Permalänk
Medlem

Svenska Brink servrar

Hej!

Då var det dags igen. Äntligen ett nytt spel att sätta tänderna i, Brink! Vi försöker välja våra spel med omsorg, dels för att vi inte har hur mycket resurser som helst men även för att vi vill satsa på de spel vi tror kan växa och komplettera dagens spelutbud. Brink känns som en potentiell utmanare till de som gillar lite mer Counter-Strike liknande spel där lagspel och e-sport är mer tydligt än i t.ex. Battlefield som är mer en krigssimulator (inte för att det är dåligt, men vi vill bredda utbudet och tala till fler typer av gamers).

Hur som helst så har vi stoppat upp 4 stycken servrar till en början och hoppas att ni kan hjälpa oss att etablera en bra Brink scen snabbt här i Sverige, med hög kvalitet på spelarna och bra stämning. Vi behöver administratörer och entusiaster som brinner för spelet och även er feedback på vad som är dåligt och vad som är bra - så att vi kan justera servrarna efter ert tycke.

Jag skall inte bli för långrandig, borde döpa om mig till forumspammarn3000, utan presenterar nu servrarna istället.

213.115.187.211:27015 - Lokalen 01 Objective
213.115.187.211:27016 - Lokalen 02 Objective
213.115.187.211:27017 - Lokalen 03 Stopwatch
213.115.187.211:27018 - Lokalen 04 Stopwatch

Ni hittar som vanligt färsk information om servrarna på vår hemsida www.lokalen.nu och där kan ni också ansöka om adminskap eller skriva att vi suger.

Nu skall jag infria min parkour drömmar, skulle vilja se mig med min kagge göra de saker som jag kan göra i spelet haha.

Mvh,
Martin

Visa signatur

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Ställ krav! Involvera er! Tänk utanför sandlådan.

Permalänk
Medlem

Jag tror det blir svårt att tävla i detta spel då det redan verkar dött.

Ömöjligt att tävla i ett spel för mig när de gör det så enkelt som de gjort. Dvs att du ser i stort sett allt som du inte ska se. Minimap, enemy hp, det är lixom inga suprice moments. Detta spel kommer tilltala spelare som inte vill utvecklas. Banorna ser helt ut att vara gjorda för att tröttna på. Sen tycker jag att allt ser så stelt och rent ut sagt idiotiskt ut. Allt är upplyst med kanter etc. Det här är ett spel för idioter och intee för folk som vill ha en utmaning.

Tycker det saknar känsla helt och hållet.

Om folk vill slippa känna sig blåsta, så pm mig så ger jag dig ett bank nr du kan sätta i pengarna på istället, så ritar jag en fin bild åt dig och skickar på posten. Känns ju lite roligare att ha en fin bild på kylskåpet än att ha brink i spelhyllan.

Prova spela brink på ditt närmaste internet cafe, innan du köper det.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Man får ge det lite tid. Ett spels popularitet bestämms inte samma dag som det släpps då det är massa problem med stabilitet och annat. Oftast skapas en trogen spelscen genom engagemang från både spelarna själva samt utvecklarna och deras vilja att möta scenens behov/krav.

Vi får se hur det blir, jag tänker ge det en chans och som vanligt tänker jag inte uttala mig om spelets kvalitet förrän jag spelat det ett par dagar under drägliga förhållanden.

Man kan med all sannolikhet stänga av en hel del funktioner som gör att spelet visar upp HP och annat galet.

Visa signatur

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Ställ krav! Involvera er! Tänk utanför sandlådan.

Permalänk
Medlem

Jag har världens dubbel moral men jag gick faktiskt ner och köpte det själv nu eftersom jag har kompisar som köpt det. Ska försöka ge det lite tid.

Får det rätt billigt på jobbet så det kan vara värt ett köp om det patchas en del.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeah_Right:

Jag har världens dubbel moral

Skön självinsikt

Jag hoppas bara att det inte blir som med Call of Duty: Black Ops, där har vi ett praktexempel på hur man tar ett ganska bra spel i grunden och totalt kör scenen i botten genom att inte som utvecklare lyssna på vad spelarna och serveradministratörerna behöver. Trist mentalitet när utvecklarna bara ser fram till releasen av spelet och glatt tar ut sin 78 miljarder och sedan börjar utveckla nästa års version av samma spel, med samma buggar men med lite nyare färg.

