Permalänk
Medlem

Feedback på mitt portfolio

Hej!
Jag skulle väldigt gärna få lite feedback på vad ni tycker om mitt portfolio.
Sidan använder Wordpress och temat är Themeforest Creativo som jag anpassat efter egen smak.

Jag har märkt att iexplorer av någon anledning inte vill visa headern?
Vet inte riktigt hur jag ska fixa till det? *tips tas gärna emot*

Vad tycker ni om startsidan? Respektive framför allt de olika portfolio kategorierna?
Sättet att se bilderna på, upplägget m.m.?
Känner att jag har kört fast lite, själva portfolio delen känns inte helt 100,
men jag kan inte riktigt själv sätta fingret på vad det är jag inte gillar till 100%.

Vad tycker ni om den röda färgen ihop med de andra färgerna? Skulle en limegrön kunna funka bättre?
All konstruktiv kritik är välkommen!

PS: Stöter ni på en funktion som inte fungerar tillfredställande så säg till,
så ska jag göra mitt bästa för att åtgärda det!

Mitt portfolio:
www.DuaneLee.se

Mvh
DuaneLee

Visa signatur

Mitt portfolio: www.DuaneLee.se

Permalänk
Medlem

Tycker det ser helt ok ut.

Dock så tror jag det skulle se bättre ut om "Slidern" var 100% width, sen så tycker jag inte att den röda färgen passade så jätte bra.
Kanske en mörkare röd?

När jag trycker på "Contact" och sedan trycker igen för att den ska stängas så förvandlas hemsidan till ett discotek i några sekunder, ända buggen jag hittade.

keep it up!

Permalänk
Medlem

Hej!
Tack för ditt svar!

Med 100% bredd på slidern, menar du 100% av webbfönstret, eller 100% av den mörkgrå rutan?

Ska ta och testa den limegröna tror jag,
den kanske ger sidan ett mer fräscht intryck?

I vilken browser får du problem med contact knappen?
När du säger att den ska stängas, så misstänker jag att du syftar på contact knappen längst
ner på sidan? Den som förlänger sidan med en kontakt del om man klickar på den?

Några förslag på vad jag skulle kunna göra för att få sidan att kännas mer än helt ok?
Mitt mål är att skapa ett riktigt snyggt och säljande portfolio, så alla tips är välkomna!

Mvh
Robin

Visa signatur

Mitt portfolio: www.DuaneLee.se

Permalänk
Medlem

Jag tycker att den var riktigt fin! Dock så fungerar inte beskrivningarna på projekten riktigt för mig. Hela syns inte om det är en lång text, varken i highlighten eller i lightboxen. FF 3.6

Sen tror jag inte att kunderna bryr sig om vad du har för moderkort i din dator.. Kort och koncist, skriv att du arbetar i PC-miljö, resten är fullständigt ointressant.

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem

Håller med föregående, inte vill väl jag dela på twitter/facebook vad du har för rig?
Dessutom tycker jag att det känns lite väl frenetiskt (stavning?) med den där bildslidern på framsidan som byter bild vart tredje sekund och då också passar på att skaka om hela sidan så man blir alldeles yr. (Okej, överdrev lite där kanske, men det är en smaksak!).
I övrigt fint!

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Medlem

Sedan blir jag lite förvirrad över namnet. Du kallar dig Duane Lee i portfolion men robin i kontakten? Du blandar också "me" och "us", vilka är "us"? Är ni flera?
Fine att ha en enmansbyrå med nåt flummigt namn, men att ha ett artistnamn är inte direkt praxis i branschen.
All respekt för dig och dina alster, men det känns helt enkelt inte seriöst.

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumvante:

Jag tycker att den var riktigt fin! Dock så fungerar inte beskrivningarna på projekten riktigt för mig. Hela syns inte om det är en lång text, varken i highlighten eller i lightboxen. FF 3.6

Sen tror jag inte att kunderna bryr sig om vad du har för moderkort i din dator.. Kort och koncist, skriv att du arbetar i PC-miljö, resten är fullständigt ointressant.

Hej!
Tackar för ditt svar!
Ska kolla upp beskrivningarna, kan vara så att boxarna endast fixar att visa
ett visst antal tecken och att jag skrivit för långt.

