ofungerande dator efter byta av grafikkort

Permalänk
Medlem

ofungerande dator efter byta av grafikkort

Hej Sweklockers!

Det är så att jag nyligen bytte till mig ett Asus HD 4870. Detta körs tillsammans med en AMD X2 6000+, 2 gig ram och 400watts nätdel. Nu till problemet, när jag ska starta datorn så kommer det inte upp någon bild på skärmen och grafikkortet blinkar rött, efter ett litet tag så stängs datorn av. Tror ni det kan vara så att jag har för svagt nätagg för att kunna köra grafikkortet?

Permalänk
Medlem

kopplat in 6pins?

Visa signatur

2600k @3,8 med stockkylare, msi p67-gd55, sparkle gtx580, FD newton r2 650w, nzxt phantom, seagate baracuda 7200rpm 500gig, xms3 1600mhz 4gig, episk doftgran!
Kringutrustning: Packard-Bell Viseo 240DX, Razer Deathadder, Sidewinder X6, SteelSeries QcK Iron.lady(budget..),SteelSeries Siberia V.2 blå, Kenwood KRF-V6100D, Proson Libra 653(x2), MDS FSB300(x2), sunkiga fronthögtalare(x2), sunkig center. kolla gärna här

Permalänk
Medlem
Skrivet av divadl96:

kopplat in 6pins?

Ja, jag har kopplat in båda 6pinsen men problemet kvarstår. Ska ett 400w klara av det kortet?

Permalänk

Det beror på vilket 400w aggerat det är. Kolla hur mycket amper nätaggregatet ger på 12v linan.

Visa signatur

Speldator: | Intel i7 2600k @ 4.2GHz | Corsair 16GB | 2xGTX 470 SLI | Asrock Extreme4 | SSD Intel G2 80GB |

Permalänk
Medlem

Sluta stirra dig blind på antal watt. Nätaggets märke, modell och ålder är mycket viktigare. Speciellt ju bättre grafikkort nätagget ska driva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_.Anderssons:

Det beror på vilket 400w aggerat det är. Kolla hur mycket amper nätaggregatet ger på 12v linan.

Jag har tyvärr ingen ampermätare hemma så det blir lite svårt.

Skrivet av panpo98:

Sluta stirra dig blind på antal watt. Nätaggets märke, modell och ålder är mycket viktigare. Speciellt ju bättre grafikkort nätagget ska driva.

Jag köpte datorn för ca 3-4 år sedan och nätaggregatet är detta

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=327048#extra

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Wolot:

Jag har tyvärr ingen ampermätare hemma så det blir lite svårt.

Jag köpte datorn för ca 3-4 år sedan och nätaggregatet är detta

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=327048#extra

Detta är verkligen inget kvalitetsagg så ett byte till ett ordentligt sådant är en mycket bra idé.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Detta är verkligen inget kvalitetsagg så ett byte till ett ordentligt sådant är en mycket bra idé.

Om jag köper ett bättre aggregat, tror du att de övriga delarna blir ett problem för att köra kortet fullt ut? vill helst inte ha någon flaskhals.

Permalänk
Medlem

Kan vara nätagget, jag kör ju för sig 2st 4870 i crossfire + en phenom II 965 på ett 550 watts. Det är dock ett Corsair VX så det är bra mycket mer kvalite.

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Medlem

Vissa NorthQ serier har omdömet UNDVIK. Betyder att de genast bör rivas ut och kastas oavsett antal watt på klisterlappen. Den är inte direkt ny heller efter 3-4 år.

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro