Helgsnack: "Hur fixar du ditt skrivbord?"

Permalänk
Medlem

i want it to be clean!

Temat
Ikonerna
Bakgrundsbilden

Permalänk
Medlem

Mitt skrivbord

Den här bilden tog jag i Shanghai när jag var där sist .Det är nya skrivbordsbilden på min Macbook Air nu

Permalänk
Skrivet av alibababert:

http://img834.imageshack.us/img834/9392/prntscrnich.png

yay, störst skrivbord i tråden... märk den enorma mängden klockor samt att det är 4 skärmar

Tror jag har några fler pixlar än du, men jag har bara tre skärmar

Kör med fences för ikonsortering:

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Medlem

Så här ser mitt skrivbord ut just nu:

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk

Här är mitt skrivbord, städat är det också för en gång skull. Har Rainmeter och lite genvägar nere i aktivitetsfältet till lite hårddiskar och dvd-brännare, samt facebook. Om någon vet något snabbt, smidigt sätt att byta windows start ikonen så är det välkommet.

Visa signatur

"De är ju subjektsformen, dem är objektsformen.
Om man inte förstår skillnaden bör man använda dom."

Permalänk
Medlem

på startup fast med lite ikoner som samlas upp av vanligt användande vanligtvis har jag bara papperskorg och den här datorn på skrivbordet

Displayfusion
Weather gadget
Alarmclock gadget
clock gadget
All cpu meter gadget
drives meter gadget
network meter gadget

efter jag dratt igång dom vanliga programmen

Skrivet av FearsomeSwede:

Här är mitt skrivbord, städat är det också för en gång skull. Har Rainmeter och lite genvägar nere i aktivitetsfältet till lite hårddiskar och dvd-brännare, samt facebook. Om någon vet något snabbt, smidigt sätt att byta windows start ikonen så är det välkommet.

detta borde funka http://forums.techarena.in/customize-desktop/1031144.htm#post3953065

Permalänk
Medlem

Helhet:

Bowtie (curl):

Dockan (gömd vanligtvis):

Mac OSX 10.6.7

Trafikljus: mnml
Bowtie: Curl
Scrollbars: iOS Scrollbars
Wall: Finns här!

Får se om jag kikar in lite senare igen för att posta en bild på hur Lion-konfigurationer ser ut..

Oklarigheter? Fråga på!

Permalänk
Medlem

Ska göra texten till spotify mindre, är lite för stor, men orkade inte när jag la till spotify-HUDen igår vid typ 1 texten Phroggyy byter färg var 10:e sekund

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk
Medlem

försöker hålla det cleant men har inga bra bakgrunds bilder länka gärna ifall ni vet några bra som är 6048x1080

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4d9849bfa2593_bakgrund.jpg

Permalänk

Archlinux-fan drabbad av I-Love-the-W7-Look!
Lite cheap kanske men jag gillar W7-looken. ^^
Kör också Screenlets som desktop widgets.

Permalänk
Medlem

Mitt skrivbort, cleant osv

Varför ha en massa skit överallt? Hur ofta kollar ni skrivbordet egentligen?
Fast värst av allt är Vista-temat!

Permalänk
Medlem

Jag har försökt att ändra Window Startorb och bakåt/frampilen utan framgång. Jag har försökt med guiden som finns på Sweclockers, följt den punktligt utan att det fungerar. Använt mig av X antal andra olika guider på nätet, också följt till punkt utan framgång. Använt mig av någon form av programvara på Deviantart som ska ändra Startorb, utan framgång.

Det händer alltid något av dessa:
1. Jag rebootar, som det ibland står...inget händer.
2. Jag rebootar, Windows bootar inte och säger att en fil är skadad eller saknas och resulterar med att jag blir tvungen att ominstallera Windows när jag inte har tillgång att koppla in hårddisken för att ändra på skadade filerna i en annan dator. (Har hänt mig X antal gånger.)

Det enda som jag har kunnat göra är att bara ändra temat vanligt...längre än så går det inte.

Hur?!?!?!?!?!?!?!?!?!

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Galet snygg bild. Kan du länka den?

De fixar jag!

http://vetton.ru/21229/

There you go!

Visa signatur

-=Asus M4N98TD EVO - AMD Phenom II X4 965 3,4GHz Black Edition AMD - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - A-Data 4GB 1600Mhz Game Series - 500GB HDD - Fractal Design Define R3=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leeloo:

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4d984be9deab3_Desk.png

Jag har försökt att ändra Window Startorb och bakåt/frampilen utan framgång. Jag har försökt med guiden som finns på Sweclockers, följt den punktligt utan att det fungerar. Använt mig av X antal andra olika guider på nätet, också följt till punkt utan framgång. Använt mig av någon form av programvara på Deviantart som ska ändra Startorb, utan framgång.

Det händer alltid något av dessa:
1. Jag rebootar, som det ibland står...inget händer.
2. Jag rebootar, Windows bootar inte och säger att en fil är skadad eller saknas och resulterar med att jag blir tvungen att ominstallera Windows när jag inte har tillgång att koppla in hårddisken för att ändra på skadade filerna i en annan dator. (Har hänt mig X antal gånger.)

Det enda som jag har kunnat göra är att bara ändra temat vanligt...längre än så går det inte.

Hur?!?!?!?!?!?!?!?!?!

Du behöver vara ägare av explorer.exe

snabb förklaring av hur du gör

Permalänk

Så ser mitt ut just nu. Jag ville testa hur svårt det var att fixa lite med det själv så jag tog fram bläckpennan och började rita ikoner som jag sedan scannade in och gjorde fonts/ikoner av. Lite PS till färger etc behövdes annars gör allt gjort för hand.
Då jag ville bli klar med det så fort som möjligt, så ritade jag lite slarvigt då och då, men resultatet blev helt okej, och om jag har tid över någon dag så kanske jag lägger ner mer tid på det.

Hittade ett gammalt kuvert som fick agera bakgrund:)

mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaezilon:

Du behöver vara ägare av explorer.exe

snabb förklaring av hur du gör
http://img19.imageshack.us/img19/476/startorb.jpg

Som sagt, jag har följt till punkt, det står i guiderna hur man tar över som ägare, men fanskapet vägrar...

Det där gick inte heller nu...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leeloo:

Som sagt, jag har följt till punkt, det står i guiderna hur man tar över som ägare, men fanskapet vägrar...

Det där gick inte heller nu...

Nu vet jag inte vilken guide du har följt, men vissa program vill också vara ägare över themeui.dll, themeservice.dll och uxtheme.dll som finns i system32, samt köras som administratör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaezilon:

Nu vet jag inte vilken guide du har följt, men vissa program vill också vara ägare över themeui.dll, themeservice.dll och uxtheme.dll som finns i system32, samt köras som administratör.

Jag vet inte varför Windows vägrar när JAG ska ta över som ägare över filerna. Jag har försökt med det X antal gånger. Jag har läst på övriga forum, frågat där, fått tips på program, de har sagt hur man ska göra, jag har försökt med att låta programmet ta över och även manuellt. Inget har fungerat hittils...

När någonting väl verkar fungera så får jag antingen en blackscreen när Windows ska laddas eller att en fil har skadats/saknas.

Börjar bli jävligt less på bråka med det här i Windows...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

NI som har enigma rainmeter, hur fan gör man för att skriva något med notes? tryckte på "bocken" och ändrade det som stod där. Men då vart rutan bara tom ?

hjälp tack

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem

Försöker hålla det rätt cleant, använder mig utav rainmeter.
http://img33.imageshack.us/i/namnlsuy.png

Permalänk

http://img191.imageshack.us/i/mittskrivbordmikaelcrys.jpg/

Så ser mitt snyggobord ut Bilden gjort i Photoshop CS5

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022

För er som vill ändra Start Orben. Ladda ner Windows 7 Start Orb Changer. Smidigare sätt finns det nog inte. Man behöver inte ändra något med rättigheter heller:) Googla fram det:p

Permalänk
Skrivet av Pacmansweden:

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4d98510ac0cf1_desk.png

Så ser mitt ut just nu. Jag ville testa hur svårt det var att fixa lite med det själv så jag tog fram bläckpennan och började rita ikoner som jag sedan scannade in och gjorde fonts/ikoner av. Lite PS till färger etc behövdes annars gör allt gjort för hand.
Då jag ville bli klar med det så fort som möjligt, så ritade jag lite slarvigt då och då, men resultatet blev helt okej, och om jag har tid över någon dag så kanske jag lägger ner mer tid på det.

Hittade ett gammalt kuvert som fick agera bakgrund:)

mvh

Riktigt snyggt, udda och inspirerande.=)

Permalänk

Hur fixar man en Rainmeter RSS feed med sweclockers nyhetsflöde? Kollat omkring men jag förstår ingenting!

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem

En fråga.
Jag har funderat en stund nu och googlat lite, men kan inte få klockan att visa datum under utan att höja hela "strecket".
Hur gör jag om jag vill helt enkelt se datum under klockan?
Har mixtrat runt i Litet/Stort format under inställningar där utan att det vill visa sig.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Skrivet av airman_27:

Riktigt snyggt, udda och inspirerande.=)

Tack så mycket:) Udda och inspirerande kanske, men det finns mycket kvar att jobba på det

Permalänk
Medlem

Blev sugen att ordna till mitt efter lite tittandes i tråden, så här blev det
http://i56.tinypic.com/291ht35.jpg

använder rocketdock, rainmeter och några custom iconer.

Permalänk

Du skulle inte kunna länka dendär bilden?

Visa signatur

jag har en x6, vad har du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdaN:

Jag skiter i hur det ser ut, just nu har jag windows klassiskt tema, halva skrivbordet fullt av ikoner, 2 taskbar rader etc.
Men det funkar och ja körde ett mac tema på ubuntu förr.

jag trodde tråden skulle handla om snygga skrivbord och hur man gör och inte en massa svammel om hur man inte använder sitt skrivbord

jag är helt ointresserad av att veta något om er som skiter i skrivbordet för när jag gick in på denna tråd så ville jag ju få se folk som har skapat snygga skrivbord och hur dom gjort och vilka dom olika programmen är.

och det första man möts av är en massa negativa personer som klankar ner på skrivbord och skriver saker som inte hör hemma i tråden

har man inget att tillföra så behöver man ju inte heller berätta att man inte bryr sig om skrivbordets utseende för det var ju inte det skaparen ville veta .

jag kan ju berätta att jag inte använder 3 fas 380 volt till mitt skrivbord men det är ju inte av intresse här när folk vill veta hur man snyggar till det!!!

det tråkigaste av allt är ju att även jag nu skrev något som inte tillför tråden något om skrivbord tyvärr
men jag blir så störd av negativa vibbar så fort någon försöker göra något bra

förlåt att jag störde eran tråd med detta
tjoo flöjt

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk
Medlem