Anledningen till att jag valde att ha dator spec med är för att jag själv
tycker det är väldigt intressant när folk har det.
Så jag har lite utgått från mig själv vid det valet.
Oftast om jag ser en snygg bild, så undrar jag hur den gjordes och
hur kraftfull maskin som behövdes, speciellt kring främst 3d bilder då.

Om det dock inte intresserar någon annan så antar jag att det är bäst att ta bort det.

Skrivet av felxi:

Håller med föregående, inte vill väl jag dela på twitter/facebook vad du har för rig?
Dessutom tycker jag att det känns lite väl frenetiskt (stavning?) med den där bildslidern på framsidan som byter bild vart tredje sekund och då också passar på att skaka om hela sidan så man blir alldeles yr. (Okej, överdrev lite där kanske, men det är en smaksak!).
I övrigt fint!

Tackar för ditt svar också!
Utgick från mig själv vid valet att visa vad jag har för rig, eftersom jag själv tycker det
är intressant att se om jag kollar på någons portfolio.
Men tycker andra att det är ointressant så tar jag givetvis bort det.

Slidern har jag där för att hinna lyckas fånga uppmärksamheten snabbt hos besökaren.
Jag vill också att besökaren hinner se minst ett par av mina verk innan den lämnar sidan,
även om den inte går in på portfolio delen.
Jag skulle kunna titta på timern för slidern och se om det går att förlänga tiden som varje bild visas.
Meningen är som sagt att försöka visa upp mina verk, det får ju dock inte bli störande.
Så jag uppskattar verkligen att du påpekar det!

Skrivet av Tumvante:

Sedan blir jag lite förvirrad över namnet. Du kallar dig Duane Lee i portfolion men robin i kontakten? Du blandar också "me" och "us", vilka är "us"? Är ni flera?
Fine att ha en enmansbyrå med nåt flummigt namn, men att ha ett artistnamn är inte direkt praxis i branschen.
All respekt för dig och dina alster, men det känns helt enkelt inte seriöst.

Jo det där med namnet är fortfarande lite virrigt även för mig själv.
Jag har använt DuaneLee som nickname i ganska många år nu.
Och jag har planer på att skapa ett varumärke kring namnet.
Därav har jag valt att kalla mig för DuaneLee istället för Robin Millqvist.
Tanken är väl också att DuaneLee känns som att det är mer gångbart utanför Sverige än vad mitt vanliga namn är.

Var hittade du "us"? Det är original benämningar i temat som jag har försökt ta bort och byta ut mot "me".
Det ska alltså inte finnas några "us" utan endast "me"

Mvh
DuaneLee

Visa signatur

Mitt portfolio: www.DuaneLee.se

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att du behöver ett artistnamn eftersom Robin är ett internationellt namn. Skapa ett varumärke av dig själv istället! Eller av en byrå. Jag tycker personligen att Duane Lee låter mer anonymt än Robin Millqvist. Jag tror att det skulle kännas bättre i längden än att använda något som du antagligen hittade på när du va ung.

Us används som title i twitter- och facebooklänkarna, lätt att missa kanske.

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem

Det är sant det du säger, att Robin är ett internationellt namn.
Grejen är väl att det känns mer naturligt för mig att kalla mig för DuaneLee på internet
och när jag signerar mina bilder.
Och t.ex. ett klädesmärke vid namn Robin Millqvist känns som om det vore rätt tråkigt.
Då tycker jag personligen att DuaneLee fungerar bättre och låter mer intressant.
Nu har jag inte spikat ett klädesmärke, men som ett exempel.
Om jag räknat rätt så har jag använt DuaneLee som nick i ungefär 6 år nu,
och det känns fortfarande lika naturligt och skönt att använda.
I dagsläget har jag svårt att se att jag skulle tröttna på det inom de närmsta åren.

I alla fall så är planen som sagt att bygga upp ett varumärke kring namnet.
Exakt vad det här varumärket kommer att ge ut för produkter är inte helt klart än.

Som det ser ut nu så blir det en del där jag som konstnär skapar bilder, grafik och foton.
Och en annan del som blir mer inriktad på fysiska produkter.
Kring byrå har jag väl tänkt att DuaneLee Studio skulle vara byrån.

