Permalänk
Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

ÄR det en gräsklippare du kör? Hur kul på en skala är det att skippa halva av alla kurvorna?

lol, ta det lugnt :). Det är timetrial och då är det bara tiden som räknas Jag tycker det e skitkul

Visa signatur

Gigabyte P67 UD4 | Intel Core i5 2500k @ 5GHz 1.35v prime95 stabil 24/7| 2x2GB Corsair @ 1600MHz 1.56v | Antec TruePower Quattro 850w |
|eVGA GTX470 superclocked @ 780/1620@1.037v / 1950| HAF 932 | Viewsonic vx2268wm 120hz | intelli ie 3.0 | RATT: Logitech G27 för F1 2010<3 nickname: grisfiske videos: http://www.youtube.com/user/GTXwek

Permalänk
Medlem

Någon som vet om spelet fungerar dugligt med tangentbord? Eller är det ratt som gäller

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem
Skrivet av wekkt0r:

lol, ta det lugnt :). Det är timetrial och då är det bara tiden som räknas Jag tycker det e skitkul

För mig är det lite som att köra över gräset i banracing för o få snabbare tid. Fusk dvs.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KlosterKatten:

För mig är det lite som att köra över gräset i banracing för o få snabbare tid. Fusk dvs.

IRL / Simulator spel blir man diskad ifall man gör't. Eller åtminstone så räknas inte ens varv.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem

Nån mer än jag som får fpsspikar "uppåt" i just gymkhana? Kan hoppa från ~90 till 250~ och sedan hoppar det tillbaks så då känns det som enormt bufferlagg. Synd att codemasters har sullat så v-syncen låser sig till 60 när man har refresh rate på 120 Det sistnämna var i.a.f. rapporterat till CM dev-team.

Måste också klaga på att spelet är lite för mycket arkad, lär ju vara få som gillar det.
Dock har jag inte sett några klagomål på (motor)ljudet, är det bara jag som tycker att det är så pass tunt på något vis att det blir svårt att inte varva för mycket när det egentligen ska petas i nästa växel?

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Skrivet av Lan:

Svar på alla dina bekymmer;

Spelet är ner-dummat, du måste starta med samma spelkontroll för att få samma inställningar (inklusive första ggn spelet visar trailers eller frågar om att du trycker enter). Låt bli tangentbordet för det är inte anpassat alls.

Så om du kör med saitek, rör inte tangentbordet eller musen alls. Använd knapparna för att gå in i spelet, då skall det snoka reda på dina windows settings och använda dem. Edit: INGA knappar alls? Vete sjutton hur det funkar då...

Jag åkte själv dit på att man inte kunde använda tangentbordet för att gå ner i menyer och sedan upp ur dem. Helt vansinnigt dålig portning i det fallet.

Men otroligt nice spel när man drar igång på Eyefinity, ratt och trackir

Tack för försöket, men det hjälper inte, har också installerat om spelet men icke...

Får nöja mig med att konfigurera paden efter spelets tangentbordskontroller. Men frågan är om det då går att spela splitscreen med pad + tangentbord.
EDIT: Nej det gick inte.

Skrivet av Pinguulol:

Alt+Enter borde fixa tillbaka helskärm för dig.

Jäpp

Visa signatur

Define r2 med 2*Scythe gt1150 och Noctua s12b | Seasonic x-560 | Asus p7p55d med u3s6 | i5 750@3,7GHz | Coolermaster hyper 212+ med Noctua p12 | 8 GB ddr3 Corsair xms3 1600 | OCZ vertex 4 256 GB | Samsung f2 500GB | gtx570 med AC xtreme+ | Dell u2410 | Pantone huey

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

För mig är det lite som att köra över gräset i banracing för o få snabbare tid. Fusk dvs.

snarare dåligt gjorda banor i spelet då. Tror inte att genvägar ens finns på riktiga rallybanor, skulle ju vara väldigt svårt att bedömma vad som är tillåtet då. Jag försöker bara utnyttja spelen så mycket det går, är det tillåtet så är det som sagt dåligt gjorda banor imo. När jag körde på den banan så sa de t o m i spelet "Cut".

Och sen med att man ska sladda in i kurvorna gör man ju bara när det är snabbare alternativet, man gör ju inte det för att de ska se snyggare ut :).

