Permalänk

PHP behöver idéer

Hej jag har fått ta över driften av vår klubbs hemsida (kampsport) då vi ville förändra den och jag har ett hobby intresse av PHP/HTML.

Har gjort en del men känns endå inte riktigt klart, men jag sitter fast och skulle vara tacksam för några extra ögon och ideer till att förbättra sidan ännu mer.

Här är den gamla gamla sidan. (Länkarna fungerar ej) men alla sidor är samma som första sidan.

Och den nya nuvarande sidan.

// The_Phenom

Permalänk
Medlem

Snabbt svar, tycker du ska ta bort http://kempo.se/bild/valid-xhtml10.png och den andra CSS bilden. Känns helt onödigt.
Sen där nere i slutet av sidan har du, "KONTAKT TIDER SPONSOR" vid TIDER borde du padda upp texten i den höjd som KONTAKT har eller ändra KONTAKT till den höjd TIDER har. Annars har jag inte så mycket att säga, då jag skulle ha gjort en helt annan design (vilket också är en smakfråga) så ptja det är väl det enda jag kan säga. Känns lite svårt Någon annan kanske kan komma med några super bra idér!

mvh Svehck

Permalänk

Nice tack små saker som lagt kvar sedan test av sidan som inte skulle finnas där men som man missar när man sitter och stirrar på sidan:P

Permalänk
Medlem

(C)-notisen ser väldigt konstig ut, och Facebook-loggan nere i högra hörnet ser felplacerad ut. Menyn ser lite typiskt template-aktig ut, och header-bildern verkar inte vara speciellt relaterad till verksamheten. I övrigt tycker jag headern ser väldigt tråkig och onödigt mörk ut, jag skulle nog gjort den ganska så ljus.

Det var väll vad jag tänkte på lite snabbt när jag gick in på sidan.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Skrivet av Svehck:

då jag skulle ha gjort en helt annan design (vilket också är en smakfråga)

mvh Svehck

Då detta bara är ett mellansteg.

Vilken typ av design hade du gjort?

//The_Phenom

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Skrivet av tcntad:

Finns det en färg som heter gränt?

http://kempo.se/master.php?site=about&sub=FAQ Andra frågan och svaret:p

Hehe självklart skall det vara grönt