560 ti all utgånger samtidigt?

Permalänk

560 ti all utgånger samtidigt?

Nån som vet om de går att "haxxa igång" så man kan använda båda två dvi + hdmi samtidigt?

Just nu låter den mig bara använda aningen skärm 1+2 eller 2+3 eller 1+3.
Så de känns helt klart som de är en begränsning som är satt i drivrutinerna (för man ska köpa två grafikkort eller mer om man vill ha mer skärmar...)
Men jag vill kunna ha 1+2+3 samtidigt så jag kan plocka ut de gamla 8500GT jag har i bara för att kunna ha 3dje skärmen för film/projektor.

De är inte frågan om att kunna spela över alla eller liknande. de är mest bara för att kunna ha fönster och filmer igång osv.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nej.

Simple as that :/

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Nej, HDMI och DVI går på samma kanal.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Antielefant

Inga grafikkort klarar mer än 2 skärmar via DVI, VGA, HDMI eller någon kombination av de tre. Den enda lösning som existerar för att få dit tre skärmar på ett kort är om den tredje kör DisplayPort.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk

ahh typiskt. tack ändå för svaren.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Inga grafikkort klarar mer än 2 skärmar via DVI, VGA, HDMI eller någon kombination av de tre. Den enda lösning som existerar för att få dit tre skärmar på ett kort är om den tredje kör DisplayPort.

Men kan man ha 3 st om man kör två kort då? Eller behöver man fortfarande en displayport?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakkes:

Men kan man ha 3 st om man kör två kort då? Eller behöver man fortfarande en displayport?

Då funkar det galant med 3 eller 4 skärmar

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Då funkar det galant med 3 eller 4 skärmar

Och Quad-SLI funkar 8?

Finns det nångräns på AMDs?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakkes:

Och Quad-SLI funkar 8?

Finns det nångräns på AMDs?

6st/gpu har jag för mig.

Permalänk
Antielefant
Skrivet av jakkes:

Och Quad-SLI funkar 8?

Finns det nångräns på AMDs?

Skrivet av Boss302:

6st/gpu har jag för mig.

Ingenderas drivrutiner klarar mer än 6 aktiva skärmutgångar totalt, oavsett antal kort. Ska du ha mer får du titta på 6x TH2G eller liknande splitters, alternativt att titta på Quadro CX-kort.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Inga grafikkort klarar mer än 2 skärmar via DVI, VGA, HDMI eller någon kombination av de tre. Den enda lösning som existerar för att få dit tre skärmar på ett kort är om den tredje kör DisplayPort.

för att besserwissa lite: inga sa du?

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