Visa signatur

Gigabyte P67 UD4 | Intel Core i5 2500k @ 5GHz 1.35v prime95 stabil 24/7| 2x2GB Corsair @ 1600MHz 1.56v | Antec TruePower Quattro 850w |
|eVGA GTX470 superclocked @ 780/1620@1.037v / 1950| HAF 932 | Viewsonic vx2268wm 120hz | intelli ie 3.0 | RATT: Logitech G27 för F1 2010<3 nickname: grisfiske videos: http://www.youtube.com/user/GTXwek

Permalänk
Medlem
Skrivet av wekkt0r:

snarare dåligt gjorda banor i spelet då. Tror inte att genvägar ens finns på riktiga rallybanor, skulle ju vara väldigt svårt att bedömma vad som är tillåtet då. Jag försöker bara utnyttja spelen så mycket det går, är det tillåtet så är det som sagt dåligt gjorda banor imo. När jag körde på den banan så sa de t o m i spelet "Cut".

Och sen med att man ska sladda in i kurvorna gör man ju bara när det är snabbare alternativet, man gör ju inte det för att de ska se snyggare ut :).

Om du spelar ett banracing spel går du utanför de vita linjerna för att vinna också? Skyller du på dålig bandesign i ett skjutspel om du kan springa igenom väggen?

Sluta göra ursäkter och inse att du fuskar dig igenom.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Någon som vet när man låser upp zone 2/3 i friåkningen?

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Om du spelar ett banracing spel går du utanför de vita linjerna för att vinna också? Skyller du på dålig bandesign i ett skjutspel om du kan springa igenom väggen?

Sluta göra ursäkter och inse att du fuskar dig igenom.

I F1 2010 tex så leder det till strafftid. Tycker det isf borde straffas på nåt sätt om du nu säger att det är fusk, annars är det väl dåligt gjort av speltillverkarna att inte infört det Blir ju väldigt svårt o säga vad som är fusk och inte om det finns några klara regler.

Visa signatur

Gigabyte P67 UD4 | Intel Core i5 2500k @ 5GHz 1.35v prime95 stabil 24/7| 2x2GB Corsair @ 1600MHz 1.56v | Antec TruePower Quattro 850w |
|eVGA GTX470 superclocked @ 780/1620@1.037v / 1950| HAF 932 | Viewsonic vx2268wm 120hz | intelli ie 3.0 | RATT: Logitech G27 för F1 2010<3 nickname: grisfiske videos: http://www.youtube.com/user/GTXwek

Permalänk

Detta är rally, går inte jämföra med corner cutting i racing.
Köra över vita linjer i racing är inte direkt förbjudet heller, det du kan få strafftid är om du genar och tjänar tid på det.

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Medlem

Tycker spelet är riktigt bra, bra grafik, bra crossfire skalning, lång campaign, ,multiplayer med splitscreen och local.
Körkänslan är inte lika skön som i Dirt 2 dock, tycker man har lite väl mkt grepp i Dirt 3, går inte riktigt att sladda runt krokarna.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Skrivet av KlosterKatten:

Om du spelar ett banracing spel går du utanför de vita linjerna för att vinna också? Skyller du på dålig bandesign i ett skjutspel om du kan springa igenom väggen?

Sluta göra ursäkter och inse att du fuskar dig igenom.

Aldrig spelat ett rallyspel tidigare eller kör du med ljudet av?

I vissa lägen så uppmanas man av kartläsaren att gena och man märker tydligt i bandesignen hur mycket det är meningen att man ska kunna skära kurvan.

Visa signatur

Asbra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eckim:

Provade precis Spelet med en Logitech Driving Force GT, måste säga att jag är SJUKT besviken. Älskade 2an, men efter att ha spelat i 20 min med 3an så vet jag inte vad jag ska säga.

Stängt av alla hjälpmedel, fibblat med ratt-inställningar. Bilen ligger limmad på vägen hur mkt du än provocerar den, känns alldeles för mycket arcade.

Förstår inte att man har lyckat's göra ett spel sämre.

Tar tillbaka lite av mina åsikter, efter att ha provat spelet på PS3, så var jag fan paff över hur stor skillnad det var gämfört med PC versionen. Märkte samma fenomen med dirt 2 till pc kontra xbox 360.

Fartkänslan och tyngden känns mkt bättre på konsol, vet inte ifall det har att göra med att dem har cappat spelet vid 30fps. Det är ju utvecklat för Xbox360 som grund vilket kör 30fps.

