Permalänk
Medlem

Skrivbord+Dator bygge "Eyefinity"

Detta är mitt första Galleri projekt och mitt första data bygge så //bear with me//
vet bilderna inte är dom bästa ska göra om lite och redigera lite bilder senare har lite mycket med allt just nu bara och data är inte alltid tillgänglig efter som den är med i bygget så update är ofta från jobbet

Här är lite bilder på mitt eyefinty bygge med skrivbord och dator etc

Fler bilder på datan inne etc kommer

"Edit" jobbar på lite modifikationer på skrivbordet blev inte riktigt nöjd med finishen.....
ska försöka få in datan till höger istället och hur det ser ut på dator delen så jobbar jag på den har lite bilder som kommer (mycket runt om just nu med)

Skrivbord+Dator bygge "Eyefinity"

Visa signatur

Chassi: Cooler Master CM 690 II Advanced Moderkort: Gigabyte P67A-AD4-B3 CPU: Intel I5 2400 QuadCore 3,3GHzGPU: XFX 6970 Radeon HD XXX Editon Ramminne: 8gb A-data XPG G Serie Lagring: Corsair SSD 128GB + Hdd500gb Skärm: 2x 24" Benq Led 1x 24" Lcd

Permalänk

Nice bygge:D

Visa signatur

"citera för svar"

Permalänk
Medlem

Inte dom bästa bilderna men.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

När ska folk förstå att det heter DATOR och inte data...

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrfalk:

här är lite bilder på mitt eyefinty bygge med skrivbord och dator etc

Eyefinity Bygge // skrivbord+Dator

är det en z5500??? 5 stjärnor

Permalänk
Medlem

varför fixade du itne så du kunde ha din dator någonannastans än vid benen?

Permalänk
Medlem

tycker det såg mer ut som en svala

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

sweeeeeeeeet

Det är en tjur btw!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

är det en z5500??? 5 stjärnor

Om du syftar på basen i sista bilden så är de antingen edifier s550 eller 730 den först nämnda äger jag själv och de är de bästa "DATORHÖGTALARNA" man kan få

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

får du plats med benen?? :3

Permalänk
Medlem

Har du gjort skrivbordet själv eller?
Annars minuspoäng på bildkvaliteten för f*n Försök låna en systemkamera eller nånting, nästan mobilkvalitet.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker det ser ut som ett ankare? Men gillade bygget iaf, kreativt

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

oj mycket svar har inte vart här på ett par dag jobbar på moddifikationer på bordet och datan håller på med sleeving och ändrar lite på bordet ska göra om tråden lite och albumet med bättre bilder är mitt första så kallade dator / skrivbords projekt

jobbar på bättre bilder med en del av dom är tagna med mobil yes och en del med sony kamera

tack för alla nice kommentarer och för att svara lite på några fråga

* yes det är edifier s730

och 1st Benq G2420HD 2x G2430HDBL skärmar

min första gång jag överhuvudtaget gör ett galleri projekt so bare with me ppl

och platsen för benen är inget problem jobbar på det var en del svordomar där en stund men det har hänt en del nu och kommer snart en update

Visa signatur

Chassi: Cooler Master CM 690 II Advanced Moderkort: Gigabyte P67A-AD4-B3 CPU: Intel I5 2400 QuadCore 3,3GHzGPU: XFX 6970 Radeon HD XXX Editon Ramminne: 8gb A-data XPG G Serie Lagring: Corsair SSD 128GB + Hdd500gb Skärm: 2x 24" Benq Led 1x 24" Lcd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sergeant44:

Har du gjort skrivbordet själv eller?
Annars minuspoäng på bildkvaliteten för f*n Försök låna en systemkamera eller nånting, nästan mobilkvalitet.

yes har byggt allt utom hurtsen till vänster den med vita dörren men den har jag tagit bort nu har gjort om lite kommer nya bilder snart