Ah! NU hittade jag! Tack för att du påpekade det, hade helt missat att det stod där!

Visa signatur

Mitt portfolio: www.DuaneLee.se

Permalänk

Det jag såg direkt när jag kollade bilder var ju att "CLick here to enlarge" täckte i stortsätt hela bilden som den skulle enlarga så att man inte kunde se bilden under alls nästan. Detta med en 24 tums skärn med 1920x1080 i upplösning och chrome. Det var snyggt och så, inte det. Utan det vara bara väldigt mkt i vägenj så att man inte kunde se bilderna.

Permalänk
Medlem

Tack för svar!

Syftar du på hur slidern visas i 3D galleriet (den enda delen som har slider än så länge)?
Håller med dig om att info rutan som lägger sig över bilden är väldigt stor!
Frågan är om jag ska skippa att ha sliders i själva gallerierna?
Det kanske är snyggare att bara ha miniatyrer, som man klickar på och sen får upp helbild?

Om jag lyckas få det att fungera, så har jag lite planer för portfolio sidan.
Istället för att man klickar på varje kategori, så skulle jag vilja att alla bilder visas på samma sida.
Och att man sen själv kan sortera om man vill se en specifik kategori, eller om man vill se alla.
Skulle det kunna fungera bättre än hur upplägget är nu?

Mvh
DuaneLee

Visa signatur

Mitt portfolio: www.DuaneLee.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av DuaneLee:

Det är sant det du säger, att Robin är ett internationellt namn.
Grejen är väl att det känns mer naturligt för mig att kalla mig för DuaneLee på internet
och när jag signerar mina bilder.
Och t.ex. ett klädesmärke vid namn Robin Millqvist känns som om det vore rätt tråkigt.
Då tycker jag personligen att DuaneLee fungerar bättre och låter mer intressant.
Nu har jag inte spikat ett klädesmärke, men som ett exempel.
Om jag räknat rätt så har jag använt DuaneLee som nick i ungefär 6 år nu,
och det känns fortfarande lika naturligt och skönt att använda.
I dagsläget har jag svårt att se att jag skulle tröttna på det inom de närmsta åren.

I alla fall så är planen som sagt att bygga upp ett varumärke kring namnet.
Exakt vad det här varumärket kommer att ge ut för produkter är inte helt klart än.

Som det ser ut nu så blir det en del där jag som konstnär skapar bilder, grafik och foton.
Och en annan del som blir mer inriktad på fysiska produkter.
Kring byrå har jag väl tänkt att DuaneLee Studio skulle vara byrån.

Ah! NU hittade jag! Tack för att du påpekade det, hade helt missat att det stod där!

Du verkar säker på din sak, så då är det klart att du ska köra på det.

Dock tycker jag att du borde använda dig av en e-post via domänen, tex contact@duanelee.se. En hotmailadress känns inte så fresh.

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem

Hade du sökt jobb hos mig hade du inte fått det. Då menar jag inte nödvändigtvis att du inte är tillräckligt duktig. Sidan var väldigt seg att ladda, när den väl laddat upplevde jag den som spretig och rörig. Det tog mig 3-4 click/sidnavigeringar innan jag kunde se den första bilden/materialet du gjort. Det kanske inte verkar som så mycket men med 10 sekunder mellan varje click så blir det ett störande moment.

En portfolio ska vara snabb och enkel. Ditt material skall komma upp direkt på första sidan man öppnar.
Du har väldigt mycket irrelevant information och text på sidan. I ärlighetens namn känns första sidan som pretantiöst ordbajsande. Inget text på din framsida hjälper dig att sälja in dig bättre.

Tools of trade skiter nog alla arbetsgivare i. Ska du söka inhouse jobb har företaget förmodligen licenser och du får anpassa dig efter dom. Ska du frilansa bryr dom sig inte överhuvudtaget. Det blir ditt problem när någon copyright-nisse ser på din hemsida att du som frilansare nyttjar programvara för 150-200kkr och vill kolla upp.

Bloggen är gränsfall, den är intressant om någon är intresserad av dig då folk gillar att göra "checkups" idag. Men som sagt, då måste du fånga deras intresse först. Det gör du inte med en blog.

