Tredje filmklippet från Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Svårt att beskriva intryck här.
Jag får ingen sån där "Wow, det där måste jag bara spela" känsla när jag kollar.
Visst, det ser mer realistiskt ut än tidigare shooters, men jag börjar nog ärligt talat bli lite trött på den alltför lilla variationen i själva spelandet.
Att peppra genom ett kikarsikte har jag sett och gjort i femtioelva spel tidigare, även om det ser bättre och bättre ut hela tiden.

Vore roligt om vi kunde få lite spel där man kan göra saker man inte kunnat tidigare, som öppnar upp lite för kreativitet och fantasi.
Att bara aima, skjuta och eventuellt ta skydd blir lite enformigt i längden.

Men denna kritik är väl inte direkt enbart för BF3, utan gäller i stort sett hela first person shooter genren.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

ser fram emot detta ska lätt förhandsboka det (någon som har tips på ställen som man kan förha<ndsboka på och "räkna med att får det på release-da<gen ?")

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Jag tänker vänta tills jag fått känna på spelet eller läst tester om det. HYPEN har många gånger gjort att jag förbokat skitspel. Några tusen kronor -> gone...

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Svårt att beskriva intryck här.
Jag får ingen sån där "Wow, det där måste jag bara spela" känsla när jag kollar.
Visst, det ser mer realistiskt ut än tidigare shooters, men jag börjar nog ärligt talat bli lite trött på den alltför lilla variationen i själva spelandet.
Att peppra genom ett kikarsikte har jag sett och gjort i femtioelva spel tidigare, även om det ser bättre och bättre ut hela tiden.

Vore roligt om vi kunde få lite spel där man kan göra saker man inte kunnat tidigare, som öppnar upp lite för kreativitet och fantasi.
Att bara aima, skjuta och eventuellt ta skydd blir lite enformigt i längden.

Men denna kritik är väl inte direkt enbart för BF3, utan gäller i stort sett hela first person shooter genren.

Fattar inte heller varför alla blir så himla imponerade av små detaljer,
Spelet blir ju bara mer och mer överhypat

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Fy va trevligt det ser ut, hoppas bara att min rigg klarar köra det med en hyffsad framerate.

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Noctua NH-U14S | MSI Z97-S02 | GTX 970

Permalänk
Medlem

Hoppas på kreativa inslag och intressanta belöningssystem (bland det viktigaste) i multiplayerdelen, grafiskt är det helt i min smak.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Hedersmedlem

Mr_Pantsless vill ut och spela.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Vad har hänt med det gamla goda battlefield-soundtracket, nu får det börja hända något på musikfronten tycker jag!

Dom hade det ju i båda ettan och tvåan vill jag minnas, så det är ju inte mer än rätt att dom klämmer med det här också så man får igång känslan lite, trots allt är ju detta faktiskt Battlefield 3, inte Bad Company 3.

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk

Bokade nyss Collector's Edition från webbhallen Vet inte vad som man får, men det är ändå värt de!

Spelet ser sjukt ut enligt mig, jag är kanske inte så petig som vissa är men jag tycker det ser otroligt bra ut.
Gillar även att det är ordentlig recoil på vapnen!

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

ser fram emot detta ska lätt förhandsboka det (någon som har tips på ställen som man kan förha<ndsboka på och "räkna med att får det på release-da<gen ?")

Webbhallen

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Svårt att beskriva intryck här.
Jag får ingen sån där "Wow, det där måste jag bara spela" känsla när jag kollar.
Visst, det ser mer realistiskt ut än tidigare shooters, men jag börjar nog ärligt talat bli lite trött på den alltför lilla variationen i själva spelandet.
Att peppra genom ett kikarsikte har jag sett och gjort i femtioelva spel tidigare, även om det ser bättre och bättre ut hela tiden.

Vore roligt om vi kunde få lite spel där man kan göra saker man inte kunnat tidigare, som öppnar upp lite för kreativitet och fantasi.
Att bara aima, skjuta och eventuellt ta skydd blir lite enformigt i längden.