Nä, jag är inte alls bitter.

Visa signatur

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Ställ krav! Involvera er! Tänk utanför sandlådan.

Permalänk
Medlem

Härligt! Jag tittar garanterat förbi i helgen o testar servrarna!
Svenska communitity verkar dött,men finns stort intresse från e-sport hållet för detta spelet i USA/Europa.
Jag är heltaggad och hoppas de får ordning på saker o ting hyfsat snabbt!

Permalänk
Medlem

Låst upp allt nu, kan säga att när de fixar netcode på detta spel och lite nya banor så kan detta bli hur kul som helst.

Lägger man ner lite tid så är det mycket roligare

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Tycker man kan kolla in thebrinktv.tv
De är redan igång, och competative på PC blir de allt om de får säga något om det. De har första tuneringen upplagd för den 18:e maj med priser. Sen har finns de även andra ställen som ska dra igång ligor
På sidan hittar ni alla teams osv. och trevliga disskusioner.

Spelar själv på 360, men håller mig innäslad i competative scenen inom brink, då de är sjukt spännande

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Fick just den "smalaste" gubben, jäklar vad mycket roligare den var Ska också ge spelet lite tid få se, kanske prova nån 5vs5 i det också!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Spelade lite igår på en av era servrar. Funkar chatt osv? Går att skriva till kanalerna när man spelar(ingen svarade, så jag vet inte om det funkar) men på scoreboarden efter en karta så är alla kanalerna utgråade. Vore trevligt att kunna tacka för en god match osv.

Sen även att det är cutscenes mellan alla kartor och dubbla nedräkningar känns lite hämmande. Allt detta kanske är buggar i spelet iofs. Men värt att kolla upp. Som sagt, det lider av en del buggar. Blandannat kartan Refuel gör att ljudet försvinner halvt om halvt.

Keep the good work upp. Alltid gillat era servrar.

Permalänk
Medlem

Redan tre tuneringar på gång.
http://thebrink.tv

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Ugh!

Tuff helg! Att balansera mina plikter som far till ett nyfött barn med ett galet spelberoende och ett krävande arbete med att hålla krashande servrar uppe 24/7 är inte helt trivialt.
Men vilket spel! Jag har redan pressat mig upp till level 14 och samtidigt ökat stabiliteten i servrarna avsevärt genom en massa optimeringar. Vi får goda vibbar från Splash Damage och de besvarar i alla fall våra trådar och lovar nya patchar (något som Treyarch inte gjorde för Black Ops). För er som stått ut med alla problem här i början har de även lovat en fin liten present i form av ett gratis DLC. Vi får se om något kommer i veckan.

Eftersom mycket av problem resulterar i att servrarna går ned så har vi inte lekt allt för mycket med inställningarna på servern. Vi är dock intresserade av vilka ni vill ändra på. Skall vi stänga av team damage? Ta bort "glowen" runt spelare? Har ni redan favoritbanor ni vill ha på egna servrar? Tycker ni vi gör något annat fel? Säg till så kollar vi vidare.

Skrivet av Ahrkey:

Spelade lite igår på en av era servrar. Funkar chatt osv? Går att skriva till kanalerna när man spelar(ingen svarade, så jag vet inte om det funkar) men på scoreboarden efter en karta så är alla kanalerna utgråade. Vore trevligt att kunna tacka för en god match osv.

Sen även att det är cutscenes mellan alla kartor och dubbla nedräkningar känns lite hämmande. Allt detta kanske är buggar i spelet iofs. Men värt att kolla upp. Som sagt, det lider av en del buggar. Blandannat kartan Refuel gör att ljudet försvinner halvt om halvt.

Keep the good work upp. Alltid gillat era servrar.