Och sen en tävling? Wtf? Ska du starta ett community eller ska du söka jobb?

Sen att du photosourcar majoriteten av alla dina konstverk kan man tycka att du borde nämna och eller ge fotografen cred. Om det är någon bransch som har koll på varandra och andras verk så är det den digitala-grafikbranschen. Stjäl du något kan du glömma att försöka få igenom ditt "brand". Måste du nödvändigtvis stjäla så göra det på rätt sätt. Ett sätt som inte avslöjar dig inom 10sekunder med lite google.
(Photosourcing = Ta ett foto och måla över så det ser ut som en målning)

Mitt stora tips efter all denna kritik är: Oroa dig mindre för hemsida och mer för dina estetiska skills. Måla mer, webba mindre.

Lycka till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumvante:

Du verkar säker på din sak, så då är det klart att du ska köra på det.

Dock tycker jag att du borde använda dig av en e-post via domänen, tex contact@duanelee.se. En hotmailadress känns inte så fresh.

Det var ett mycket bra förslag!
Jag ska absolut kolla upp hur man får igång en sån mail!

Skrivet av Ahrkey:

Hade du sökt jobb hos mig hade du inte fått det. Då menar jag inte nödvändigtvis att du inte är tillräckligt duktig. Sidan var väldigt seg att ladda, när den väl laddat upplevde jag den som spretig och rörig. Det tog mig 3-4 click/sidnavigeringar innan jag kunde se den första bilden/materialet du gjort. Det kanske inte verkar som så mycket men med 10 sekunder mellan varje click så blir det ett störande moment.

En portfolio ska vara snabb och enkel. Ditt material skall komma upp direkt på första sidan man öppnar.
Du har väldigt mycket irrelevant information och text på sidan. I ärlighetens namn känns första sidan som pretantiöst ordbajsande. Inget text på din framsida hjälper dig att sälja in dig bättre.

Tools of trade skiter nog alla arbetsgivare i. Ska du söka inhouse jobb har företaget förmodligen licenser och du får anpassa dig efter dom. Ska du frilansa bryr dom sig inte överhuvudtaget. Det blir ditt problem när någon copyright-nisse ser på din hemsida att du som frilansare nyttjar programvara för 150-200kkr och vill kolla upp.

Bloggen är gränsfall, den är intressant om någon är intresserad av dig då folk gillar att göra "checkups" idag. Men som sagt, då måste du fånga deras intresse först. Det gör du inte med en blog.

Och sen en tävling? Wtf? Ska du starta ett community eller ska du söka jobb?

Sen att du photosourcar majoriteten av alla dina konstverk kan man tycka att du borde nämna och eller ge fotografen cred. Om det är någon bransch som har koll på varandra och andras verk så är det den digitala-grafikbranschen. Stjäl du något kan du glömma att försöka få igenom ditt "brand". Måste du nödvändigtvis stjäla så göra det på rätt sätt. Ett sätt som inte avslöjar dig inom 10sekunder med lite google.
(Photosourcing = Ta ett foto och måla över så det ser ut som en målning)

Mitt stora tips efter all denna kritik är: Oroa dig mindre för hemsida och mer för dina estetiska skills. Måla mer, webba mindre.

Lycka till.

Hej!
Tack för svar!
Det är just svar som ditt som verkligen kan hjälpa mig att utveckla både sidan och portfoliot.

Jag har försökt att få sidan att ladda snabbare, den ska cacha sidan, både html och css.
I olika testverktyg för webben så får sidan höga poäng på snabbhet.
Kanske skulle jag ändå behöva skaffa någon form av cloud tjänst för att ytterligare snabba upp sidan?
Att det tar många klick att komma till själva bilderna är något som jag kommer åtgärda.
Istället för nuvarande struktur har jag tänkt placera samtliga bilder rakt under portfolio menyvalet.

För mig tar det inte 10s mellan sidladdningarna, vilken webbläsare har du samt uppkoppling?

Valet av utformingen av första sidan gjorde jag efter att ha kollat igenom ett stort antal rekommenderade portfolion. Jag kollade vilket upplägg de hade, hur de använde sig av startsidan m.m.
De jag tyckte var snyggast använde sig av ganska mycket text på startsidan och relativt lite bilder.
Vet inte om det är det som ligger som trend just nu?

