex på ryska eller nåt för om det är så kan det vara att du har billiga högtalare som får upp radiosignaler från nån rysk station (Hände med mina gammla och jag trodde det var virus)

Dom högtalarna skulle jag inte tacka nej till!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

ok ingen förstår vad vad som är problemet,tror man har formulerat så folk borde hajja,vissa säger internettroll,har ni inte förstått dom första spalterna kan vi lika gärna lägga ner tråden och så får man vända sej till polisen istället.

ip telefoni mot andras acceptans är det ens lagligt?

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av mushflush:

ok ingen förstår vad vad som är problemet,tror man har formulerat så folk borde hajja,vissa säger internettroll,har ni inte förstått dom första spalterna kan vi lika gärna lägga ner tråden och så får man vända sej till polisen istället.

ip telefoni mot andras acceptans är det ens lagligt?

Sakta ner lite nu mushflush och berätta från början. Hör du en faktisk mansröst, samma som man t.ex. pratar i mobiltelefonen fast ur dina datorhögtalare?

Ta en sak i taget nu, jag hjälper dig gärna.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mushflush:

ok ingen förstår vad vad som är problemet,tror man har formulerat så folk borde hajja,vissa säger internettroll,har ni inte förstått dom första spalterna kan vi lika gärna lägga ner tråden och så får man vända sej till polisen istället.

ip telefoni mot andras acceptans är det ens lagligt?

Hur vet du att det är nån som använder din IP för att prata ens?

Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Samsung 970 EVO 250GB | WD Green 120GB M.2 | Fractal Design Newton R3 600W | Manjaro - KDE Plasma |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
OnePlus 6

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Dom högtalarna skulle jag inte tacka nej till!

jaha det är det han menar! det har jag upplevt med mina gamla hörlurar för många år sedan oxå. det är ju radiosignaler och har INGET med trådskaparens dator att göra!

Permalänk

någon håller på med ip telefoni voip mot andras acceptans bara sådär med ett neutralt röstfilter särskillt när man börjar använda program från internet.

finns det något sätt att spåra upp dessa jävla typer och konfrontera?

fan va folk har svårt att fatta vad voip kan användas till och med hacka sej in på mobiltelefoner

Permalänk
Medlem

Varför får jag känslan av att din text är översatt med google chrome från en annat språk?

Permalänk

avslutar denna tråd och hör med polisen istället.

Permalänk
Medlem

Detta måste vara den bisarraste tråden jag någonsin sett

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ph33r:

Detta måste vara den bisarraste tråden jag någonsin sett

Håller med. Och snubben reggade sig 04, så ett troll lär det väl inte vara

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av mushflush:

avslutar denna tråd och hör med polisen istället.

Detta var jävligt skumt,,, men har tyvärr inget råd.
Hoppas att det löser sig på nått vänster,,, och lycka till!=)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

fattar nada av texten men om du nu ringer till polisen försök beskriv det lite klarare.
Lycka till

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem

killen e ju påtänd

Visa signatur

Favoritcitat:
If you are first, you are first. If you are second.....
you are nothing.

Bill Shankly Liverpool Legend.

Permalänk
Medlem

sköning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ockeh:

killen e ju påtänd

Tyvärr, så värker det inte bättre än så. Rätt underhållande läsning dock.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk

Tror inte någon hackat sig in på din dator.
Kör du Vista eller 7 så kan du se vilket program som ljudet kommer ifrån om du klickar på volymkontrollen och sedan Mixer. Stäng programmet, eller felsök varför det får för sig att prata. Du kan behöva justera upp ljudet ett program i taget för att hitta rätt.

Har du (råkat) aktivera text to speech i Windows (Control Panel -> Ease of Access -> Ease of Access Center -> Use the computer without a display -> bocka ur alla alternativ).

Sen, hur är du säker på att det är just från Aftonbladet rösten läser?
Är det en riktig röst eller en talsyntes?
Vad är det för röstfilter du pratar om?
Hur har du kommit fram till att "de" använder VoIP, och inte någon annan säkerhetslucka och andra protokoll?
Hör du samma röster när du använder headset som när du kör med högtalare?
Kör du med datorhögtalare (inbyggda eller externa?) eller genom en Hi-Fi-anläggning eller rent av en hemmabioförstärkare?
Kör du ljudet genom kabel eller trådlöst? Optiskt eller koppar?
Om du har en annan brandvägg än Windows-brandväggen (annars testa med NetLimiter Monitor), kolla vilka program som kommunicerar mot internet. Beroende på kvalitén på ljudet så ska du leta en ström på ca 20-320 kbit/s.
Kör du med router eller direkt mot modem/bredbandsjack?
Slutar det inom ett par sekunder om du sliter ut nätverkskabeln/strömmen till routern?

Permalänk
Sötast

*Tråd bokmärkt

Väntar på spänning på fler uppdateringar

Permalänk
Medlem

psykakuten nästa