Bokmärkesfältet i Mozilla Firefox 4

Permalänk
Medlem

Bokmärkesfältet i Mozilla Firefox 4

Har precis installerat Mozilla Firefox 4. Ser dock inget bokmärkesfält. Har lagt till sidor i mappen i menyn "Bokmärken". Kommer ändå inte upp någon rad med de sidor som ligger i den mappen. Går inte heller att dra flikar/sidor och lägga till dem i något fält för att ha dem lättillgängliga. Funkar det inte med denna version av Firefox eller har jag bara missat hur man gör?

Permalänk
Medlem

Har du bockat för "Visa" -> "Verktygsfält" -> "Bokmärkesfältet" ?

Permalänk
Medlem

Tack! Den rutan var inte ifylld.

Permalänk
Medlem

En till fråga om bokmärken i Firefox 4. I tidigare versioner så har det under "Bokmärken" funnits "Ordna bokmärken" och där har man kunnat säkerhetskopiera bokmärkena. Jag kan dock inte se till något "Ordna bokmärken". Gör man på något annat sätt för att ordna och säkerhetskopiera bokmärken i Firefox 4?

Permalänk
Medlem

firefox sync finns för att göra backup på bokmärken och ligger lättast i den oranga drop-down menyn
eller ja, om du helt enkelt går in på options och fliken sync

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX

Permalänk
Skrivet av henrikf:

En till fråga om bokmärken i Firefox 4. I tidigare versioner så har det under "Bokmärken" funnits "Ordna bokmärken" och där har man kunnat säkerhetskopiera bokmärkena. Jag kan dock inte se till något "Ordna bokmärken". Gör man på något annat sätt för att ordna och säkerhetskopiera bokmärken i Firefox 4?

Gå in i menyn uppe i vänstra hörnet (den oranga Firefox knappen) och klicka på tabben "Bokmärken" med en stjärna i början så kommer du till menyn du pratar om.

Permalänk
Medlem

I firefox-versionen jag hade innan, sparades de flikar jag hade öppna när jag stängde ner programmet. Och nästa gång när det startades upp så öppnades samma flikar och sidor som jag hade igång under senaste sessionen. Hur aktiveras den funktionen?

Permalänk
Medlem

Är i stort behov av https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/smart-bookmark...

funkar ju inte på 4:an!

Någon som vet något liknande add-on som gör att bara ikonerna visas på bokmärkesfältet?

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem
Skrivet av henrikf:

I firefox-versionen jag hade innan, sparades de flikar jag hade öppna när jag stängde ner programmet. Och nästa gång när det startades upp så öppnades samma flikar och sidor som jag hade igång under senaste sessionen. Hur aktiveras den funktionen?

Har inte testat ff4, men på 3an så går man in där man väljer startsida, där finns en drop down list, välj något i sil med "behåll flikar från förra sessionen".

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ph33r:

Har inte testat ff4, men på 3an så går man in där man väljer startsida, där finns en drop down list, välj något i sil med "behåll flikar från förra sessionen".

Finns några alternativ för flikar i "Inställningar" men inget som har att göra med att ha kvar flikarna från den senaste sessionen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskaaarn:

Är i stort behov av https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/smart-bookmark...

funkar ju inte på 4:an!

Någon som vet något liknande add-on som gör att bara ikonerna visas på bokmärkesfältet?

Skrivet av henrikf:

Finns några alternativ för flikar i "Inställningar" men inget som har att göra med att ha kvar flikarna från den senaste sessionen...

oskaaarn: högerklicka på bokmärkesfältet, välj anpassa, välj ikoner under visamenyn i nedre vänstra hörnet.

henrikf: gå in i inställningar i ff, under första fliken där du kan ställa in vad ff ska göra när du startar det, välj att den ska återställa dina fönster & tabbar från föregående session.

Permalänk
Skrivet av oskaaarn:

Är i stort behov av https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/smart-bookmark...

funkar ju inte på 4:an!

Någon som vet något liknande add-on som gör att bara ikonerna visas på bokmärkesfältet?

Finns ju info på länken du skickade för ff4 alt. Så titta på den.