Dator spec delen har jag som tidigare skrivit att den kommer att tas bort (baserat på kritik i tidigare svar)

Angående blogg och tävling så har jag försökt att tänka lite utanför boxen.
Varför skapa ett till tråkigt portfolio där man kommer in på sidan, ser en massa bilder och that's it?
Jag personligen tycker såna portfolion är urtrista och jag lämnar dom oftast väldigt fort.
Vad jag istället försökt skapa är en sida som dels visar upp mina bilder, dels en sida med intressant innehåll (utöver bilderna) som gör att folk förhoppningsvis vill besöka sidan oftare än för att bara kolla mina bilder.
Men genom att besöka sidan så ser de mina bilder oavsett, och på så sätt får jag fler visningar på bilderna.

Jag försöker också använda mig av sociala medier.
Hittills har jag märkt att säljande twitter och facebook uppdateringar inte är "kolla in min nya bild jag har lagt upp", utan de är intressanta och bra utformade blogg inlägg.
Inlägg som läsaren gärna kan identifiera sig med m.m.
Därför har jag valt att ha med bloggen, vilken fortfarande är under utveckling (innehållsmässigt).

Mitt sätt att marknadsföra verkar fungera eftersom att jag har haft 700 unika besökare samt c:a 1000 totala besök av sidan sen jag lanserade den i mitten av december.
Varje besökare kollar i snitt igenom 10 sidor eftersom att totalt antal visade sidor ligger på strax över 10k.
Det är kanske inga jätte höga siffror, men jag tycker det är bra presterat av ett litet för folk totalt okänt portfolio!

Att jag skulle photosourca stämmer till viss del.
Men att jag skulle photosourca majoriteten av mina verk stämmer inte alls.
T:ex. på tigern står i beskrivningen att det är ett foto, men jag håller med dig om att jag borde ge cred till fotografen där.

Tack för dina synpunkter i alla fall, ska betänka och begrunda!

PS, valde att bemöta din vad jag uppfattade som hårda kritik och långa sågning med en god ton
istället för något annat, vilket jag egentligen kände för först.
Vet inte om du missade att jag bad om konstruktiv kritik?

Mvh
DuaneLee

Visa signatur

Mitt portfolio: www.DuaneLee.se

Permalänk
Medlem

Du inleder med att hylla inlägget, men avslutar det med att kalla det för en sågning och menar att det inte är konstruktivt? Märkligt. Jag skulle se den kritiken som väldigt genomarbetad och konstruktiv i allra högsta grad, även om du själv inte måste hålla med på alla punkter.

Angående att sidan är seg att ladda så tror jag att det handlar om en rad trassliga javascript. När jag ska växla över till din flik så tar det i runda slängar 5sek innan den dyker upp.

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem

Det är väldigt svårt att ta ett inlägg som sågar i princip hela hemsidan,
mitt sätt att marknadsföra mig och dessutom mina alster.
Det känns inte på något sätt konstruktivt att göra det.
Det fanns delar av inlägget som var konstruktivt det håller jag med om,
men det kändes som att det negativa utan tvekan tog överhanden.

Mest kändes det som att personen ville hävda någon slags auktoritet,
vilket syndes redan i första meningen.

Allvarligt talat hade jag aldrig någonsin viljat söka jobb hos någon som är så otrevlig.

Men jag tycker att vi släpper det inlägget, eftersom att en långdragen diskussion kring det
inte lär leda någonstans.

För att förtydliga mig själv ytterligare, jag önskar endast konstruktiv kritik som håller en trevlig ton.
De första inläggen här i tråden tycker jag var goda exempel på konstruktiv kritik.

Visa signatur

Mitt portfolio: www.DuaneLee.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av DuaneLee:

Slidern har jag där för att hinna lyckas fånga uppmärksamheten snabbt hos besökaren.
Jag vill också att besökaren hinner se minst ett par av mina verk innan den lämnar sidan,
även om den inte går in på portfolio delen.
Jag skulle kunna titta på timern för slidern och se om det går att förlänga tiden som varje bild visas.
Meningen är som sagt att försöka visa upp mina verk, det får ju dock inte bli störande.
Så jag uppskattar verkligen att du påpekar det!

