Permalänk
Medlem

ESL kommer ju köra en turnering med början den 23 maj då får vi se hur bra det funkar ur e-sport synpunkt.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

är det värt cashen då ni som nu spelat lite ? tänkte ev köpa från dlgamer.com för 364kr så man kan ladda ner , ej hittat billigare på download men länka gärna om någon känner till bättre ställe.. mvh

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk

Det är inte värt de jag gav på steam... nått saknas i spelet känns lite tamt trots alla akrobatstunts och slajdningar, känns ganska tyst det saknas massa mysiga ljud.
Spelat 9 tim nu och dom har inte lagt ner tid på fina miljöer eller saker som kan gå sönder, jag är nog ganska bc2 skadad
Inte riktigt dragit på smilbanden än över saker som händer i spelet, kommer ge det ett gäng timmar till för att se om jag blir fast.

Visa signatur

i5 2500K, coolit alc, Gigabyte Z68X-UD3P, cougar 700w, 8gig kingston hyper x 1600mhz, OCZ vertex3 240gb, intel x25 g2 80gb, MSI Lightning 770gtx, w7, LG Flatron W2363D, QPad 5K

Permalänk
Medlem

provade single player och det va rätt skoj, ska köra multi snart

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjornensover:

Det är inte värt de jag gav på steam... nått saknas i spelet känns lite tamt trots alla akrobatstunts och slajdningar, känns ganska tyst det saknas massa mysiga ljud.
Spelat 9 tim nu och dom har inte lagt ner tid på fina miljöer eller saker som kan gå sönder, jag är nog ganska bc2 skadad
Inte riktigt dragit på smilbanden än över saker som händer i spelet, kommer ge det ett gäng timmar till för att se om jag blir fast.

Håller med!

Det hade varit roligt om man kunde ha sönder väggen, samtidigt som någon försöker en wall-jump.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av brajonk:

är det värt cashen då ni som nu spelat lite ? tänkte ev köpa från dlgamer.com för 364kr så man kan ladda ner , ej hittat billigare på download men länka gärna om någon känner till bättre ställe.. mvh

Vänta tills spelet blir billigare, jag gav 360kr och tycker det kanske vore värt 200kr max på sin höjd. Blir att hålla sig till BFBC2 i fortsättningen, billigare och bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

är det värt cashen då ni som nu spelat lite ? tänkte ev köpa från dlgamer.com för 364kr så man kan ladda ner , ej hittat billigare på download men länka gärna om någon känner till bättre ställe.. mvh

Game.co.uk. betalade 313kr där

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

är det värt cashen då ni som nu spelat lite ? tänkte ev köpa från dlgamer.com för 364kr så man kan ladda ner , ej hittat billigare på download men länka gärna om någon känner till bättre ställe.. mvh

http://www.direct2drive.co.uk/2/10888/product/Buy-BRINK-UK-Do...

funderar på att köpa det får se hur det blir

Visa signatur

C2D E8500@4GHz | asus 4870 512mb dark knight cooler | asus P5Q Mb | Chieftec Aegis Midi Tower chassi | Chieftec ATX 500W PSU | 4GB OCZ pc2-6400
DeviantART

Permalänk
Medlem
Skrivet av KnaSLjUd:

bara i storbrittanien tyvärr.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av tofupunk:

bara i storbrittanien tyvärr.

funkar väll ändå är ju bara att aktivera koden på steam?

eller jag kan ju vara så att de inte accepterar betalningar från sverige på den produkten

Visa signatur

C2D E8500@4GHz | asus 4870 512mb dark knight cooler | asus P5Q Mb | Chieftec Aegis Midi Tower chassi | Chieftec ATX 500W PSU | 4GB OCZ pc2-6400
DeviantART

Permalänk
Medlem
Skrivet av KnaSLjUd:

funkar väll ändå är ju bara att aktivera koden på steam?

eller jag kan ju vara så att de inte accepterar betalningar från sverige på den produkten

Japp, prövade, det går inte att betala.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Skrivet av tofupunk:

Japp, prövade, det går inte att betala.

nvm

Permalänk
Medlem

Kostar 299kr på PC-City fraktfritt.

277kr på DustinH med studentrabatt.

228kr fraktfritt om man orkar vänta:
http://www.zavvi.com/games/platforms/pc/brink/10072700.html

Permalänk
Medlem

Har spelat det nu i 4-5 timmar och tycker det är helt klart värt det. Spelet handlar om lagarbete och inte om vem som är bästa på att på att träffa hs. Att spela publik är väll så där men att sitta 5-8 i en ts3 kanal och pusha varandra som fan är grymt underhållande. Att man sen kan studsa runt som en studs-boll är ju hur kul som helst^^

Nej hoppas att det kommer ut en pro-mod snart så man kan börja scrimma lite inför esl :).