Men denna kritik är väl inte direkt enbart för BF3, utan gäller i stort sett hela first person shooter genren.

Tänk de som spelat fotbollsspel sen 80talet. Passa och skjut

De utvecklar givetvis genren hela tiden. Kolla fifa spelen som släpps årligen. Inte mycket variation där inte.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Deprimerande att de fortfarande stängt in kampanjen i en enda trång korridor, inte finns det några hus/byggnader att gå upp i och bilvrak blokerar allt. Spring rakt fram, vänta på att fienden ska spawna och rusa mot dig, spring rakt fram igen (etc).
Då har vi inet ens nämnt att han står helt öppet utan att ta nämnvärd skada medan fienderna rusar blint mot honom, att han knäcker sin ryggrad för att kunan hoppa ut med benen först ur ventialtionstrumman, samt att hand skott från geväret kan rycka bort plåtbitar från bron, medan raktetgevärsskot inte gör det.
Snygg grafik, dålig fysik, enkel bandesign, CoD alltså?
Krävs mycklet mer än det där för att jag ska bli imponerad, speciellt då mod-stödet är synnerligen tveksamt...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Dessa "teasers" höjer ju förväntningarna ännu mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Deprimerande att de fortfarande stängt in kampanjen i en enda trång korridor, inte finns det några hus/byggnader att gå upp i och bilvrak blokerar allt. Spring rakt fram, vänta på att fienden ska spawna och rusa mot dig, spring rakt fram igen (etc).
Då har vi inet ens nämnt att han står helt öppet utan att ta nämnvärd skada medan fienderna rusar blint mot honom, att han knäcker sin ryggrad för att kunan hoppa ut med benen först ur ventialtionstrumman, samt att hand skott från geväret kan rycka bort plåtbitar från bron, medan raktetgevärsskot inte gör det.
Snygg grafik, dålig fysik, enkel bandesign, CoD alltså?
Krävs mycklet mer än det där för att jag ska bli imponerad, speciellt då mod-stödet är synnerligen tveksamt...

Vet inte hur du känner, men kampanjen bryr jag mig inte om alls
Hoppas på bra MP.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Det har begåtts ett misstag, det där är ju CoD4?

Ser det ut sådär i MP (vilket dom aldrig gör, jämför BFBC2 SP mot MP t.ex) så blir jag överraskad. Skönt att dom skickar ut en demovideo med hack och varierande 15-60 FPS

Kommer hursomhelst köpa det, ser ut att bli första värdiga uppföljaren till BF2 för BFBC2 var en pina.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Tänk de som spelat fotbollsspel sen 80talet. Passa och skjut

De utvecklar givetvis genren hela tiden. Kolla fifa spelen som släpps årligen. Inte mycket variation där inte.

Väldigt sant det förstås.
Även här vore det roligt med lite variation med nya sporter..
Fast jag inser att mycket av poängen för de som gillar dylika spel är att få en mer och mer realistisk upplevelse och få känna sig som en riktig proffsspelare.
Så är det väl iofs även för spel som battlefield : att spelaren ska få en mer och mer realistisk upplevelse av att tillhöra ett elitförband. Själv skulle jag dock föredra mer variation framför allt mer realism.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Ser väldigt lovande ut minst sagt!

Visa signatur

Cooler Master HAF X | Intel i7 930 + Corsair H50 | Asus P6X58D Premium | Corsair HX1000W | 3x2GB Corsair Dominator 1600Hz | XFX5770 XXX | Creative Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Champion | Intel SSD80GB | Windows 7 Professional 64bit |

Permalänk
Skäggig legend

Rawr!!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Ett spel man väntar på bfbc2 börjar bli utspelat.

Visa signatur

Favoritcitat:
If you are first, you are first. If you are second.....
you are nothing.

Bill Shankly Liverpool Legend.

