Steve Ballmer lovar 500 nyheter i "Mango" Windows Phone 7.5

Permalänk
Melding Plague

Steve Ballmer lovar 500 nyheter i "Mango" Windows Phone 7.5

På tisdag presenterar Microsoft operativsystemet Windows Phone 7.5. Vd Steve Ballmer utlovar en aggressiv satsning för att utmana Apple Ios och Google Android på alla fronter.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bara invänta en Nokia telefon med WP7.5 då

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

sitter med android nu men jag tycker ändå grymt mycket wp så jag väntar spännt på att se om dom har förbättrat det mkt

Permalänk
Medlem

WP kommer inte bli intressant förräns 7.5 & nokia börjar släppa mobiler. Då kommer det komma igång rejält

Visa signatur

:CPU: 13900KF | Arctic LF II 360 | 6x Silentwings 3 :Mobo: ROG Strix Z690-A Gaming WiFi D4 :RAM: 32GB Corsair Vengeance RGB RT :GPU: KFA2 SG 4090 :Monitor: Acer Predator XB323UGP :Chassi: Lian Li O11D | 6x Silentwings 3 :PSU: Seasonic Prime TX-1000 :HDD: Kingston KC3000 2TB | Seagate Barracuda PRO 8TB

Permalänk
Medlem

Som ovanstående kommentarer så ska det bli intressant att se vad Nokia faktiskt hittar på med WP7. Själv är jag mest sugen på en LG optimus 3D faktiskt, men jag lär inte byta telefon på minst ett halvår, så det lär väl komma en del intressanta lurar tills dess.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk

Ja att operativet ska vara på Svenska är ett krav för mig. Lite underligt att en mjukvarujätte som Microsoft inte kunnat få operativet på Svenska från start. Annars är det ett operativ jag skulle kunna tänka mig att använda. Hade gärna sett mobiler kring 2000-3000 kronors klassen.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Får vänta på en spl:ad version till min HTC Raphael då.

Permalänk
Medlem

nååå, är mango bättre än apple? vad är godast? xD

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Medlem

Ja måste ju finnas på svenska och också övriga "mindre språk" innan WP kommer sätta någon fart, men också så länge det inte finns något större utbud av apps lär det inte hända mycket heller. sedan retar jag mig vansinnig på den otroligt fula framsidan som ser direkt portad från nått LEGO, det hela gör mig helt ointresserad av WP och håller mig till android än så länge

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Gillar WP7 skarpt, ser fram emot Nokias modeller, då blir det garanterat ett köp!

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att jag sett fram emot en tisdag förut
Kan bli riktigt intressant med WP7,5 i en nokia telefon i framtiden.
Frågan är om MS redan lekt med Skype och integrerat det i WP7,5

På vilket sätt har WP7 problem med svenska som språkinställning? Jag har den tidigare versionen, Windows Mobile 6, på svenska i jobbtelefonen och inte stött på några problem där.

Permalänk
Medlem

Ser starkt fram emot!

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Hedersmedlem

Om svenskt stöd kan räknas som nyhet, då kanske de 450+ andra nyheterna är antalet fler pixlar?

Permalänk

500 ny funktioner är ju ett väldigt luddigt utryck. Vissa kan ju t.ex. räkna synkronisering med datorns mediabibliotek över wifi som en funktion men om man vill så skulle man nog med lätthet kunna förklara det som minst 100 funktioner. Eller är det bara jag som känner så? Man kanske är lite skadad som programmerare men det känns liksom som att lova att WP 7.5 kommer innehålla 10 000 rader mer kod, det betyder ju knappast att det behöver vara något bra eller att det ens kommer märkas i större utsträckning i slutändan.

Räknas Svensk språkstöd som en funktion? Och i sådant fall räknas varje språk som stöds som en funktion?

Skulle vara mer hjälpsamt om de kunde hinta på vad för ny funktionalitet man kan förvänta sig eller liknande.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Hoppas dom som har wp7 nu kan uppgradera till wp7.5. Annars har de failat totalt redan där.