Permalänk
Medlem

Mm är taggad också för klanlir!,men verkar inte direkt finnas så mycket svenskt intresse tyvärr
Får väl ragga EU clan istället..

Permalänk
Medlem

Köpte spelet igår hos denna onlinebutik, eftersom det inte funka via D2D: http://game.gamesplanet.com

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | Fractal Design Edison M 750W | MSI Z390M MPG GAMING EDGE AC | Intel 9700K@3.6GHz | Ballistix 16GB 2666MHz CL16 | ASUS GeForce GTX 1660 Ti 6GB DUAL OC | Samsung 860 EVO 500GB | Windows 10 | Citera för svar

Permalänk

Jag har en PC med en Intel i3-330m processor, Ati mobility radeon HD 5470 och 3gb RAM och använder Windows 7 Home Premium.

Brink har på sin hemsida givit minimum requirements:

Processor: Intel Core 2 Duo 2.4GHz or equivalent
Memory: 2GB RAM
Graphics: NVIDIA 8800GS / ATI Radeon HD 2900 Pro or equivalent
OS: Windows XP(SP3)/Vista/Windows 7
Hard Drive: 8GB of free space

Jag har upplevt förut att minimum requirements ibland kan vara lite väl "snälla", då spelen egentligen kräver högre för att kunna liras i 30+ fps... Är det någon som vet hur pass bra min dator bör klara spelet beroende på det som angivits som minimum?

Permalänk
Medlem
Skrivet av VivoVivo123:

Jag har en PC med en Intel i3-330m processor, Ati mobility radeon HD 5470 och 3gb RAM och använder Windows 7 Home Premium.

Brink har på sin hemsida givit minimum requirements:

Processor: Intel Core 2 Duo 2.4GHz or equivalent
Memory: 2GB RAM
Graphics: NVIDIA 8800GS / ATI Radeon HD 2900 Pro or equivalent
OS: Windows XP(SP3)/Vista/Windows 7
Hard Drive: 8GB of free space

Jag har upplevt förut att minimum requirements ibland kan vara lite väl "snälla", då spelen egentligen kräver högre för att kunna liras i 30+ fps... Är det någon som vet hur pass bra min dator bör klara spelet beroende på det som angivits som minimum?

Tänk såhär : Minimum kraven krävs för att starta spelet inte för att det ska gå spela tillfredställande. Tror det blir svårt att få 30fs med den burken tyvärr.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk

Fler som har problem med coop? Får det inte till att fungera. Ibland kommer polarna in, men efter ett tag så låser det sig för dem. Kör ingen firewall i routern, i software firewall är allt öppet. Inga problem med online.

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG

Permalänk
Skrivet av Aeqvist:

Tänk såhär : Minimum kraven krävs för att starta spelet inte för att det ska gå spela tillfredställande. Tror det blir svårt att få 30fs med den burken tyvärr.

ja... vi får se. Jag har spelat en del spel som varit på minimum, och de har kunnat köra spelet hyfsat, och den PC som jag skrev i förra inlägget, klarar Bulletstorm på 35 fps, så vi får se hur det blir, men jag hoppas på det bästa!

Permalänk

ta och läs lite på steams forum under Brink, väldigt många med Ati har tydligen problem, själv har jag inte Ati men jävliga ljudproblem efter en stund,samt ofta utkastad ur servern vid kartbyte, grafisk inga som helst konstigheter 60-90 fps i 1920*1080 120hz med allt som går att ha påslaget borde vara betydligt högre...

Sen att spelet är fult stör mig nästan mer och mer efter 16 tim speltid, kan inte känna att teamplay och roliga rörelser överväger de fula och buggiga.
Molotovs som förvinner upp i tomma intet med en ful eldsmäll sen är det som vanligt kliniskt rent och tråkigt utan att något går sönder innan nått lag klarar sin uppgift och spelet är slut.

Men jag är inte sur, har förmodligen gjort sämre saker med 49,95 euro förut

Visa signatur

i5 2500K, coolit alc, Gigabyte Z68X-UD3P, cougar 700w, 8gig kingston hyper x 1600mhz, OCZ vertex3 240gb, intel x25 g2 80gb, MSI Lightning 770gtx, w7, LG Flatron W2363D, QPad 5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjornensover:

ta och läs lite på steams forum under Brink, väldigt många med Ati har tydligen problem, själv har jag inte Ati men jävliga ljudproblem efter en stund,samt ofta utkastad ur servern vid kartbyte, grafisk inga som helst konstigheter 60-90 fps i 1920*1080 120hz med allt som går att ha påslaget borde vara betydligt högre...