Hmm, jo tänkte inte så långt... Förstår din tankegång, men tycker att den känns lite "oh kolla vad duktig jag e som kan få in en så här cool effekt på min sida!"
Tiden som bilden visas känns ok, men kanske ska du få den lite "rakare" i övergången med en vanlig slide från höger till vänster, utan den där snärten i början!
Tycker också att "info-boxen" till bilderna kan förminskas så att den ligger i nederkant längst hela bilden istället, just nu täcker den ju halva bilden.
Ytterligare en sak som känns lite irriterande är att sidan är relativt seg att ladda sidorna, men det kanske ska fixas senare.

Mycket kritik från mig här ser jag nu, egentligen tycker jag att den ser väldigt bra ut. Hoppas du ser min kritik som en chans att utveckla sidan!

Ska också tillägga att jag är dålig (för att inte säga usel) på att bygga hemsidor och Bild&form, men är ganska bra på att tycka till...

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Medlem

Jag tycker att du la upp din kritik på ett bra och konstruktivt sätt.
Först tar du upp något du ser som ett problem, och direkt efter förslag på hur
man skulle kunna lösa det.

Temat jag använt mig av (Themeforest Creativo) har den här slidern inbyggd.
Så jag har alltså inte kodat den själv.
I och med det så vet jag inte hur möjligheterna ser ut att ändra den.
Det beror lite på hur den är kodad och om jag lyckas läsa koden och ändra i den.

Håller med dig om att info boxen känns stor ibland, tycker den är rätt ok på startsidan.
Men t.ex. inne i 3D galleriet känns den på tok för stor. =/

Jag ska se om jag kan lösa det med att sidan är seg.
Tumvante påpekade att det kunde vara Javascript som ställer till det.
Det skulle kunna stämma, då slidern använder sig av det.

Frågan är om jag skulle kunna snabba upp sidan genom att använda mig av en cloudtjänst?
I så fall hämtas inte bilderna från mitt webbhotell (Loopia), utan istället från närmaste server baserat på besökarens plats. Frågan är dock om det skulle snabba upp sidan något nämnvärt för besökare från Sverige.
Sen vet jag inte riktigt hur Loopia är som leverantör, om dom är snabba eller inte.
Kanske finns snabbare webbhotell som inte kostar skjortan?

Jag ser absolut din kritik som en chans att förbättra sidan.
Att du inte har erfarenheter av att koda gör mig inget.
Du är trots allt en besökare av sidan, och din upplevelse av sidan
är givetvis lika viktig som någon annans.

Mvh
DuaneLee

Visa signatur

Mitt portfolio: www.DuaneLee.se

Permalänk

Tänker mest kommentera 3d galleriet.
När man klickar på en bild så man kommer in i viewern så är inte alla bilderna med. Man kan klicka sig fram till alla bilder utom futuristic building.
Utöver det så är 3d bilderna inte särskilt bra. Huset och graffitin är i min mening rätt hemska. Din 3d logo är väl ok men intetsägande. Gitarrampen är ok, men den roliga texten som säger "This is a 3D render and not a photo." känns onödig. 1. Den är i 3d galleriet så ganska självklart vad det är. 2. Kan inte tänka mig någon som vet något om grafik kan förväxla det med ett foto.

Annars gillade jag dina airbrush bilder. Dom kändes dock överdrivet snygga jämfört med resten av ditt material så jag blev tveksam över hur mycket du gjort av dom. När jag brukar kolla på portfolios så brukar såna här bilder vara ritade helt själv. Dessa såg mer ut som du airbrushat över ett foto. Jag kan ha fel, så jag skall inte säga för mycket om det, men om du målat över foton så är det långt ifrån samma sak som att säga man målat bilderna själv.

Permalänk
Medlem

Hmm, verkar vara någon bugg där.
Vet inte varför den inte är med i viewern. =O
Bra dock att du hittade buggen!