Chatten funkar, dock är man lite begränsad till när man kan chatta. Du kan t.ex. inte chatta i slutet av matchen när den presenterar resultatet och alla medaljer m.m. Detta är en del av spelet dock som vi inte kan styra över. Skulle vi kunna så skulle vi för alla spel tillåta att folk kan chatta med varandra hela tiden, speciellt när man inte aktivt spelar (t.ex. i slutet av banorna eller när nya kartor laddas). Jag har bett om detta men det kan nog ta ett tag innan de implementerar denna funktion.

Även filmerna och tiden innan en match kommer igång är en sak som styrs av spelet. Detta kan jag hålla med om att det är ett negativt inslag från single-player delen. Efter ett tag bryr man sig inte om storyn när man kör multiplayer utan vill komma igång så snabbt som möjligt, skall se om de har något att säga om detta. Men som sagt, detta är en del av spelet och det finns idag inga inställningar som vi kan ändra på för att minska dödtiden.

Vi har tagit bort refuel och sectow (tror jag namnet var) då de har ljudbuggen för samtliga spelare. Vi hoppas att en ny patch kommer sart som fixar det problemet så att vi kan lägga till dem till rotationen igen.

Tack för ditt engagemang!! Det är precis sådant här vi behöver för att göra servrarna bättre för Er gamers (mig inklusive). Fortsätt med detta

Visa signatur

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Ställ krav! Involvera er! Tänk utanför sandlådan.

Permalänk
Medlem

Drog igång en server innan launch som är full i stort sett hela dagarna, men har tvekat inför köp av spelet. Blir nog ett köp om de fixar alla problem för AMD-användare.

Men så länge, är det någon seriös typ som vill vara admin på servern? Om inte annat vore det schysst om någon kunde gå in och kolla så att allt funkar ordentligt och inte laggar som satan. Är egentligen intresserad av all input.

Den heter <Sweden HC Dedicated>, bara att höra av sig

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem

Hur kan du köra en server utan att kolla att allt funkar personligen, MADNESS? Jag kan ta en snabbkik på servern när jag får tillfälle annars.

Visa signatur

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Ställ krav! Involvera er! Tänk utanför sandlådan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av weird:

Hur kan du köra en server utan att kolla att allt funkar personligen, MADNESS? Jag kan ta en snabbkik på servern när jag får tillfälle annars.

Haha... planen var ju att inskaffa spelet vid release, sedan läste jag recensioner och ja, här är jag Folk spelar på den i alla fall, full hela tiden förutom på småtimmarna, så helt åt skogen kan den inte vara.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem

Fixa spelet nu! Det är riktigt roligt. Om du gillat spel såsom Quake, Enemy Territory, Unreal Tournament och Counter-Strike kommer du inte bli besviken. Visst, det finns alltid saker att klaga på men det tar lite tid innan ett spel mognar och att basera sitt beslut på en recension skriven av en bitter FZ medarbetare är inget man skall göra

Ta det från en sann gamer - detta spel rockar.

Visa signatur

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Ställ krav! Involvera er! Tänk utanför sandlådan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tofupunk:

Drog igång en server innan launch som är full i stort sett hela dagarna, men har tvekat inför köp av spelet. Blir nog ett köp om de fixar alla problem för AMD-användare.

Men så länge, är det någon seriös typ som vill vara admin på servern? Om inte annat vore det schysst om någon kunde gå in och kolla så att allt funkar ordentligt och inte laggar som satan. Är egentligen intresserad av all input.

Den heter <Sweden HC Dedicated>, bara att höra av sig

Den har jag varit inne på ett gäng timmar Funkar finemang

Permalänk
Medlem
Skrivet av weird:

Fixa spelet nu! Det är riktigt roligt. Om du gillat spel såsom Quake, Enemy Territory, Unreal Tournament och Counter-Strike kommer du inte bli besviken. Visst, det finns alltid saker att klaga på men det tar lite tid innan ett spel mognar och att basera sitt beslut på en recension skriven av en bitter FZ medarbetare är inget man skall göra

Ta det från en sann gamer - detta spel rockar.