Sen att spelet är fult stör mig nästan mer och mer efter 16 tim speltid, kan inte känna att teamplay och roliga rörelser överväger de fula och buggiga.
Molotovs som förvinner upp i tomma intet med en ful eldsmäll sen är det som vanligt kliniskt rent och tråkigt utan att något går sönder innan nått lag klarar sin uppgift och spelet är slut.

Men jag är inte sur, har förmodligen gjort sämre saker med 49,95 euro förut

Jag har ett 5850 och min fps droppar till 30 VÄLDIGT ofta, det är la inte normalt eller?

Permalänk

inte hänt för mig, kanske normalt för ett 5850?

Visa signatur

i5 2500K, coolit alc, Gigabyte Z68X-UD3P, cougar 700w, 8gig kingston hyper x 1600mhz, OCZ vertex3 240gb, intel x25 g2 80gb, MSI Lightning 770gtx, w7, LG Flatron W2363D, QPad 5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjornensover:

inte hänt för mig, kanske normalt för ett 5850?

Installerade de nya uppdateringarna som kom 16:e nu har jag 50-60 fps konstant med anti aliasing och high quality på allt typ. Skönt!

Permalänk

Flera av de irriterande grejor i brink som folk beskriver här, har jag uppfattat som att de är buggar som en kommande patch ska fixa till. Och jag håller inte med om att spelet är fult. På de gameplays som jag har sett, bl. a på gametrailers videorecension, så ser spelet helt underbart snyggt ut. Om något ser fult ut så måste det vara buggar, som lär fixas i framtiden.

Permalänk
Skrivet av VivoVivo123:

Flera av de irriterande grejor i brink som folk beskriver här, har jag uppfattat som att de är buggar som en kommande patch ska fixa till. Och jag håller inte med om att spelet är fult. På de gameplays som jag har sett, bl. a på gametrailers videorecension, så ser spelet helt underbart snyggt ut. Om något ser fult ut så måste det vara buggar, som lär fixas i framtiden.

Är absolut inte fult. Tycker det har en härlig stämning, lite som Madmax filmerna.

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG

Permalänk
Medlem

Då man är en fd. rtcw:et och Urban Terror-spelare så känns det här spelet rätt givet. Ett par minuter kvar på installationen, sen får vi se om det lever upp till mina förväntningar :).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet hur man tar bort splash screen på Brink? Är så otroligt irriterande att vänta sig igenom sånt.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem

Inte för att vara otrevlig men...
http://tinyurl.com/4yx9qsz

Permalänk
Skrivet av tofupunk:

Är det någon som vet hur man tar bort splash screen på Brink? Är så otroligt irriterande att vänta sig igenom sånt.

Gjorde två bat filer. En för att byta namn på originalfilerna och en för att återställa. Filerna ligger i Steam\steamapps\common\brink\base\video\assets. Bat filerna ska också ligga här. Annars måste du ha sökvägen med framför rename. Alla filer byter inte namn, medvetet val.

Skapa en bat fil som heter rename.bat
Kopiera in följande text i bat filen. (välj redigare rename.bat)

rename attract.bik attract.bik.org
rename chen_resistance_outro.bik chen_resistance_outro.bik.org
rename chen_resistance_outro_full.bik chen_resistance_outro_full.bik.org
rename intro.bik intro.bik.org
rename mok_security_outro.bik mok_security_outro.bik.org
rename mok_security_outro_full.bik mok_security_outro_full.bik.org
rename pubdevlegal_splash.bik pubdevlegal_splash.bik.org
rename resistance_faction_intro.bik resistance_faction_intro.bik.org
rename security_faction_intro.bik security_faction_intro.bik.org

Gör sedan en bat fil som renameorg.bat.
Kopiera in följande text i bat filen. (välj redigare renameorg.bat)

rename attract.bik.org attract.bik
rename chen_resistance_outro.bik.org chen_resistance_outro.bik
rename chen_resistance_outro_full.bik.org chen_resistance_outro_full.bik
rename intro.bik.org intro.bik
rename mok_security_outro.bik.org mok_security_outro.bik
rename mok_security_outro_full.bik.org mok_security_outro_full.bik
rename pubdevlegal_splash.bik.org pubdevlegal_splash.bik
rename resistance_faction_intro.bik.org resistance_faction_intro.bik
rename security_faction_intro.bik.org security_faction_intro.bik

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG