Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Iphone lagrar positionsdata i hemlighet

Permalänk
Skrivet av KiXeR:

Jag ka se en positiv sak av det hela, exempelvis vid polisutredningar om något händer med individen. Som det har nämnts så skickas inte informationen vidare? utan spara lokalt på datorn så det är väl inget problem så länge man har rent mjöl i påsen?

Men som jag skrev tidigare så vet du inte hur länge du har rent mjöl i påsen... utveckling av samhället iom lagar osv. är en förutsättning för att vårt samhälle skal fortsätta. allt utvecklas. den som säger annat har nog inte så bra koll på vad som sker i världen. kolla på alla konstiga lagar som har funnits/finns:

Storbritannien:
1. Att dö i parlamentsbyggnaderna är olagligt.
2. Att sätta ett frimärke med monarkens anlete på upp-och-ned är landsförräderi.
3. Kvinnor får inte vara barbröstade i Liverpool, förutom om de arbetar i affärer som säljer tropiska fiskar.

USA:
1. I USA-delstaten Ohio är det olagligt att göra en fisk berusad.

Indonesien:
2. I Indonesien bestraffas onani med halshuggning.

Nu är jag medveten om att detta är andra ställen i världen... men som sagt dessa lagar har blivit införda i lag av politiker som tyckte att de var bra vid tidspunkten. Bara den saken att det för tillfället ÄR lagligt att ha sex med djur. Som sagt så är lagar något som ändras/tas bort/tillkommer...

Så att acceptera saker bara för att man inte tror att det är något som påverkar en själv betyder inte att det inte KOMMER påverka en själv. Och vem säger att om 10 år inte möjligheten till att skriva på sweclockers kan vara olagligt.

Det finns ett berömt citat från en man under 2:a världskriget, Pastor Martin Niemöller:
"First they came for the communists, and I didn't speak out because I wasn't a communist.
Then they came for the trade unionists, and I didn't speak out because I wasn't a trade unionist.
Then they came for the Jews, and I didn't speak out because I wasn't a Jew.
Then they came for me and there was no one left to speak out for me."

Visa signatur

CPU: i7 950 @ 3,27 RAM: 6Gb Corsair xms 1600Mhz GPU: Gigabyte AMD Radeon 6970 Mobo: ASUS sabertooth 58X PSU: Corsair TX 850 SSD: Corsair Nova 64gb HDD: WD Caviar green 1TB Kylning: Noctua NH-U12P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfons_183:

Men som jag skrev tidigare så vet du inte hur länge du har rent mjöl i påsen... utveckling av samhället iom lagar osv. är en förutsättning för att vårt samhälle skal fortsätta.

Ny lag som många inte vet om...
§ Du kan bli fälld i framtiden för ett "brott" som vid tillfälle inte fanns någon lag på men lagförs senare.
Ex: Du spottar ut en loska genom fönsterruta på bil, ingen lag på detta. Men ½år senare läggs det till i lagboken å du blir straffad för din tidigare gärning

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.