Permalänk
Medlem

Bluescreen (Klif.sys) HJÄLP!

Hej, skulle vara sjukt tacksam om vi reder ut mitt problem med mina bluescreen rapporter.

Började i början av maj att min data bluescreena och orsaken är oftast "klif.sys" står det i bluescreen rapporten, sen vart det oftare och oftare.
Så stog det ofta "dumphing physical memory" så började den på 0 gick upp till 100 och startades om.
Kunde få på den till och från men oftast la den av efter 10min till 1h.
Började ana att det kanske kunde vara min hårddisk som är från 2006, försökte ändå lösa problemet i mer än en månad, sen gav jag upp och köpte en 1tb hdd samsung 32chache igår, va nästan säker på att det var hårddisken men börjar nu tro att det kan vara mina ramminnen som överhättats på nått jädra vänster.
Trodde att allt skulle funka normalt när jag hade installerat XP home edition klart, sen vart datan blå efter ungefär 15min.
EXAKT samma fel rapport "klif.sys" och en till anmärkning, kan skicka printscreen rapporten så ni får en mer insikt.
Kan med påpeka att datan är rätt hyfsad, så grejar inte.. har Core 2 duo 3mb chache, 2gb minne, ati radeon HD 4800 series och mitt nättagg ligger på 800w.
Hade Windows 7 innan och det har funkat sjukt bra tills 1 månad tillbaka i tiden som ja påpeka.

Tacksam för svar DudeESSSSS