ET var ju kul men är inget fan av rena pang-pang spel som UT, CS och quake. Gillar realism och/eller lagspel, och lagspel verkar ju brink definitivt vara, så det blir nog ett köp så småningom. Kanske inte innan sluttentan jag har om en vecka bara

Skrivet av Arthas:

Den har jag varit inne på ett gäng timmar Funkar finemang

Perfa! Då kanske vi ses på servern nån gång i framtiden

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem

Skulle ni kunna forca even teams? försökte pocka på folks uppmärksamhet genom att skriva "teams" när det blev 7v2 men då blev det tvärtom effekt och den andra i mitt lag hoppade över till andra laget. 8v1 var inte så roligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahrkey:

Skulle ni kunna forca even teams? försökte pocka på folks uppmärksamhet genom att skriva "teams" när det blev 7v2 men då blev det tvärtom effekt och den andra i mitt lag hoppade över till andra laget. 8v1 var inte så roligt.

Vi skall se över detta, jag kommer förmodligen slå på detta nästa tillfälle jag kan testa det ordentligt (alltså då jag har tid att spela). Det negativa med en strikt team-balancer är att man aldrig kan spela med sina polare, som är ett ganska stort minus får många spelare. Vanligtvis brukar folk jämna ut lagen men det är klart, 8v1 får inte hända.

Tittar man på cvarsen som finns är det en som heter si_teamForceBalance, det denna gör tror jag är att man bara kan joina det lag med minst spelare. Detta kommer inte hjälpa en situation där lagen är så ojämna pga att folk hoppat av. Tror jag. Men det finns lite andra alternativ. Man kanske kan enable röstning så man kan köra en scramble team.

Som sagt, jag tittar på detta då jag har tid att se exakt hur det påverkar spelet. Bra feedback, tack så hemskt mycket!

Visa signatur

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Ställ krav! Involvera er! Tänk utanför sandlådan.

Permalänk
Medlem

Hoppade in och spelade på en av servrarna. Det gick bra. Har nyligen börjat spela och har tidigare varit på europeiska servrar, och då tyckte jag mig att min dator inte riktigt fick spelet att flyta. Annat blev det på er server. Någon som har varit med om något liknande?

Det är dock mycket möjligt att jag kan ha ändrat någon enstaka grafikinställning vid serverbytet, men knappast något direkt revolutionerande. Det blir förhoppningsvis till att spela mer idag :).

Nickar Nattkryp f.ö.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Hoppade in och spelade på en av servrarna. Det gick bra. Har nyligen börjat spela och har tidigare varit på europeiska servrar, och då tyckte jag mig att min dator inte riktigt fick spelet att flyta. Annat blev det på er server. Någon som har varit med om något liknande?

Det är dock mycket möjligt att jag kan ha ändrat någon enstaka grafikinställning vid serverbytet, men knappast något direkt revolutionerande. Det blir förhoppningsvis till att spela mer idag :).

Nickar Nattkryp f.ö.

Det är inte så att du har missat att spelet uppdaterades i natt någon gång?

Däremot tycker jag att lagg i Brink märks väldigt mycket mer än i andra spel. Kanske är det du upplever.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av tofupunk:

Det är inte så att du har missat att spelet uppdaterades i natt någon gång?

Däremot tycker jag att lagg i Brink märks väldigt mycket mer än i andra spel. Kanske är det du upplever.

Nej det här var under helgen alltså.
Ja, det är det jag anar att jag upplever. Det flyter mycket bättre på lokalen-servers jämfört med random-eu-server.

Fast nu flyter det inte alls, eftersom alla servrar gick ned precis. What's up with that? :(.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Nej det här var under helgen alltså.
Ja, det är det jag anar att jag upplever. Det flyter mycket bättre på lokalen-servers jämfört med random-eu-server.

Fast nu flyter det inte alls, eftersom alla servrar gick ned precis. What's up with that? :(.

Min server är uppe och full i alla fall, gametracker funkar inte som vanligt så det går ju inte att kolla andra servrar.

Är inte helt nöjd med mitt köp av Brink än så länge i alla fall. Får se om Splash damage tar och fixar det i tid.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem

Det känns som att det finns lite småsaker att jobba på. Men om jag känner Splash Damage rätt så blir det ett intressant och bra multiplayerlir. Det man får göra nu är väl att utvecklas i takt med spelet.

Själv behöver nog min dator utvecklas lite mer också.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.