Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Bra temps?

Hej,

Jag har köpt en ny dator nyligen och jag ber nu er experter om expertis angående mina temps. Är dom normala? Är det nåt som verkar lite galet? Moderkortet är nåt som oroar mig lite. Håller ni med?

Idle temp, datorn har bara stått på 25 minuter. Har ej lirat några spel.

Och efter 2 timmars spel (Crysis 2).

Visa signatur

__________________
Chassi: Fractal Design Define XL Black Pearl PSU: Corsair HX 850W MoBo: Asus P6T Ws Professional CPU: Intel Core i7@2.8Ghz RAM: 16GB DDR3 Kylning: Noctua NH-U12P GPU: GeForce® GTX 560 Ti 2048MB "Phantom"OS: Windows 7 x64 Ultimate.

Permalänk
Medlem

vad har du för kylare till processorn?

Permalänk
Skrivet av dauit:

vad har du för kylare till processorn?

Jag har en Noctua NH-U12P med endast en fläkt monterad på kylflänsen. Den kommer dock med två fläktar.

Visa signatur

__________________
Chassi: Fractal Design Define XL Black Pearl PSU: Corsair HX 850W MoBo: Asus P6T Ws Professional CPU: Intel Core i7@2.8Ghz RAM: 16GB DDR3 Kylning: Noctua NH-U12P GPU: GeForce® GTX 560 Ti 2048MB "Phantom"OS: Windows 7 x64 Ultimate.

Permalänk
Medlem

ser bra ut.

Permalänk
Skrivet av Stakz:

ser bra ut.

Moderkortet är inte lite väl varmt då?

Visa signatur

__________________
Chassi: Fractal Design Define XL Black Pearl PSU: Corsair HX 850W MoBo: Asus P6T Ws Professional CPU: Intel Core i7@2.8Ghz RAM: 16GB DDR3 Kylning: Noctua NH-U12P GPU: GeForce® GTX 560 Ti 2048MB "Phantom"OS: Windows 7 x64 Ultimate.

Permalänk

Äsch, 50 gader vid load är inget att hettsa upp sig över, gör en ny tråd när du kan koka ägg på moderkortet, då har vi ett problem..
Ser annars bra ut! vad har du för processor? har du klockat den något?

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Skrivet av slobodan87:

Äsch, 50 gader vid load är inget att hettsa upp sig över, gör en ny tråd när du kan koka ägg på moderkortet, då har vi ett problem..
Ser annars bra ut! vad har du för processor? har du klockat den något?

CPU: QuadCore Intel Core i7 920, 2800 MHz (21 x 133)

Sant det kanske inte är så mycket att hetsa upp sig över men efter några snabba googlingar har jag märkt att folk brukar ha temps runt 30c idle, och att moderkort är känsligare för överhettning än andra komponenter.

Visa signatur

__________________
Chassi: Fractal Design Define XL Black Pearl PSU: Corsair HX 850W MoBo: Asus P6T Ws Professional CPU: Intel Core i7@2.8Ghz RAM: 16GB DDR3 Kylning: Noctua NH-U12P GPU: GeForce® GTX 560 Ti 2048MB "Phantom"OS: Windows 7 x64 Ultimate.

Permalänk

Jo de må hända, men de är ju fortfarande vanlig kroppstemp vi snackar om ungefär, så är ingen fara på taket än. Plus att de kan ligga andra saker i bakgrunden som gör att tempen visar så, drivrutiner som visar knasigt eller givare på moderkortet som inte är ritkigt 100%. Hur som helst, inge större problem. Blev lite förvånad över de låga tempen på prollen med, men de förklara sig ju när du skrev vilken mhz du körde på!

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301