Apple stämmer Samsung för likheter med Iphone och Ipad

Permalänk
Melding Plague

Apple stämmer Samsung för likheter med Iphone och Ipad

Apples advokater är än en gång på krigsstigen. I skottgluggen står konkurrenten Samsung med produkter som sägs ha slående likheter med Iphone och Ipad.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Entusiast

Men suck... Nu får de ge sig.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

iPhone 3GS
Galaxy S 4G
haha till och med namnet xD

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Men suck... Nu får de ge sig.

Håller med.. Att dem orkar..

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk

Inte direkt oväntat att det är apple som börjar gnälla.
Men men.
De lär väl ha nåt för sig.

///BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk

Känns ungefär som när TV3 stämde teleoperatören 3 för varumärkesintrång.

Permalänk
Medlem

Underbara APPLE, suck säger bara samma sak de får fan ta o ge sig nu...

Säger bara så här äger en Iphone4 det var första och SISTA produkten från apple jag kommer att köpa !!!
(sanningen är att jag hatar deras jävla byrokrati o dumma regler, open source är trevligast)

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Patentstriderna inom mobilindustrin börjar bli lätt löjlig nu....

Permalänk
Medlem

Ska inte apple stämma samsung för alla des funktioner också, dom tycker säkert att dom var först med att kunna ringa i en smartphone så därför ska dom ha ensam rätt till det.

Visa signatur

CPU: Core i7 4770K @ 3.5 Ghz GPU: MSI GeForce GTX 680 Sli
RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz Moderkort: Asus Z-87 Pro
Systemdisk: Samsung SSD 840 basic
Burk: Fractal Design Define XL PSU: Cooler master Vanguard 1000w
Mus: Cyborg Madcatz M.M.O. 7 Tangentbord: Q-pad MK-85

Permalänk
Medlem

Men hur fan ska en pekskärm se ut egentligen?
det är klart som fan att de är identiska -.-

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

ingen likhet.
fast iofs är min benq väldigt lik min kompis samsungskärm....bastards!!!

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Hur mycket har apple egentligen tagit i skada utav att galaxy S finns? Det är knappast som så att någon som vill ha en iphone tar en galaxy istället. Man väljer en galaxy S för att den har trevligare funktioner eller är bekvämare. Om något så tar apple skada av att det finns alternativ, och det är nog rätt svårt att stämma någon över det. Många andra telefoner är väldigt lika iphone 3gs, det är bara så telefoner ser ut.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Uzor:

Men hur fan ska en pekskärm se ut egentligen?
det är klart som fan att de är identiska -.-

Nja, sådär illa är det väl inte ofta det blir av en slump?

Permalänk

Alltså om man kan stämma dom för det här, hur är det då med alla företag som gör tv apparater, är inte det samma sak i så fall. tycket då dom flesta tv apparater ser ganska lika ut eller är inte det samma sak?.....snacka om att apple är mer giriga än vad jag trodde...kan dom inte bara nöja sig med att dom lyckats vara på topp såhär länge.

Visa signatur

AMD Ryzen 3700x 8C 16T | ASUS TURBO GTX 1080TI 11GB |
ASUS STRIX X470-I | Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB (2x16GB)
| EVGA SuperNOVA 750 G3 |
| Noctua NH-U14S Slim CPU Cooler | Fractal Design Node 304 Case |

Permalänk
Medlem

Design tycker jag faktiskt de kopierar, MEN! typ all hårdvara är ju fan densamma, apples A4 chip är exakt samma som samsungs hummingbird CPU.

Det är onödigt, lägg ner apple..

Jag äger en galaxy S själv, orginal temat är faktiskt mer eller mindre direktrippat från ios, men jag kör launcher pro för det är så sjukt mycket snyggare..

