Spotify begränsar gratiskonton

Permalänk
Medlem

Jag undrar hur många av alla som säger att dem ska sluta använda Spotify pga det här likväl kommer betala 49/99 kr/mån tillslut i allafall.

Sen finns det väl kväll/helg jobb att söka om ni inte klarar av att leva på 1050 kr? Jag har jobbat kvällar och helger sedan jag var 16 år, gäller bara att vara villig att söka ett jobb också

Betalar förövrigt 99 kr/mån för Premium då jag tycker det är värt det pga tillgång till musiken även i mobilen även om Spotify plockat bort några av mina favoritlåtar

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem

Tycker det är värt 99:-/månaden endast för att ha tillgång till Spotify i mobilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Väldigt seriös, tänk alla som redan betalar för premium, dom som vill ha bättre kvalite eller slippa reklam, sen har vi hela mobilskaran också, som vill ha premium så dom kan lyssna på musiken utan att vara uppkopplad med mobilen..

Och nu "tvingar" dom på den lilla gratis skaran (mig) som har suttit och lyssnat på idiot reklam i evigheter.

Onödigt

Okej, så du tycker det är onödigt att få betalt för sitt jobb? Skulle du då tycka att det var okej att du gick och jobbade utan att få betalt för det? Utan källa för att antalet personer som använder gratisversioner av Spotify skulle vara väldigt litet så går inte ditt argument ihop. Jag tror istället att andelen av alla användare som kör på gratisversioner är mycket större än de som betalar.

Skrivet av GambitSWE:

det jag retar mig med premium kontot är att man bara kan ha 3 anslutna enheter....lägger man till en fjärde, så nollställs den enhet som var först inlagd, så att man måste tanka ned alla låter igen..... har spotify på båda datorerna, samt ipod och telefonen...fast telefonen kan man egentligen hoppa över...då batterierna i alla touch-telefoner riktigt suger...jobbigt att ladda telefonen stup i kvarten...men skulle vilja ha möjligheten att ha fyra enheter iaf...

Varför ska du synca alla datorer? Behöver du verkligen ha på musiken på alla enheter samtidigt?

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

tror du inte att dem redan har blivit rika? allt som börjar bli stort förändras till det värsta så är det allt

Jag tror då verkligen inte det. Jag blir snarare förvånad om det inte är en negativ ROI fortfarande.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

hur blir det med spotify med invite, är det samma som open? fanns ju innan open kom upp

Svaret finner du på sidan 2,3,4 och 6 tidigare i tråden!

Permalänk
Medlem

Aja, ni får fortsätta att säga att ALLA är snåla som ej vill betala, handlar ju "bara" om det "okej".

Faktumet att jag och många andra använder spotify free pga att det är fint när man ej vill känna sig olaglig för att lyssna då och då, men ni verkar ju missa att hela spotify's bibliotek är endast kommersiel musik och musik som varit kommersiel en gång i tiden typ. Nej tack jag klarar mig utan det, ni kan säga till den dagen när spotify har ett bibliotek med musik som är värt att kolla in. Vi andra får väl klara oss på olagliga sätt/mindre smidiga lagliga sätt för att lyssna på kommersiel musik dom få gångerna vi behöver.

Vissa säger att reklamen inte räckte till, fine. Well done att införa ännu mer reklam och det fortfarande inte fixas.

Permalänk
Medlem

99 kr månaden det är inte så farligt.
Tänk så här:
* Ett album idag kostar över 100kr
* 99kr/månad är som att köpa 12st(14st) album varje år och är man en musik älskande person så köper du mer än 12 st/år.

Jag hoppade över till Premium för att testa spec. när jag är ute på mina foto rundor och vill lyssna på musik och ha ett stort bibliotek att välja mellan.

De ända nackdelarna som jag smått kan störa mig lite på är att man inte äger musiken (alltså som om du hade köpt dig en CD).
320Kbit/s är ok, men det är fortfarande för låg kvalitee för min smak spec. om man lyssnar med fin känsligare högtalare eller hörlurar och man märker skilladen tro mig.

Hur som helst är jag iallafall nöjd med Spotify bara de inte höjer priset. Åker den över 99kr är det bara å hoppa tillbaks till att köpa all sin musik på CD och inget annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anitonia:

99 kr månaden det är inte så farligt.
Tänk så här:
* Ett album idag kostar över 100kr
* 99kr/månad är som att köpa 12st(14st) album varje år och är man en musik älskande person så köper du mer än 12 st/år.

Å andra sidan har du kvar dina album om två år oavsett om de fortfarande finns hos Spotify eller inte. Har du dessutom några polare med liknande smak skulle ni ju kunna utnyttja er rätt till privatkopiering

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Avstängd

Skit i att köpa en pizza varje månad så har ni premium.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av marckusk:

om du har offline listor så kan du ju lyssna på musik när du vill utan internetuppkoppling?

Ska jag behöva använda offline listor så kan jag lika gärna ladda ner musiken GRATIS på annan väg?
Trodde en av de stora grejerna med spotify var att man just inte skulle behöva spara ner all musik först innan man använder den.

Permalänk
Medlem

Känns lite sådär halvdåligt att man helt plötsligt måste betala för en tjänst man har haft sen början av betan, spridit till mängder av människor via invites och rekommendationer. Utan oss som först började använda Spotify hade dem inte varit något alls idag. Precis när en vad man skulle kunna standard bland majoriteten började växa fram så gör dem så här. Tror dem kommer förlora många användare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majora:

Ska jag behöva använda offline listor så kan jag lika gärna ladda ner musiken GRATIS på annan väg?
Trodde en av de stora grejerna med spotify var att man just inte skulle behöva spara ner all musik först innan man använder den.

hur hade du tänkt lyssna på musiken utan att spara den och utan internet? ska den komma från luften eller?

Visa signatur

Core 2 Quad Q9300 2.55Ghz | Zalman 9500A | Asus P5Q-SE PLUS | 5GB DDR2 800mhz | XFX 5770 1GB | 230GB WD & 320GB WD |
iPhone 4 16GB

Permalänk
Medlem

säger bara,

Visa signatur

CM scout - Amd Phenom II 965 Be - Powercolor 5770 - A-data 4 gig 1600mhz - random gammal hårddsik - gigabyte moderkort -
Enkelt och bra!:)

Jag tror inte någon kommer att behöva mer än 512 Kb RAM nånsin./Bill Gates

Permalänk
Medlem

Hur många slantar får artisterna verkligen via denna tjänst överhuvudtaget,nånstans så försvinner väll allt till direktörer och andra Bert Karlssons.

Grejen med Spotify Free var just att det var så bra man kunde stå ut med reklamen, i utbyte mot ett rätt bra musik program,nu känns det inte som nån större ide att vara Free user eller kul att leta musik.
Men å andra sidan var det ju inte så konstigt med tanke på hur populärt Spotify har blivit och med det så finns det tillfällen att tjäna extra slantar.

Might as well pay up or get out.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Tycker inte om detta. Speciellt inte när man bara lyssnar en gång i månaden på låtar (att betala 50 kronor för det).

Blir ju billigare att köpa låten löst då.
Vet inte om de är ens installerat på min dator just nu.
Tog ett bra tag att få tag i invite, nu helt i onödan

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

careface

Trodde alla hade unlimited eller premium nu för tiden men verkar som om de finns några snåljåpar trots allt :/

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Hur många slantar får artisterna verkligen via denna tjänst överhuvudtaget,nånstans så försvinner väll allt till direktörer och andra Bert Karlssons.

Det beror väl på. Artister till de riktigt stora bolagen kan nog få en del. Samtidigt var det en artikel om en norsk indielabel som hade fått ca 3 dollar för 55 000 spelningar, så de små artisterna får nog se det som marknadsföring snarare än en komplett affärsmodell.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Skrivet av Massy:

Känns lite sådär halvdåligt att man helt plötsligt måste betala för en tjänst man har haft sen början av betan, spridit till mängder av människor via invites och rekommendationer. Utan oss som först började använda Spotify hade dem inte varit något alls idag. Precis när en vad man skulle kunna standard bland majoriteten började växa fram så gör dem så här. Tror dem kommer förlora många användare.

I spottifys ögon så har du bara dragit dit massa bandwidth-hogging leachers

Visa signatur

Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Dem har köpt varsin studs matta. Dem köpte ochså en katt och döpte hon till maria. Katten tycker att det är kul och hoppa studs matta.

Permalänk
Medlem

Detta är helt klart goda nyheter, om man skall tolka nyheterna på sista tiden så kan den här förändringen bidra med att Spotify kommer överleva samt att utbudet med största sannolikhet kommer öka.

Dock finns det negativa aspekter, minskat användarantal då de så kallade "lecheers" kommer återgå till illegala sätt att lyssna på musik, men detta kommer troligen inte ha någon stor betydelse då de som faktiskt betalar för tjänsten idag inte kommer lämna och flera av de som lyssnar gratis kommer att gå över till betalvarianten.

Summa sumarum kommer Spotify och dess betalande kunder helt klart vinna på detta

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av bigmac pro:

I spottifys ögon så har du bara dragit dit massa bandwidth-hogging leachers

Eller delar av en stabil inkomst.

Permalänk
Medlem

Äsch då. Blir till att CSN får ta och skärpa sig så att man får lite extra riksdaler till Spotify premium då hahah ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaanin:

Å andra sidan har du kvar dina album om två år oavsett om de fortfarande finns hos Spotify eller inte.

Ahh glömde ta med den till de negativa aspekterna.
Good Point. Håller fullständigt med dig.
Eller om Spotify av ngn anledning går i graven.

Permalänk
Medlem

fast 99kr månaden är ganska mycket. får ju nästan 10 låtar på itunes, och då äger man låten och inte bara "lånar" och allvarligt talat kommer det knappast ut 10 nya låtar i månaden som man kan kalla för musik, kanske 2 eller 3 och av dom är det kanske 1 om någon alls som jag faktiskt skulle kunna tänka mig att köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marckusk:

hur hade du tänkt lyssna på musiken utan att spara den och utan internet? ska den komma från luften eller?

Han syftade nog mer på att Offline spellistor är helt onödiga.
det är något jag håller med om, offline mode är som att bara importera musiken i datorn och lyssna på det var du än går

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naton:

fast 99kr månaden är ganska mycket. får ju nästan 10 låtar på itunes, och då äger man låten och inte bara "lånar" och allvarligt talat kommer det knappast ut 10 nya låtar i månaden som man kan kalla för musik, kanske 2 eller 3 och av dom är det kanske 1 om någon alls som jag faktiskt skulle kunna tänka mig att köpa.

Ha så skoj med att loopa 10 låtar varje månad, det lär ju bli ganska tjatigt.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecill:

Ha så skoj med att loopa 10 låtar varje månad, det lär ju bli ganska tjatigt.

Om det kommer ut 10 nya låtar han kan tänka sig lyssna på varje månad så har han efter 1 år 120 låtar. Är det all musik man gillar så är det helt klart bättre än att "låna" låtarna.

Permalänk

Ingenting är gratis. Då jag spelar musik via Spotify en stor del utav min vakna tid så tycker jag att 100kr i månaden för premium är väldigt prisvärt. Spotify har skapat en tjänst som jag tycker är värd att betala för, och det gör jag gladeligen.

Permalänk
Medlem

Ifall ni inte visste det så kan man köpa låtar på Spotify också, om man så vill.

Permalänk
Medlem

Haha, det är ju hysteriskt roligt att de som säger att 99kr är just minsann 10 % av deras studiemedel.

Ja exakt - 10 fucking ynka procent. Och här köper folk hårdvara för tiotusentals kronor per år.

Freetards!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Men oj vad förvånad jag blir!!

Många här verkar ju tro att bara för man inte har Spotify, då har man ingen musik att lyssna på.

Jag skulle inte betala 20kr i månaden ens för tjänsten.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]