Permalänk
Avstängd

corsair 650D med sandy bridge

sålde gamla datorn i delar och lite andra datorkomponenter jag köpt för och sälja vidare, hade precis råd med en ny, dock sparde jag minnen hdds och grafikkort från gamla.

sleeven är drån djungelapa toppenkille som skickade svart krmpslang gratis för jag tycke den blå var för ljus

corsair 650d
i7 2600k
Noctua NH-D14
Asus P8P67 PRO
msi gtx 470
Corsair 8GB XMS3
Corsair ax850
ocz vertex2 60gb
1tb samsung spinpoint
3st 160gb sata
Windows 7 ultimate 64-bit

corsair 650D med sandy bridge

Permalänk
Medlem

Ser riktigt pent ut! (pent = fint)

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

det ser riktigt bra ut, synd det där med moderkortet dock. hoppas du får ett nytt.

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Medlem

nice, är chassit lika bra som jonas tyckte lr?:D

Visa signatur

2600k @3,8 med stockkylare, msi p67-gd55, sparkle gtx580, FD newton r2 650w, nzxt phantom, seagate baracuda 7200rpm 500gig, xms3 1600mhz 4gig, episk doftgran!
Kringutrustning: Packard-Bell Viseo 240DX, Razer Deathadder, Sidewinder X6, SteelSeries QcK Iron.lady(budget..),SteelSeries Siberia V.2 blå, Kenwood KRF-V6100D, Proson Libra 653(x2), MDS FSB300(x2), sunkiga fronthögtalare(x2), sunkig center. kolla gärna här

Permalänk
Medlem

ååh, man blir avis när man sitter å väntar på sitt eget!:(

Visa signatur

Intel Core i5 2.8 Ghz @3.4Ghz|Corsair H70|Asus Maximus III Formula P55|Corsair 8GB 1600MHz XMS3 DHX+| ZOTAC GTX 470 1280MB|650D,
B-log; Riverst0ne

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BlackDistortioN:

Ser riktigt pent ut! (pent = fint)

Tackar!

Skrivet av Argybarg:

det ser riktigt bra ut, synd det där med moderkortet dock. hoppas du får ett nytt.

tack! får se vad dem säger när jag skickat in det

Skrivet av divadl96:

nice, är chassit lika bra som jonas tyckte lr?:D

bättre, är det bästa chassiet jag byggt i, har ett fractal design r2 och det känns verkligen budget jämfört med detta chassie

Skrivet av Zakiras:

ååh, man blir avis när man sitter å väntar på sitt eget!:(

gött lägg upp ett galleri när du fått ditt!

Permalänk
Medlem

En fråga ang strömmen till hårdiskarna fortsätter kablarna ännu längre man ser dem där uppe och sen försvinner dem även ner till botten av chassiet, jag planerar även att göra mig en egen sån där kabel men är lite osäker om man kan avsluta kabeln med en 180 graders kontakt? samt hur många hdd kan man köra på en lina?

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Argybarg:

En fråga ang strömmen till hårdiskarna fortsätter kablarna ännu längre man ser dem där uppe och sen försvinner dem även ner till botten av chassiet, jag planerar även att göra mig en egen sån där kabel men är lite osäker om man kan avsluta kabeln med en 180 graders kontakt? samt hur många hdd kan man köra på en lina?

kablarna börjar uppe pga hur kontakterna är vinklade fortsätter där nere och går till hotswap enheten i toppen var inte det snyggaste sättet och da kabeln men det mest praktiska när jag skulle göra det. vet ej hur många men har 5 hdds och en ssd. hårddiskarna är aldrig igång samtidigt så ska nog inte va någon fara!

Permalänk

Var köpte du det?! JME data?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av PhenPhantom:

Var köpte du det?! JME data?

Jag köpte mitt där, för x-antal veckor sedan.

Fråga till TS: Hade/Har du också problem med surrande fläktkontroller? Eller du kör inte via den?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PhenPhantom:

Var köpte du det?! JME data?

yes

Skrivet av SeF.Typh00n:

Jag köpte mitt där, för x-antal veckor sedan.

Fråga till TS: Hade/Har du också problem med surrande fläktkontroller? Eller du kör inte via den?

jag testade den och gick bra på högsta nivån lät skitmycke om man sänkte så rota fram fläktkontrollern från gammla bygget ist

Permalänk
Avstängd
Skrivet av og900turbo:

yes

jag testade den och gick bra på högsta nivån lät skitmycke om man sänkte så rota fram fläktkontrollern från gammla bygget ist

Du kan beställa ett kit från Corsair som jag blev tipsad om i mitt galleri. Helt gratis.
Det blev mycket tystare, dock var fläktstyrningen på mitt moderkort ljusår bättre

http://www.corsair.com/obsidian-series-650d-fan-adapter-kit.h...

