Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Uppgradera till AMD Bulldozer – moderkort redo för FX-serien

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Du har fel. Dom kommer leverera processorer även till vanliga datorer
Men du kanske menade leverera prestanda och i så fall tror jag nog du har halvt rätt. Dom kommer nog inte vara bäst men okej kommer dom nog bli.

Ja det var prestandan jag syftade på, lite otydligt.
Beroende på hur man tolkar de papper man sätt så verkar den bli lite som X6an. Bra på flertrådning men avsaknad av rå prestanda. Dvs processorn kommer bli prestanda beroende på hur anpassad mjukvaran är. Priset om det slår ut just så borde bli bättre, de har inte så mycket val tyvärr.

btw borde Sweclockers göra ett prestandaindex per krona test på cpuer också.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Triton242:

Du får väll spara denna tråden tills den lanseras och säga om ja hade fel då

Ingenting är omöjligt men så länge du inte jobbar på AMD eller kommer med någon källa så finns ingen anledning att tro på dina ord.

Permalänk
Medlem

Shit, såg fan ner på amd pga låg prestanda jämfört med i7 2600 när jag köpte dator. Men jag måste fan ge cred till amd för att kunna ta ett bakåt kompatibelt kort till sina nya processorer

Visa signatur

Superb CPU/GPU renderengine 40K

Permalänk
Avstängd

Nästa bygge blir det Amd för mig iaf

Visa signatur

P182. i5 750@4,01. 5770. 4GB corsair 1600mhz. win7 ultimate 64.X-25 g2 160GB. noctua nh-u12p.
Foto: D5100. 18-55mm.50mm1,8. sb800.

http://corruptio.blog.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj christian:

Ingenting är omöjligt men så länge du inte jobbar på AMD eller kommer med någon källa så finns ingen anledning att tro på dina ord.

Trust me now belive me later

Permalänk
Skrivet av norrby89:

Joo men sånt vet man aldrig om hur det blir...

samt orka bry sig om antalet minneskanaler? är ändå inget man tjänar någon väsentlig prestanda på

nej kanske inte antalet minneskanaler men antalet minnes platser spelar stor roll, som exempel man behöver inte köpa de dyraste minnena för att få samma kapacitet för att få 32 GB på en Amd med 4 minnes platser måste man ju köpa 8 GB minnes moduler om de blir som de verkar med s2011 så kommer denna ha 8 Minnes platser vilket innebär att man kan köra med 8 st 4 GB minnes stickor vilket ju garanterat blir billigare. Kommer definitivt bli s2011 för min del.

Visa signatur

Game PC: Silverstone Ft2|Asus P9X79 DELUXE |Intel 3930K|16GB Corsair 1600 MHz|ASUS 290X DCII|480 GB Seagate 600 + 120 GB Corsair GTX|WD Raptor 150 Raid 0|Corsair AX750.
HTPC/Filserver: Fractal Design XL|ASUS Z87-A|Intel i5 4670K|16 GB Corsair 2400MHz|256 GB MX100 + 22 TB WD|Corsair 750HX. Laptop: ASUS N55SL|Hackintosh: HP dv5-1095eo 4GB|60 GB SSD

Permalänk
Medlem

som den fanboi jag är blir det definitivt uppgradering i sommar
spela roll om den är bakåtkompatibel med min phenom 2 x4 eller inte, har mindre minneskanaler än intels eller saknar stöd för två nVidiakort, uppgradering sker ändå för de har definitivt gjort sig förtjänta av min sponsring:>

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk
Skrivet av Dentoid:

som den fanboi jag är blir det definitivt uppgradering i sommar
spela roll om den är bakåtkompatibel med min phenom 2 x4 eller inte, har mindre minneskanaler än intels eller saknar stöd för två nVidiakort, uppgradering sker ändå för de har definitivt gjort sig förtjänta av min sponsring:>

Stöd för SLi skulle den ju ha finns väl en nyhetsrapport om de här på Sweclockers

Visa signatur

Game PC: Silverstone Ft2|Asus P9X79 DELUXE |Intel 3930K|16GB Corsair 1600 MHz|ASUS 290X DCII|480 GB Seagate 600 + 120 GB Corsair GTX|WD Raptor 150 Raid 0|Corsair AX750.
HTPC/Filserver: Fractal Design XL|ASUS Z87-A|Intel i5 4670K|16 GB Corsair 2400MHz|256 GB MX100 + 22 TB WD|Corsair 750HX. Laptop: ASUS N55SL|Hackintosh: HP dv5-1095eo 4GB|60 GB SSD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Triton242:

Trust me now belive me later

Du får gärna avslöja dig vid lanseringsdagen.

Permalänk
Medlem

Taskigt att Asus inte ger nya BIOS till mitt kort. Får bli MSI nästa gång :-P...Om det nu funkar med uppgraderad BIOS.

Permalänk
Medlem

Såg att Gigabyte har släppt ett beta bios för 890gpa-ud3h moderbordet som ger AM3+ support utan att det behöver vara rev 3.1
http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3516#

Visa signatur

Ryzen 5600. Asus B550M TUF gaming plus. RTX 4060 TI.