Permalänk
Medlem

Moderkort med CFcard?

Hej, för att litet projekt jag tänk påbörja är jag på jakt efter ett litet moderkort med allt integrerat, typ en mini-itx. Men alla mini-itx jag hittat har bara sata, skulle helst vela ha CFcard eller dyl istället. Har ni några tips på vad man kan köpa? Enda kravet jag har är väl att den har nätverkskort och att det går att köra linux på den.

Permalänk
Hedersmedlem

Menar du ett moderkort som har inbyggt compact flash på moderkortet istället för att man kopplar till en vanlig hårddisk/SSD?

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXt:

Hej, för att litet projekt jag tänk påbörja är jag på jakt efter ett litet moderkort med allt integrerat, typ en mini-itx. Men alla mini-itx jag hittat har bara sata, skulle helst vela ha CFcard eller dyl istället. Har ni några tips på vad man kan köpa? Enda kravet jag har är väl att den har nätverkskort och att det går att köra linux på den.

Här finns det en hel del kort som uppfyller dina krav. De har också en hel del CompactFlash till SATA adaptrar om du vill ha ett mindre exotiskt moderkort

Visa signatur

Min dator: Intel i7 2600K@4.5GHz // 8GB RAM // GTX 780 | Frugans: Intel i7-6700K // 16GB RAM // GTX 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Earthchill:

Här finns det en hel del kort som uppfyller dina krav. De har också en hel del CompactFlash till SATA adaptrar om du vill ha ett mindre exotiskt moderkort

ALIX ser ju intressant ut, ska undersöka dem lite närmare innan jag bestämmer mig. Har börjat titta på Guruplug och Sheevaplug också.

Känner inte att jag vill använda en SATA till CF-adapter, för då kan jag ju lika gärna ha en vanlig hårddisk.