Jag är nybörjare inom 3D, vilket kanske också bör tas med i beräkningen om man bedömmer bilderna.
Graffitin är det första vettiga jag fick fram i Cinema 4D, egentligen hade jag ingen koll alls på vad jag gjorde, utan testade mig mest fram.
Byggnaden är det första vettiga jag gjorde i Maya, den gjorde jag till ett skolprojekt som gick ut på
att lära mig grunderna i hur man modellerar i Maya, vilket jag tycker att jag lyckades bra med.
De två senare bilderna skapade jag på min praktik, vilken jag gjorde på Againstallodds.
Dom sitter i samma lokaler som Milford, så det fanns bra chanser till feedback.

Jag är helt självlärd inom 3D och har lärt mig genom att testa själv och titta på tutorials.
Jag är som sagt nybörjare och jag kan förstå att någon som är kunnig i ämnet också ser det.

T.ex. är pedalen och 3d logon de första mesherna som jag i huvudtaget ens jämnade ut kanterna på.

Att jag valde att inkludera att pedalen inte är ett foto är för att folk som inte är bevandrade i 3D,
(vilket de flesta inte är som hittar till min sida) misstar bilden för att vara ett foto om jag inte skriver att det inte är det. Och det är väl just det, många som hittar till sidan vet ingenting om grafik.

Det är intressant att du tycker att nivån var väldigt hög på airbrushbilderna.
Någon som vore bevandrad inom airbrush hade nog sagt att det är en total nybörjare som gjort dom.
De flesta av bilderna har massor av blueshift, ett fenomen som jag inte i huvudtaget visste vad de var när jag gjorde dom.
Dessutom har jag skapat pälsen på ett väldigt konstigt sätt jämfört med hur ett proffs skulle göra det.
Min päls känns väldigt platt och det är en stor saknad av volym under pälsen,
något som jag lärt mig genom feedback efter jag skapat bilderna.

Kan tillägga att jag utgick från fotoreferenser när jag skapade alla airbrushade bilderna.
Hade en bild uppe på datorskärmen och airbrushade helt på frihand med min Iwata på mina canvas.
Så jag har då inte målat på nåt foto ^^

Ibland kan man nog slås och förundras över en bild trots att den är gjord av en nybörjare,
så länge man själv inte är bevandrad i ämnet.
Det är nog därför många av besökarna av min sida tycker att majoriten av innehållet (även 3D bilderna)
är väldigt fina.

Sorry för långt inlägg, är dålig på att fatta mig kort. :$

Mvh
DuaneLee

Visa signatur

Mitt portfolio: www.DuaneLee.se

Permalänk
Medlem

snyggt, men måste säga att slidern på framsidan gör mig helt yr när den SWICH byter bild. bättre att använda en fade. personlig åsikt

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Skrivet av DuaneLee:

Ibland kan man nog slås och förundras över en bild trots att den är gjord av en nybörjare,
så länge man själv inte är bevandrad i ämnet.
Det är nog därför många av besökarna av min sida tycker att majoriten av innehållet (även 3D bilderna)
är väldigt fina.

Well jag kan inget om airbrush därför dom såg bra ut för mig
Jag är däremot professionell 3d grafiker, så därför jag kommenterade och hade mest åsikter på det.

Permalänk
Medlem

Nice sida enda jag tyckte var konstigt är att på framsidan finns det en "slider" med en massa bilder.
Om jag klickar på "view" förväntar jag mig att få se en större bild av det jag vill se inte komma till illustration.

Sen bilden
http://www.duanelee.se/wp-content/uploads/2010/12/mamma_print...
i Illustration har för mycket text för bildens yta (iallafall i chrome).

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

En grej som jag tänkte på är att när man navigerar mellan de olika sidorna så laddar den om hela sidan i stället för att bara ladda om innehållet. När jag höll på med html å liknande så använde man sig utav iframe men det lär väl finnas något bättre system för det nu. Det här kanske hjälper dig lite med att ladda sidorna snabbare också?

Annars så störde jag mig också på att sidan var seg, första gången man laddade en ny sida så tog det kanske 10sec och när den sidan var laddad en gång så gick det lite snabbare.. men fortfarande 3-5sec.

Och sen en liten enkel sak, jag gillar när bannern är länkad till index-sidan. Så med andra ord, trycker jag på den vita tigern längst upp på sidan så ska index-sidan laddas. Det har nästan blivit standard

EDIT: Annars en mysig sida med bra färgkombinationer. Stilren och skön att kolla på!