Visa signatur

Chassi: Cooler Master CM 690 II Advanced Moderkort: Gigabyte P67A-AD4-B3 CPU: Intel I5 2400 QuadCore 3,3GHzGPU: XFX 6970 Radeon HD XXX Editon Ramminne: 8gb A-data XPG G Serie Lagring: Corsair SSD 128GB + Hdd500gb Skärm: 2x 24" Benq Led 1x 24" Lcd

Permalänk

Gillade det där! riktigt fint! Dock hade jag personligen velat ha en vit färg istället för svart, bara för att mörka ytor ser så fruktansvärt dammiga ut(det problemet har jag själv)

Permalänk
Avstängd

Är det bara jag som tycker att bildskärmen till vänster sitter lite lågt?

Permalänk
Avstängd

Nya skissen: dumt att ha datorn i en låda, om man ska vara ärlig. Kommer bli problem med värmen.

Permalänk
Medlem

kan nog bero på att det är en kontrol panel på höger nederkant dock sitter mitten skärmen lite högre än dom andra i nu läget

Visa signatur

Chassi: Cooler Master CM 690 II Advanced Moderkort: Gigabyte P67A-AD4-B3 CPU: Intel I5 2400 QuadCore 3,3GHzGPU: XFX 6970 Radeon HD XXX Editon Ramminne: 8gb A-data XPG G Serie Lagring: Corsair SSD 128GB + Hdd500gb Skärm: 2x 24" Benq Led 1x 24" Lcd

Permalänk
Skrivet av mrfalk:

kan nog bero på att det är en kontrol panel på höger nederkant dock sitter mitten skärmen lite högre än dom andra i nu läget

Lcd:n är i mitten va?

Visa signatur

O2 + ODAC ~ Sennheiser HD 650 ~ Swans M1 ~ BOSE 901 MKIII ~ McIntosh XR14 ~ Luxman L550 ~ Technics SL1210MK2 ~ 1080 TI ~ 7700K@5.0 ~ Noctua D14 ~ AX850 ~ ACER PREDATOR 165Hz ~ Texas Instruments TI82 ~ HHKB Professional 2 ~ WhiteFox ~ Topre Realforce

Permalänk
Medlem

yes lcd är i mitt tyckte det blev bästa efter som jag införskaffade 2 led hehehe

Visa signatur

Chassi: Cooler Master CM 690 II Advanced Moderkort: Gigabyte P67A-AD4-B3 CPU: Intel I5 2400 QuadCore 3,3GHzGPU: XFX 6970 Radeon HD XXX Editon Ramminne: 8gb A-data XPG G Serie Lagring: Corsair SSD 128GB + Hdd500gb Skärm: 2x 24" Benq Led 1x 24" Lcd

Permalänk

De gillar jag fan vilken skysst data hörna

Permalänk
Medlem

oh yes jobbar fortfarande med det ändra lite varje dag men har lite mycket annat nu så går sakta hade velat ha en mörk väg med men sitte ri köket just nu så har fixat upp alla kablar från golvet och löst lite små grejer funderar nu på att fixa plexi till sidan och lite annat smått och gott en ny hylla med lådor och lite sånt men ska försöka posta lite bilder med det om nån vill se

Visa signatur

Chassi: Cooler Master CM 690 II Advanced Moderkort: Gigabyte P67A-AD4-B3 CPU: Intel I5 2400 QuadCore 3,3GHzGPU: XFX 6970 Radeon HD XXX Editon Ramminne: 8gb A-data XPG G Serie Lagring: Corsair SSD 128GB + Hdd500gb Skärm: 2x 24" Benq Led 1x 24" Lcd

Permalänk
Medlem

någon som vet vart man kan köpa liknande skrivbord?:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av zery:

någon som vet vart man kan köpa liknande skrivbord?:)

Han har gjort det själv:P

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Han har gjort det själv:P

Noshit?

Permalänk
Inaktiv

De vart ju grymt snyggt mannen ;D