Öppna två fönster Explorer 8

Permalänk
Medlem

Öppna två fönster Explorer 8

Någon som kan upplysa mig om det går att öppna 2 startfönster i explorer?

Jobbar på 2 skärmar och vill därav öppna start sidorna i två fönster inte i två flikar i samma fönster.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Ska vi skilja lite på Internet Explorer och Explorer?

Du kan ha hur många fönster somhelst av båda, är bara dra å släppa en tab på andra skärmen eller starta ny instans av iexplorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Ska vi skilja lite på Internet Explorer och Explorer?

Du kan ha hur många fönster somhelst av båda, är bara dra å släppa en tab på andra skärmen eller starta ny instans av iexplorer.

Tror han vill att webbläsaren automatiskt ska splitta på flikarna och lägga ett fönster på varje skärm, när han startar programmet.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av TAG9217:

Tror han vill att webbläsaren automatiskt ska splitta på flikarna och lägga ett fönster på varje skärm, när han startar programmet.

Jag tolkade bara hans fråga som om han undrar om det går att köra två fönster vilket det gör:)
Sen kan man ju dra/släppa den på andra skärmen..

Om det går att få IE på två skärmar vid start vet jag dock inte.

Permalänk
Medlem

För det första släng Iexplorer och fixa Firefox.
2 IExplorer = 2 fel.

Fast å andra sidan om du trycker CTRL+N så får du en ny

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

lite otydlig där när jag beskrev min fråga.

Jag vill helt enkelt trycka på Startfälts knappen Windows Internet Explorer 8.
När detta är gjort så vill jag att det skall öppna 2 fönster inte flikar, tabbar eller vad man nu vill kalla det, med 2 olika innehåll. tex aftonbladet i den ena och expressen i den andra så att jag kan separera dom på skärmarna.

Att det går att klicka på knappen fast 850 gånger och få så många fönster att öppna det fattar jag.

Men jag har inte lyckats googla fram nåt ännu så mest troligt får man väl leva med att klicka två gånger

samt varför ha Firefox när det finns Chrome?

Får tyvärr inte ändra bort från IE8 för våran admin så på jobbet måste jag leva med den

tillägg