OCZ Vertex 3 - Sandforce gen. 2

Permalänk
Medlem

Nu har man testa sin OCZ Vertex 3 120 GB som är väldigt imponerande :), dock har utrymmet blivit lågt redan av alla spel jag vill ha installerad på den som synd är, ovärt att skaffa en stor SSD i dagsläget.

Visa signatur

Chassi: Antec Ninehundred Two V3 | Nätaggregat: Cooler Master Silent Pro M (1000 Watt Modulärt) | Moderkort: Asus X79 Deluxe | Cpu: Intel Core i7 4820K (Fläkt Zalman CNPS9900 MAX Blå led) | Ram: Corsair 2 x 8 Gb (1866 mhz) | Grafikkort: Asus 6950 (2 Gb minne) (GDDR5 5000 mhz) | Ljudkort:X-fi Titanium Pro | Hårddisk OCZ Vertex 3 120 GB och Westen 2 TB 7200 RPM | Operativsystem: Windows 7 Ultimate RTM |

Permalänk
Medlem
Skrivet av guermantes:

1) Varför är det så mycket kompatibilitetsproblem med SSD diskar? Man längtar ju tillbaka till diskarna med snurrande skivor.

2) Är det bara jag, eller verkar Intels diskar (visserligen långsammare) ha färre kompatibilitetsproblem än Sandforce-diskar?

Har intel: 510 120gb och en 320 160gb och
De har aldrig strulat överhuvudtaget!!
Idag får jag hem en vertex 3'a från inet
(finns på lager tillslut!!!!!)kan lämmna rapport
Efter jag provat den.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av guermantes:

1) Varför är det så mycket kompatibilitetsproblem med SSD diskar? Man längtar ju tillbaka till diskarna med snurrande skivor.

2) Är det bara jag, eller verkar Intels diskar (visserligen långsammare) ha färre kompatibilitetsproblem än Sandforce-diskar?

Intel tenderar att vara stabilare och bättre i längden.
ocz uppfattar jag som en mer testa och skjut företag.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Efter allt strul med Vertex 2 så vågar man knappt chansa med 3:an. Någon som har en susning om det kanske?

Permalänk
Avstängd

Ska man ha ssdn till laptops, macs etc så ska man nog köra på intel då det verkar fungera bättre.
Sandforce har lite strul med kompabilitet, både nya och gammla.