"Anslutningen tillåts inte av fjärrenheten eller -resursen"

Permalänk
Medlem

"Anslutningen tillåts inte av fjärrenheten eller -resursen"

Har haft detta problemet nu i ett väldigt bra tag att jag tappar uppkopplingen till nätverket och när jag felsöker etc. kommer det upp "Anslutningen tillåts inte av fjärrenheten eller -resursen" och i detaljerad information står det: Enheten eller resursen (127.0.0.1) har inte konfigurerats för att acceptera anslutningar på port "WWW-tjänst (HTTP)". Använder oss utav ADSL modem och bredbandsbolaget som ISP. Vi har som max 3 datorer uppkopplade och det är bara min som har problem. Var på ett LAN för ett tag sedan och då hade jag inga problem överhuvudtaget. OS är Windows 7 64

Någon som har några idéer om vad problemet kan vara? Väldigt irriterande då jag kör en hel del onlinespel

Permalänk
Avstängd

127.0.0.1 är ju localhost, så det verkar som att din dator behöver konfas på något sätt.
Din brandvägg kanske blockar port 80.

Visa signatur

"Hey mate, you know alot aobut computers?"
"A bit."

Permalänk
Medlem

Har öppnat port 80 men ingen skillnad. Några andra förslag?

Permalänk
Medlem

Fungerar internet i övrigt? Har du kollat så att inte localhost eller 127.0.0.x står som proxy eller liknande i webbläsaren?

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Internet fungerar som det ska och båda webbläsarna har ingen proxy satt. Ända problemet är att jag tappar anslutningen så himla mycket.

Permalänk
Medlem

Gjorde nu felsökning på min fars dator bara för att kolla och han fick samma fel Vad kan det vara?

Edit: Ringde precis bredbandsbolaget och de skickar nytt modem. Förhoppningsvis så hjälper det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vonyx:

Gjorde nu felsökning på min fars dator bara för att kolla och han fick samma fel Vad kan det vara?

Edit: Ringde precis bredbandsbolaget och de skickar nytt modem. Förhoppningsvis så hjälper det.

Hjälpte det?