Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Zalman introducerar processorkylaren CNPS7X LED

Permalänk
Melding Plague

Zalman introducerar processorkylaren CNPS7X LED

Koreanska Zalman lanserar en ny kylare vilken enligt företaget kombinerar hög prestanda med låg ljudnivå.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Zalman har bara gått neråt de senaste åren enligt mig.

Väldigt längesen dom imponderade med sina kylare.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Ännu mer bling bling för p12orna att ha i sina chassin. That´s just great!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Avstängd

Mja min förra zalman-kylare jag hade (7000cp eller vad den nu hette) gick isönder 2-3 veckor efter garantitiden gått ut. gg.

Permalänk

Hatar fläktar med lysdioder.

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyberkyckling:

Hatar fläktar med lysdioder.

Köp den inte då.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Jag tycker att lysdioder inte skadar i något avseende då man kan stänga v dem . Riktig smart kylare som vanligt från zalman dock tror jag inte den kyler bäst. Det är synd att dom inte försöker sig på att göra en riktigt bra kylare för dom har ju smarta innovationer!

Permalänk
Medlem

Enligt reklamtexten är kylflänsen utformad för att minimera resistansen för luftflödet, men så vitt jag kan se sitter flänsarna på tok för tätt för ett någorlunda fritt flöde. Med varannan lamell bortplockad misstänker jag att den skulle kyla bättre i förhållande till ljudnivån vid låga luftflöden.

/Olle

Permalänk
Medlem

Zalman är inte vad dom varit, en gång i tiden var dom ansvarlig för referensvärden på både kylning, ljudnivå och byggkvalitè på samtliga sina grejor. Synd at en sånn aktör gått och blivit skit, jag har haft en lång historia med deras saker, men tittar tyvärr inte längre åt det hållet.

Permalänk
Medlem

"roterar i 1 250 till 1 950 RPM"
Det kommer att bli tyst, NOT

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle P:

Enligt reklamtexten är kylflänsen utformad för att minimera resistansen för luftflödet, men så vitt jag kan se sitter flänsarna på tok för tätt för ett någorlunda fritt flöde. Med varannan lamell bortplockad misstänker jag att den skulle kyla bättre i förhållande till ljudnivån vid låga luftflöden.

/Olle

Fast då får man hälften så stor area att kyla på också.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Breddas:

"roterar i 1 250 till 1 950 RPM"
Det kommer att bli tyst, NOT

1250rmp för 92mm är ju tyst?! 1000rmp för 120mm är ju tyst...

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Zalman har bara gått neråt de senaste åren enligt mig.

Väldigt längesen dom imponderade med sina kylare.

Håller med dig men byggde nyligen en dator åt en kompis med denna kylare:
http://www.inet.se/artikel/5321353/zalman-cnps-10x-extreme

Lätt att montera, ger riktigt bra temps och blir tyst med den medföljande fläktkontroller.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Nja, mer intressant isf är CNPS11X EXTREME

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem

Tycker den verkar väldigt intressant för min del, är den bara tyst och billig så köper jag den, min nuvarande låter väldigt mycket tom i idle.

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk

Jag vetinte om det är zalman som förändrats eller om konsumenternas syn på datorer som förändrats, förut var det ju populärt med kylare / fläktar med leds och plexi i sidopanelerna.

Nu ska allt vara svart och "stilrent", max 2 färger blandade, 3 om man har nått coolt att komepensera med.
Mina 5 cent med risk för att låta negativ.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ManBearPig:

Jag vetinte om det är zalman som förändrats eller om konsumenternas syn på datorer som förändrats, förut var det ju populärt med kylare / fläktar med leds och plexi i sidopanelerna.

Nu ska allt vara svart och "stilrent", max 2 färger blandade, 3 om man har nått coolt att komepensera med.
Mina 5 cent med risk för att låta negativ.

Helst ska inte vara några alls! Vi gubbar gillar inte alls det ni fjortisar diggar bling bling.

Permalänk
Skrivet av dj christian:

Helst ska inte vara några alls! Vi gubbar gillar inte alls det ni fjortisar diggar bling bling.

Har 1 svart fläkt och inte en diod i datorn nu mera, jag är dessutom 19
Men jag förstår din poäng.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Entusiast

Har inte en enda diod eller nåt skit som lyser i min dator, 13 år gammal^^
Fan vad folk ska ha fördomar...

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

det kan vara stilrent fast det lyser man kan ju alltid stänga av det med olika medel . Jag har inga problem med något av det jag kan tycka att stillrent är snyggast men det är inte billigast och inte bäst kylt. Det är ett svårt val...

Permalänk
Medlem

Stilrent och knäpptyst ska det vara! En liten diskret HDD-led i fronten duger fint

onT:
Zalman har enligt mig aldrig varit dragande någonstans, dem är dyra och kylarna känns aluminiumiga (Jag vet, jag vet..) och det känns inte som någon kvalitet alls. Enda kylarna jag skulle kunna tänka mig är dem i Swec´s testrigg. Den är riktigt snygg oh verkar verkligen göra jobbet :)(edit*= Dock så finns det helt klart bättre kylare i 500:- klassen, såsom Antec´s Kühler 620) När det gäller billiga kylare finns det få som slår CM 212 plus

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Jäkligt tätt mellan flänsarna. Säkert bra för att hålla nere storleken med hyfsad kylning, men misstänker att den kommer agera damfilter.

Permalänk

Hahaha, alla som gnäller på LED's och lysrör är bara avundsjuka för att de själv inte har råd

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE