Vettigt in-ear ljud till iPhone 3GS

Permalänk
Medlem

Vettigt in-ear ljud till iPhone 3GS

Hej. Jag söker en lösning på att få ut vettigt ljud från min iPhone. Det jag tittar på nu är en extern dac och sedan ett par vettiga in-ear lurar till detta. Är det någon som har några bra förslag.
När jag nu betalar 99kr/månad för portabelt HQ ljud till Spotify så känns det tråkigt när man inte kan utnyttja det.

Mina krav är:

  • Budget: Runt 2000kr allt som allt, gärna billigare eftersom hörlurar försvinner lätt och verkar konstrueras med fantastiskt dålig kvalitet(slit tålighet).

  • Det ska vara portabelt, alltså egen strömförsörjning(eller att den drivs av telefonen).

  • Det ska vara slit tåligt. Har betraktat hörlurar som slit och släng vara, för inget verkar kunna bo i min ficka mer än 6 månader.

  • Söker främst in-ear lurar alternativt blåtands headset med inbyggd dac.

Permalänk

En DAC känns överflödigt. Eller dumt. Signalen kommer ut ur telefonen analog.
Så, vettiga hörlurar är det du letar efter.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av blomqvist:

En DAC känns överflödigt. Eller dumt. Signalen kommer ut ur telefonen analog.
Så, vettiga hörlurar är det du letar efter.

Det är väll precis det som är problemet. Att ljud chipet i iPhonen är ganska kasst. Så den analoga signalen som kommer ut låter inte så bra som den skulle kunna ha gjort. Prova ha samma hörlur och stoppa in dom i en telefon/mp3 spelare/netbook och jämför mot en receiver. Det låter som två olika hörlurar. (Rätta mig gärna om jag har fel och detta bara är en placebo effect som jag upplever.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av inflix:

Det är väll precis det som är problemet. Att ljud chipet i iPhonen är ganska kasst. Så den analoga signalen som kommer ut låter inte så bra som den skulle kunna ha gjort. Prova ha samma hörlur och stoppa in dom i en telefon/mp3 spelare/netbook och jämför mot en receiver. Det låter som två olika hörlurar. (Rätta mig gärna om jag har fel och detta bara är en placebo effect som jag upplever.)

Du menar alltså att du vill ha något som man kopplar in i 30-pinskontakten?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Ett par cx300 duger nog
Har ett par själv och är nöjd, kostar inte mycket heller

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Skrivet av inflix:

Det är väll precis det som är problemet. Att ljud chipet i iPhonen är ganska kasst. Så den analoga signalen som kommer ut låter inte så bra som den skulle kunna ha gjort. Prova ha samma hörlur och stoppa in dom i en telefon/mp3 spelare/netbook och jämför mot en receiver. Det låter som två olika hörlurar. (Rätta mig gärna om jag har fel och detta bara är en placebo effect som jag upplever.)

Du kanske bara saknar en helt vanlig hörlursförstärkare? Finns batteridrivna i fickmodell (om inte annat att bygga själv, kan inte vara många komponenter).

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Det finns slittåliga hörlurar som tex Panasonic HJE900 som låter bra men jag rekommenderar att du bekantar dig med denna tråd Multi-IEM Review - 162 IEMs compared.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 6800 XT | SoundBlaster Z | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung Odyssey G7
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Du menar alltså att du vill ha något som man kopplar in i 30-pinskontakten?

Ja det var det jag tänkte.

Citat:

Du kanske bara saknar en helt vanlig hörlursförstärkare? Finns batteridrivna i fickmodell (om inte annat att bygga själv, kan inte vara många komponenter).

Är inte nog macgyver för att bygga en själv. Men om du har några bra tips på hörlursförstärkare så tar jag gärna emot.