Asetek adderar fläktkontroller till slutna vattenkylningssystem

Permalänk
Melding Plague

Asetek adderar fläktkontroller till slutna vattenkylningssystem

Asetek uppgraderar integrerade vattenkylningssystem med fläktkontroller och övervakning.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

ChillControl xD
OnT: Väldigt nyttjefullt

Permalänk
Hedersmedlem

Kul med mjukvara till hårdvaran

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att det bara funkar med Antecs vattenkylning?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Hur kommer det sig att det bara funkar med Antecs vattenkylning?

"Danska Asetek med kunder som Antec i bagaget lägger till fler finesser till företagets slutna vattenkylningsystem"

Varför ha stöd för andra produkter än sina kunders?=)

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

"Danska Asetek med kunder som Antec i bagaget lägger till fler finesser till företagets slutna vattenkylningsystem"

Varför ha stöd för andra produkter än sina kunders?=)

Jo jag läste. Men mjukvaran kan ju omöjligen känna av att det är vattenkylning från just dom?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Jo jag läste. Men mjukvaran kan ju omöjligen känna av att det är vattenkylning från just dom?

"omöjligt" är ett väldigt stort ord
men nej, du har nog rätt.. borde fungera med andra tillverkare också tycker jag.

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Kanske sitter ett speciellt chip i pumpen på Antec's system. Så tror jag att de är annars så hade de förmodligen redan funnits en liknande mjukvara till de konkurerande produkterna.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Kanske sitter ett speciellt chip i pumpen på Antec's system. Så tror jag att de är annars så hade de förmodligen redan funnits en liknande mjukvara till de konkurerande produkterna.

Och hur skulle datorn veta att chippet ens finns där? Enda stället den är ansluten till datorn är ju via pump/fläkt kontakten, och tror inte den kan komunisera via den

Visa signatur

Processor: Core I5. Antec Küler 620 PnP 2x Gentle typhoon 1850 Rpm. RAM: 8Gb Vengance. GPU:CF 6950 twin frozr@ 950/1400. Mobo: P8P87 Pro. Nätagg: Ax 850. OS: W7 ultimate 64bit. Allt detta i ett Define R3 med 4 120mm fläktar. Vertex2 120gb ssd, 3 Tb lagring på HDD´s
Apple iPhone 32gb
MacBook Pro I5

Permalänk
Medlem
Skrivet av -Blommen-:

Och hur skulle datorn veta att chippet ens finns där? Enda stället den är ansluten till datorn är ju via pump/fläkt kontakten, och tror inte den kan komunisera via den

Precis det jag tänkte.. Detta borde fungera på alla färdiga vattenkylnings lösningar!

Visa signatur

#framtiden