Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Cooler Master Hyper 212 Plus till Intel Core i5 2500K

Permalänk
Medlem

Cooler Master Hyper 212 Plus till Intel Core i5 2500K

hej funderar på att köpe en i5 och undrar om man kan ha en Cooler Master Hyper 212 Plus till den om man vill överklocka den lite tänkte även byta fläktar på den för att få den lite tystare har ni nåt bra förslag på fläktar som är tysta men ändå kyler bra

Permalänk

Scythe gentle typhoon 1450rpm är de fläktar du letar efter!

Visa signatur

Veritas Vos Liberabit o Despectivus Dei

Permalänk

Min AMD Phenom II X4 B50 håller sig sval.
Och fläkten som medföljer stör inget

Permalänk

Jag kyler min i5 760 med en Cooler Master hyper 212+ och 2st Nexus Real Silent 120mm. Jag ville egentligen köra Gentle Typhoon 1450rpm men det fanns inte inne vid köptillfället.

Processorn jobbar fint i 3,6GHz med 40grader idle i ett Fractal Design Define R3 chassi och det är relativt tyst.

Visa signatur

Razer Blade Pro 17 | RTX 2070 Max-Q

Permalänk
Medlem

okej nice tack för svaren

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipsfingers:

Scythe gentle typhoon 1450rpm är de fläktar du letar efter!

Word.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dotoid:

hej funderar på att köpe en i5 och undrar om man kan ha en Cooler Master Hyper 212 Plus till den om man vill överklocka den lite tänkte även byta fläktar på den för att få den lite tystare har ni nåt bra förslag på fläktar som är tysta men ändå kyler bra

Jag kör en sådan processor med den kylaren vid 4,3GHz, jag använder 2 Scythe GT 1850 till den men skruvade ner hastigheterna på dem lite då de låter lite mycket på högsta. Mina temps i Prime går upp till 60°C. Vet inte riktigt hur snabbt jag kör fläktarna men jag tycker inte att de låter störigt mycket (de 2 originalfläktarna i R3:an låter mer)

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | Crucial 32GB (4x8192MB) CL8 1600MHz Ballistix Tactical | Intel Core i5 2500K @ 4,3 GHz | Noctua NH-D14 | GeForce GTX 970 | FD 1000W | Fractal Design Define R3