(Vad dyrt det var på JME nu, gick på 1390:- när jag köpte det...)

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Grymt nice, men tråkigt med moderkortet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SeF.Typh00n:

Du kan beställa ett kit från Corsair som jag blev tipsad om i mitt galleri. Helt gratis.
Det blev mycket tystare, dock var fläktstyrningen på mitt moderkort ljusår bättre

http://www.corsair.com/obsidian-series-650d-fan-adapter-kit.h...

(Vad dyrt det var på JME nu, gick på 1390:- när jag köpte det...)

kostade 1800 för mej men ville ha det snabbt orka inte vänta på att andra butiker skulle få in det:P tack ska beställa en sån

Skrivet av ZwaaN:

Grymt nice, men tråkigt med moderkortet

tack. ja det är lite tråkigt, typ samma sak med min gamla dator moderkortet va begagnat när jag fick det men fick nytt då

Permalänk
Medlem

Mer Dator än Datorhörna.

Permalänk
Avstängd

Hmm mitt grafikkort var sönder men det fungerad lite bättre i nedersta slotten...Men sen tvär dog det och ville inte funka i syrrans dator heller...kanske det bara var grafikkortet som spökade får hoppas det då jag ska köpa ett HD 6950 snart

Ontopic: Fin rigg

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Esseboy:

Hmm mitt grafikkort var sönder men det fungerad lite bättre i nedersta slotten...Men sen tvär dog det och ville inte funka i syrrans dator heller...kanske det bara var grafikkortet som spökade får hoppas det då jag ska köpa ett HD 6950 snart

Ontopic: Fin rigg

okej fick du inte nytt på garantin?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 91fisher:

Mer Dator än Datorhörna.

vad menar du?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av og900turbo:

okej fick du inte nytt på garantin?

Nepp...domdär på Asus gillar inte att du sänker tempen på kortet genom att byta pasta...

Original pastan...

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

hårddisk kabeln från nätagget har du gjort något själv med va? ser lite för perfekt längd emellan hårddiskarna

Permalänk
Avstängd

Är det navy sleeven du har ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nAde:

hårddisk kabeln från nätagget har du gjort något själv med va? ser lite för perfekt längd emellan hårddiskarna

ja det gjorde jag själv, tar ingen tid alls så är värt det

Skrivet av Keevink:

Är det navy sleeven du har ?

Yes!!

Permalänk
Medlem

Fint
5p bara för att det är så jävla fint med sleeve, och jag älskar chassiet!

Permalänk
Medlem

Fint, funkar chassit bra?
Bakrund?

Visa signatur

CPU: i5 3570k@4.2GHZ CPU kylare: Hyper 212+ med 2st Scythe GentleTyphoon 1850rpm GPU: ASUS GTX 1060 Strix 6GB MOBO: Asrock z77 Extreme4 PSU: Corsair HX650W 80+Gold RAM: Corsair Vengeance LP 8GB 1600mhz Låda: Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Skrivet av og900turbo:

vad menar du?

han menar nog att du skulle placerat galleriet bland datorer istället för datorhörna håller med honom
men riktigt fint 4p pga av det jag skrev ovan. sitter det på datorhörna förväntar jag mig mer än en bild på hörnan.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av upl8447:

han menar nog att du skulle placerat galleriet bland datorer istället för datorhörna håller med honom
men riktigt fint 4p pga av det jag skrev ovan. sitter det på datorhörna förväntar jag mig mer än en bild på hörnan.

jag kan ta en bild på stolen o lägga upp. men känns lite onödigt då det bara är en vit ikea stol resten av min hörns syns på bilden

Permalänk
Medlem

tur för dig att någon plats funkade , var tvungen att skicka tillbaks mitt

Permalänk
Avstängd

HAHA! du har använt ett dåligt nätagg i temp datorn ;D

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mudzi:

tur för dig att någon plats funkade , var tvungen att skicka tillbaks mitt

okej samma moderkort och fel på pci e bussarna??? jobbigt när det händer.

Skrivet av facedark:

HAHA! du har använt ett dåligt nätagg i temp datorn ;D

haha orkar inte skruva ut det och hålla på med det fungerar prima även i förra riggen

Permalänk

vart tåg nätagget vägen?