Visa signatur

Chassi: Define R3, PSU: Corsair TX 650W, Mobbo: Asus P8Z68-V PRO GEN3, CPU: Intel I5-2500K @ 4,5Ghz,
GPU: Gigabyte HD7970 OC, RAM: Corsair Vengeance LP 16GB, OS: Windows 7, Skärm: Samsung Syncmaster 24" TFT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

snyggt, men måste säga att slidern på framsidan gör mig helt yr när den SWICH byter bild. bättre att använda en fade. personlig åsikt

Tack för tipset! Håller på och kollar på vilka alternativ som finns.

Skrivet av Stormraider:

Well jag kan inget om airbrush därför dom såg bra ut för mig
Jag är däremot professionell 3d grafiker, så därför jag kommenterade och hade mest åsikter på det.

Misstänkte det.
Försökte bara påpeka att många av besökarna inte är i branschen och därför
är det många som imponeras av bilderna även om jag bara är en nybörjare.
Jag hoppas att bli bättre på 3D fronten, fick en hel del konstruktiv kritik från Milford (som jag antar att du känner till), samt att jag fått väldigt utförlig och bra konstruktiv kritik från en kille på Dice.

Har planer på att gå en 3D utbildning också för att bygga på mina kunskaper.
Så utveckling inom 3D är på gång!

Skrivet av PierreB:

Nice sida enda jag tyckte var konstigt är att på framsidan finns det en "slider" med en massa bilder.
Om jag klickar på "view" förväntar jag mig att få se en större bild av det jag vill se inte komma till illustration.

Sen bilden
http://www.duanelee.se/wp-content/uploads/2010/12/mamma_print...
i Illustration har för mycket text för bildens yta (iallafall i chrome).

Tanken med slidern på startsidan är att locka besökaren att vilja se mer.
När den klickar så tas den till den kategorin och kan se flera bilder i den kategorin.

Jag hade tidigare så att man kom direkt till bilden som man klickade på,
men det resulterade i att vissa kategorier blev besökta lite för lite.
Så testade detta sättet för att se om jag fick en jämnare spridning av besökare över kategorierna.

Om det är direkt störande, så får jag givetvis fundera ut en bättre lösning!

Ska ta och koll aupp den bilden,du menar då preview bilden man klickar på
för att komma till den stora eller?

Skrivet av EldRaven:

En grej som jag tänkte på är att när man navigerar mellan de olika sidorna så laddar den om hela sidan i stället för att bara ladda om innehållet. När jag höll på med html å liknande så använde man sig utav iframe men det lär väl finnas något bättre system för det nu. Det här kanske hjälper dig lite med att ladda sidorna snabbare också?

Annars så störde jag mig också på att sidan var seg, första gången man laddade en ny sida så tog det kanske 10sec och när den sidan var laddad en gång så gick det lite snabbare.. men fortfarande 3-5sec.

Och sen en liten enkel sak, jag gillar när bannern är länkad till index-sidan. Så med andra ord, trycker jag på den vita tigern längst upp på sidan så ska index-sidan laddas. Det har nästan blivit standard

EDIT: Annars en mysig sida med bra färgkombinationer. Stilren och skön att kolla på!

Jag tror att iframes är helt ute nu för tiden, kan ju förstås ha fel.
Nu jobbar man mest med lager eller <div> taggar istället.
Vad man kan göra med php är att man låter sidan alltid ladda in header längst upp,
och att allt innehåll sen länkas in med include.
Problemet är att jag inte kodat temat själv, utan detta är ett färdigt tema som jag modifierat.
Så jag har inte riktigt koll på hur temat är uppbyggt.

Vad jag egentligen skulle behöva, är att låta en webbdesigner designa en sida åt mig.
Men det blir tyvärr en kostnadsfråga.
Jag har basic html,css och php kunskaper då jag läst en 3 årig mediedesign utbildning.
Dock räcker inte mina kunskaper för att bygga ett välfungerande tema från grunden. =(
Så jag får lite jobba med resurserna som finns.
Dock kanske det finns något bättre kodat tema att få tag i, som dessutom är snabbare.

Ska kolla på det så fort jag har tid!

Tack för alla kommentarer!

Mvh
DuaneLee

Visa signatur

Mitt portfolio: www.DuaneLee.se