Permalänk
Medlem

detta blir ett köp! ska boka det på webhallen direkt

Visa signatur

CPU: Ryzen R9 7900x3d, CPU Cooler: Arctic Liquid Freezer iii 360 A-RGB, GPU: RX 7900 XT, MBoard: ASUS Prime x670-p, RAM: 32GB G.Skill Trident Z25 Neo RGB CL30 @ 6000Mhz, HD: Intel 660P 1TB M.2, Kingston NV2 500GB M.2, Monitor: LG OLED 55CX , Mouse: Asus ROG Strix Impact II, Case: ASUS ROG Strix Helios GX601, Keyboard: ASUS ROG Strix Flare RGB Gaming, PSU: In Win Commander 1500w, Headset: Turtle Beach Elite Pro 2

www.tradera.com/profile/feedback/2310698/mixansfaith

Permalänk
Medlem

Förhandsbokat. Ser mycket intressant ut. Jag förväntar mig att de har spel- och utvecklingsidéer med i BF3 som vi ännu inte har en aning om.

Lite trött dock på hur Eotech (och ibland Aimpoint) siktena framställs i alla spel, stor byggkloss som sitter i vägen känns det mest som. Tycker de ska jobba på hur man själv upplever ett sikte, dvs väggarna blir suddiga/oskarpa och rektangeln ligger på målet i skärpa och man fokuserar framåt.

Mvh

Tobias

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

ser fram emot detta ska lätt förhandsboka det (någon som har tips på ställen som man kan förha<ndsboka på och "räkna med att får det på release-da<gen ?")

Du kan ju köpa det via EA och plocka hem det i downloadern på releasedagen, det är ju ett alternativ..

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk
Medlem

Ser schysst ut; hoppas 2st 6970 klarar av att driva 3x1920x1080 i åtminstone spelbar FPS... Då är det BF3, Dirt3 och SW:TOR som gäller i den närmaste tiden då

Visa signatur

[Atari 400|600XL|800XL|XEGS|ST|STe|Mega ST|Mega STe|Portfolio][Commodore VIC20|64|116|128|+/4|8032|Amiga 500|Amiga 1200][BBC Micro][Sinclair QL|ZX81][TI 99/4A][Sord M5][Spectravideo 328|728][Cambridge Z88][ABC80][MFP-II][IBM RS/6000 59H][Apple LCII][Zaurus SL5000D][PDP 11/34][...massor av bråte...]

Permalänk
Medlem

Mumma

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk

LÄNGTAR! RAWWR! gillar verkligen grafiken asså, också att det är frostbite 2 så har höga förväntningar.

Battlefield har ju inte direkt någon "humor" i spelet om man jämför med t.ex. Bad company utan mer "allvar"

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara till mig HUR GRAFIKEN imponerar så himla mycket?
jag ser fan ingen skillnad faktiskt, däremot tycker jag om ljudet, och alla animationer man har sett dock vet man ju inte om allt detta är helt enkelt scriptat.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Ser ingen healthbar.. säg inte att dom planerar Bloody screen.. fyfan vad jag hatar det systemet.
Någon som vet?

Permalänk

för er som säger att det är scriptat, så står det både i början av varje video "real gameplay...pre alpha" och på ett flertal anställdas twitter att det är just det, riktigt gameplay.

Visa signatur

Fractal Design Arc | ASRock z68 Extreme4 gen3 | Intel Core i5 2500K | 8GB Vengeance | 2x Gigabyte Radeon HD6950 | OCZ Vertex 3 120gb | Samsung Spinpoint F3 1tb | Antec Kühler 620

Permalänk
Medlem
Skrivet av snejbelsax:

för er som säger att det är scriptat, så står det både i början av varje video "real gameplay...pre alpha" och på ett flertal anställdas twitter att det är just det, riktigt gameplay.

Det är riktig gameplay, men jag vet inte om dom som säger att det är scriptat tänkte på något annat..

Visa signatur

#framtiden