Permalänk
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

500 ny funktioner är ju ett väldigt luddigt utryck. Vissa kan ju t.ex. räkna synkronisering med datorns mediabibliotek över wifi som en funktion men om man vill så skulle man nog med lätthet kunna förklara det som minst 100 funktioner. Eller är det bara jag som känner så? Man kanske är lite skadad som programmerare men det känns liksom som att lova att WP 7.5 kommer innehålla 10 000 rader mer kod, det betyder ju knappast att det behöver vara något bra eller att det ens kommer märkas i större utsträckning i slutändan.

Räknas Svensk språkstöd som en funktion? Och i sådant fall räknas varje språk som stöds som en funktion?

Skulle vara mer hjälpsamt om de kunde hinta på vad för ny funktionalitet man kan förvänta sig eller liknande.

Precis vad jag tänkte, 500 nya funktioner är ganska intetsägande.

Nå själv jag är väldigt nyfiken på den kommande WP 7.5, det blir dock inte att köpa någon sådan mobil ännu.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Hoppas dom som har wp7 nu kan uppgradera till wp7.5. Annars har de failat totalt redan där.

Jo. Det är inte Android vi pratar om här.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

De har säkert rättat 500 buggar, bara att ta resterande 2000 buggar så kanske det går att använda skräpet. Trist att de verkar focusera på funktioner snarare än att lösa buggar - det är ju skamligt dåligt som det är nu och högt tempo i utvecklingen, M$ och focus på nya funktioner innebär att det troligen dröjer några år innan det blir användbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Hoppas dom som har wp7 nu kan uppgradera till wp7.5. Annars har de failat totalt redan där.

Jag har en Windows Phone 7 och de ska bara vara att uppgradera med Mango och få allt nytt!

Om någon är mer intresserad finns de en Facebook-grupp "Vi som gillar Windows Phone 7" med många aktiva medlemmar som diskuterar och delar massa grejer, finns bland annat guider, app-listor och lite av varje

Permalänk
Medlem

Hoppas det blir bra, men det tvivlar jag på. :/

Visa signatur

"Is man merely a mistake of God's? Or God merely a mistake of man's?" ~Friedrich Nietzsche

Permalänk
Medlem

Riktigt usel kvalitet på den videon...
Filmat genom ett fönster i smyg?

Permalänk

jag ser ett problem för Windows Mobile. Iphone och Android har så mycket större programbibliotek att det måste vara svårt att få användarna att flytta. Och får man inte användare får man troligen inte apps i någon större skala.

Permalänk
Medlem

Ska väl bli intressant att se vad det är dom hittar på, men det måste ju också hända något så det inte blir massa snack bara!
Förövrigt köpte jag en Nokia N8 när den kom, och kan nog säga att det är den absolut sämsta telefon jag haft!
Jobbar som lastbilschaufför och det går ta mig fan inte prata nånstans så fort du kommer utanför ett samhälle, använder Telia, och har bättre mottagning med en gammal jävla Nokia 3310 å liknande..sanslöst oduglig telefon!

Så nu lutar det åt att prova på en Samsung Galaxy S2.

Men vore bara bra om MS system kunde komma ikapp och bli riktigt bra så man får lite mer valmöjligheter.

Visa signatur

NZXT Phantom 820 - Asus Rampage IV Black Edition - Intel i7 4930K - 32 GB Corsair Dominator Platinum 2133MHz - 2x EVGA 780 Ti SLI - Corsair AX1200W PSU - 2st Samsung 840 PRO 256GB SSD- Samsung 840 PRO 512GB SSD - 2st WD Caviar Black 4TB - Windows 10 Pro 64-bit - Acer X34 Predator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt-re:

De har säkert rättat 500 buggar, bara att ta resterande 2000 buggar så kanske det går att använda skräpet. Trist att de verkar focusera på funktioner snarare än att lösa buggar - det är ju skamligt dåligt som det är nu och högt tempo i utvecklingen, M$ och focus på nya funktioner innebär att det troligen dröjer några år innan det blir användbart.

Kan du räkna upp de 2000 buggarna är du snäll, eller trollar du?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Är det 500 saker som redan finns på android och som kommer då finnas som ''NYTT'' för WP?

Det är bara en fråga!