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Nja, sådär illa är det väl inte ofta det blir av en slump?

agree, känns som dom tagit i lite i överkant

Permalänk

vänta nu, tillverkar inte samsung apples prollar till telefonerna? eller har jag fel? och nu stämmer dom dem

Visa signatur

AMD Ryzen 3700x 8C 16T | ASUS TURBO GTX 1080TI 11GB |
ASUS STRIX X470-I | Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB (2x16GB)
| EVGA SuperNOVA 750 G3 |
| Noctua NH-U14S Slim CPU Cooler | Fractal Design Node 304 Case |

Permalänk
Medlem

Är inne på samma spår som vissa andra. Man vill ha mindre telefoner, större tuch och mindre fysiska knappar. Svart och silver är bra färger. Känns som upplagt för att telefonerna ska bli likadana.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raizor1991:

vänta nu, tillverkar inte samsung apples prollar till telefonerna? eller har jag fel? och nu stämmer dom dem

Nej, det stämmer, samsung är apples leverantör.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av cosmos92:

typ all hårdvara är ju fan densamma, apples A4 chip är exakt samma som samsungs hummingbird CPU.

Där brukar väl dock folk betala licenser och liknande som de skall?

Permalänk
Medlem

Det är ganska uppenbart att samsung har tagit designen av Apple. Enough said!

Permalänk
Avstängd

Varför blir sånt här bara nyheter när det är Apples tur att stämma någon? Ni gör mig besviken SweC.

Sånt här händer ju snart dagligen från alla möjliga olika tillverkare.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

De kan lika gärna stämma alla asiatiska tillverkare som kopierar Iphone 4 när de lika gärna är i farten...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

ingen likhet.
fast iofs är min benq väldigt lik min kompis samsungskärm....bastards!!!

Ingen likhet? Är du blind, de har samma menyrad. De har samma meny, med samma antal ikoner. De har samma indikator på vilken sida de har (även om de flyttat den till övre kanten och skalat den lite (bra jobbat)).

Själva utsidan på telefonen är väl iofs inte superlik men gränssnittet är kopierat rakt av skulle jag säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Nja, sådär illa är det väl inte ofta det blir av en slump?

K3, fast större skärm och inga pilar. Dök upp ungefär samtidigt som iPhone (2007).

Kanske är det Samsung som ska stämma Apple? Kromade lister, svart och skärm!

Skrivet av Murpie:

Ingen likhet? Är du blind, de har samma menyrad. De har samma meny, med samma antal ikoner. De har samma indikator på vilken sida de har (även om de flyttat den till övre kanten och skalat den lite (bra jobbat)).

Själva utsidan på telefonen är väl iofs inte superlik men gränssnittet är kopierat rakt av skulle jag säga.

Apple var inte först med ikoner i rutnät.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangler:

Nej, det stämmer, samsung är apples leverantör.

Likheterna ligger väl iofs i gränssnittet och det designar väl inte Samsung?

Permalänk

Lite underligt att Apple stämmer Samsung som tillverkar flera huvudkomponenter i just iPhone och iPad. Skulle Samsung bli allt för sura och bryta avtalen skulle Apple ta rejält med stryk själva. Bita handen som föder en?

Permalänk
Skrivet av TMO KOTOR:

Lite underligt att Apple stämmer Samsung som tillverkar flera huvudkomponenter i just iPhone och iPad. Skulle Samsung bli allt för sura och bryta avtalen skulle Apple ta rejält med stryk själva. Bita handen som föder en?

dom skulle nog förlora allt för mycket på det då dom får in ganska mycket pengar av att deras komponenter sitter i apples telefoner. med tanke på hur många det säljs:)

Visa signatur

AMD Ryzen 3700x 8C 16T | ASUS TURBO GTX 1080TI 11GB |
ASUS STRIX X470-I | Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB (2x16GB)
| EVGA SuperNOVA 750 G3 |
| Noctua NH-U14S Slim CPU Cooler | Fractal Design Node 304 Case |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Apple var inte först med ikoner i rutnät.

^^ heh... Nej, då det iofs är sant, men de andra punkterna kvarstår. De var iofs ganska så tidiga med att HEMSKÄRMEN var fylld med ikoner i rutnät.

Du kan väl inte mena att du förnekar likheterna?

(Jag gillar heller inte Apple)

Permalänk

Fattar inte hur folk inte kan se att de är skit lika!?!?
Tom menyerna är ju ren jävla kopia. (utseendemässigt)
Visst fan, jag hatar oxå Apple´s översittar fasoner.
Men sluta försöka ljug för er själva.