Corsair lanserar CX V2-serien nätdelar

Permalänk
Medlem

fsp nya är vettiga visst finns det bättre men man gör inte bort sig om man köper dem som cx.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Tycker att Corsair har varit tydliga med att det är tx/hx eller ax som gäller för dom kvalitetsmedvetna.
Dock förstår jag när man förut kunde säga "Corsair är grym kvalité" . Nu blir det mer " Men bara dom här serierna"

Själv har jag ett Xfx core 650 watt. Och det funkar perfekt, samtidigt som det är lite billigare än Corsair Tx2. Tycker Corsair haft nätdels kronan för länge, och tycker det är bra med xfxs prisvärda nätdelar som sätter press på Corsair

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Fractal är ju om något en ordentlig downgrade från Corsair.

Förstår inte riktigt vad för problem du har med Fractals nätagg egentligen? Dom jag testat har funkat hur bra som helst. Iofs min 1000W stressas knappast just nu iofs.

Men har en kompis med deras billiga Integra budget serie som funkat problem fritt.
Tekniskt sett så klarar dom nätdelarna 80+ certifikat. Men pga av att dom endast levererar 220v så kan dom inte få det. 80+ testas endast i 115v.
Sen har dom 3 års garanti som är 1 år bättre än Corsairs gamla CX serie..

Nu är det ju bra att Corsair har skärpt sig med sina nya CX V2 serie.
Men att kalla Corsairs gamla CX bättre än Fractals budget serie känns lite fel..

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Det är budget byggt med dåliga kondingar. Finns ingen anledning att köpa fsp/fractal/corsair/axp och vad nu allt heter när xfx aggen kostar i princip lika mycket och är bra mycket bättre.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

många människor här på forumet verkar riktigt stöta sig på att ett företag lanserar budget nätagg , vars ligger ilskan i att det blir såhär?? Pengarna ligger inte i att sälja agg som kostar 1500kr och har 15 000 watt osv..

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Idag skulle jag aldrig köpa ett nätagg med sämre cert än 80 brons. Nätagg har man ju oftast länge.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Jag har ''bara'' 10st Corsair nätagg från CX400W till AX1200W.
Coilwine har jag bara på AX1200 men det stör inte och brukar försvinna vid ett klassiskt nävdunk. HX850 låter ganska mycket oxå men vet inte vad det är som stör, kan inte sätta fingret på detta.

CX400W köpte jag 3 på samma gång till diverse smådatorer som hade ACE fråm början.
Corsair har hög kvalité på de agg som jag har, blir lite orolig när nyare agg är av sviktande kvalité.
Mina första kvalitéagg var CoolerMaster Real Power 520W & 620W Modulära, Kanonagg.
Det senaste var oxå ett CoolerMaster, Ett Silent Pro 600W 80+ Gold Cirkeln är sluten, Och detta agg låter ingenting.

Det är ju Seasonic och CWT som tillverkar de flesta Corsair i de högre klasserna, Nu her det ju kommit en hel del nya märken som oxå tillverkas av dom.
Har två FD oxå Newton 650W och Tesla 450W från FSP, köpte dom billigt innan FD höjde priserna efter försälj och kritiker succé. mycket kompakta & bra agg som är tysta.
Då blir det inte så märkvärdigt med Corsair längre då flera märken lägger sig i samma klass. Och har samma/liknande innehåll.
Det kan då vara värt att studera vilken OEM tillverkare som ligger bakom när man ska köpa nätagg.

Köpte precis ett CX600 för 380:- det spelar ingen roll om det är sämre än TX/HX/AX det är ändå bätre än de flesta agg för 380:-

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av brajonk:

många människor här på forumet verkar riktigt stöta sig på att ett företag lanserar budget nätagg , vars ligger ilskan i att det blir såhär?? Pengarna ligger inte i att sälja agg som kostar 1500kr och har 15 000 watt osv..

Troligen därför att det finns konkurrenter som för samma pengar som CX säljer nätagg med 100% Japan-kondingar, kullagrad fläkt, kylfläns för diodbryggan och bättre effektivitet för i princip samma pengar? Som t ex XFX. Det visar ju med all önskvärd tydlighet att Corsair endast varit ute efter att utnyttja sitt goda namn för att sälja sekunda vara och ha maximala marginaler. Istället för hur Corsair startade; Högst rimliga priser, alltid högsta kvalitet och långa garantitider att backa upp det.

För övrigt har Corsairs representant (Redbeard) på Jonnygurus forum redan i februari skrivit att V2 endast är mindre förändringar för att lyckas ta det till 80+. Samma grund, samma kvalitet (eller avsaknad av).

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Som MultiMan redan skrivit är den nya CX serien endast en förbättrad version för att orka gå upp i 80Plus certifiering. Fortfarande samma komponenter i grunden. I skrivande stund kostar CX 600W V2 590 kronor hos Inet. Hade hellre plockat upp ett XFX 550W för 504 kronor eller varför inte XFX 650W för 658 kronor?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

XFX är nya corsair på VX serien

Visa signatur

CPU: Amd Phenom 955 4.1 ghz | MODERKORT: ASrock 970 | Chassi: Corsair Carbide 500R |
GFX MSI 280X 1200/6400 | RAM Corsair och Adata 8GB | Nätagg Corsair TX 850 |

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2247296