Visa signatur

| Lenovo Legion Y520 | i7 8700K | ASUS Rog Strix Z370-F GAMING | Corsair CL15 Vengeance 3000Mhz | Acer 27" Predator XB271HU | Fractal Design Meshify C | EVGA CLC 280 WaterCooling | Samsung 860 Evo 1Tb/850 Evo 512 Gb| RTX Strix Asus 2070 | EVGA 650W GQ | Steelseries Rival | Logitech G105 | Playstation 4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Ja att operativet ska vara på Svenska är ett krav för mig. Lite underligt att en mjukvarujätte som Microsoft inte kunnat få operativet på Svenska från start. Annars är det ett operativ jag skulle kunna tänka mig att använda. Hade gärna sett mobiler kring 2000-3000 kronors klassen.

Well, det är väl så att det är ganska komplicerat att lansera en helt ny plattform över hela världen samtidigt. Man måste översätta hela operativsystemet, man måste se till att ha ett betalningssystem för varje land till Marketplace o.s.v. o.s.v. Microsoft har inte officiellt lanserat WP7 i Sverige, men det förhindrar inte operatörerna från att beställa in nya lurar.

Skrivet av pucko97:

Får vänta på en spl:ad version till min HTC Raphael då.

Tyvärr så kan jag informera dig om att det aldrig kommer att hända, det går inte att sno drivrutiner från något eftersom att Microsoft har satt lite vettiga hårdvarukrav på plattformen.

Permalänk
Skrivet av bengt-re:

De har säkert rättat 500 buggar, bara att ta resterande 2000 buggar så kanske det går att använda skräpet. Trist att de verkar focusera på funktioner snarare än att lösa buggar - det är ju skamligt dåligt som det är nu och högt tempo i utvecklingen, M$ och focus på nya funktioner innebär att det troligen dröjer några år innan det blir användbart.

Har du ens sett WP7?

Skrivet av Lurcazzus:

jag ser ett problem för Windows Mobile. Iphone och Android har så mycket större programbibliotek att det måste vara svårt att få användarna att flytta. Och får man inte användare får man troligen inte apps i någon större skala.

Dock har WP7 bara haft typ 7 månader på sig att bygga sin marketplace. Finns redan över 18 000 appar, vilket inte är så dåligt.

Permalänk
Medlem

Gött med lite konkurassn mot apple! Jag köper aldrig appleprodukter av den enkla anledningen att jag inte tycker att man ska stödja ett it-företag som har monopol i sitt område. Det drar inte fram utvecklingen. Men konkurrasn gör det och det finns det gott om i övriga branchen. Och ni som visst tycker att apple är snabba men nya saker och pressar priser, så kan jag medela att min MacBook som jag fick från skolan är årsmodell 2010 (nyaste när jag fick den i början av denna terminen). Den är av plast, har 2gb ram, en core2duo som går i 2.2ghz, ett nVidia gt 320m med 256mb videominne som inte ens räcker till för skärmen med upplösning 1200x800, och ett platsskal. För 10.000.

Och nu är de störst i värlen bara för att de inte har fått någon konkurrans i mobilmarknaden heller och för att alla ska ha en iPhone, även om de aldrig använder den till något annat än att ringa, bara för att det nu för tiden get status att ha ett äpple på sina saker.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Skrivet av Sir. Haxalot:

Well, det är väl så att det är ganska komplicerat att lansera en helt ny plattform över hela världen samtidigt. Man måste översätta hela operativsystemet, man måste se till att ha ett betalningssystem för varje land till Marketplace o.s.v. o.s.v. Microsoft har inte officiellt lanserat WP7 i Sverige, men det förhindrar inte operatörerna från att beställa in nya lurar.

Jo visst är det så. Det har ändå gått alldeles för lång tid nu. Sen Android 3.0 finns väl på Svenska? Det är väl ändå ett nybyggt operativ system? Ett företag som Microsoft borde kunna trycka ut sådana saker fortare tycker jag.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NoNamesWayne:

Jo. Det är inte Android vi pratar om här.

Fast det går ju uppdatera Android mobiler också, problemet är att telefontillverkaren måste implementera den till hårdvaran - något de förvisso borde ändra på. Eller så väljer man en tillverkare som ofta håller ett långt stöd till mobilen.