Stor skillnad var det iaf, tyckte det var sämre fartkänsla etc när man körde det på PC,n

Någon annan som märkt samma grejj?

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

Är det någon som har problem med anti aliasing? Om man höjer den högre än 8 så blir menyn konstig eller svartskärm. Endast man kan göra är att ta bort config filen o resetta inställningar. Sen upplever jag att frame rate höjer och sjunker trotts att jag har stängt av V-Sync. Tycker att 2st 460 borde klara av detta.
Fast det märks mest i cockpit. Kör spelet i 1080.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eckim:

Tar tillbaka lite av mina åsikter, efter att ha provat spelet på PS3, så var jag fan paff över hur stor skillnad det var gämfört med PC versionen. Märkte samma fenomen med dirt 2 till pc kontra xbox 360.

Fartkänslan och tyngden känns mkt bättre på konsol, vet inte ifall det har att göra med att dem har cappat spelet vid 30fps. Det är ju utvecklat för Xbox360 som grund vilket kör 30fps.

Stor skillnad var det iaf, tyckte det var sämre fartkänsla etc när man körde det på PC,n

Någon annan som märkt samma grejj?

30fps = högre responstid = därav tyngre känsla.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taft:

Är det någon som har problem med anti aliasing? Om man höjer den högre än 8 så blir menyn konstig eller svartskärm. Endast man kan göra är att ta bort config filen o resetta inställningar. Sen upplever jag att frame rate höjer och sjunker trotts att jag har stängt av V-Sync. Tycker att 2st 460 borde klara av detta.
Fast det märks mest i cockpit. Kör spelet i 1080.

Varför ska du ha mer än 8xAA i 1080p? Klart som fasen att spelet droppar FPS i 8xAA i fullHD.. 2st 360 är ändå bara 1gb grafikminne.

Desto högre upplösning du kör desto mindre AA behöver du. 2xAA räcker got o väl i 1080p.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Varför ska du ha mer än 8xAA i 1080p? Klart som fasen att spelet droppar FPS i 8xAA i fullHD.. 2st 360 är ändå bara 1gb grafikminne.

Desto högre upplösning du kör desto mindre AA behöver du. 2xAA räcker got o väl i 1080p.

Öhm 2st 360 1gb? Har inte jag för mig att GTX460 har 1GB minne? Precis vad det står i GPU-Z.
Hur som helst, jag kör inte på högre än 8 men vad som gör mig nyfiken är varför skärmen eller spelet blir cp när man höjer mig än 8. Var bara en fundering om någon visste.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taft:

Öhm 2st 360 1gb? Har inte jag för mig att GTX460 har 1GB minne? Precis vad det står i GPU-Z.
Hur som helst, jag kör inte på högre än 8 men vad som gör mig nyfiken är varför skärmen eller spelet blir cp när man höjer mig än 8. Var bara en fundering om någon visste.

2 grafikkort med 1gb blir fortf. 1gb.
Som sagt, mer än 8 stöds väl inte av grafikkortet helt enkelt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Hur ser accepterar man team offers i dirt 3?

När man lvlar så får man ju massa offers, men vart accepterar jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

2 grafikkort med 1gb blir fortf. 1gb.
Som sagt, mer än 8 stöds väl inte av grafikkortet helt enkelt.

Weird... Tycker det borde vara 2GB totalt då det används i SLI. Tycker att om man körr 2x512mb vs 2x1gb i högre upplösning så borde den andra alternativ vinna på då det är mer minne. Oh well.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk

Grymt löjligt också att inte kunna köra utan DVDn i.

Visa signatur

Define r2 med 2*Scythe gt1150 och Noctua s12b | Seasonic x-560 | Asus p7p55d med u3s6 | i5 750@3,7GHz | Coolermaster hyper 212+ med Noctua p12 | 8 GB ddr3 Corsair xms3 1600 | OCZ vertex 4 256 GB | Samsung f2 500GB | gtx570 med AC xtreme+ | Dell u2410 | Pantone huey

Permalänk

http://www.youtube.com/watch?v=lVztbrkG1as lekte lite och laddade upp en trailblazer sträcka

Skrivet av Sebr:

Hur ser accepterar man team offers i dirt 3?

När man lvlar så får man ju massa offers, men vart accepterar jag?

Tror det är olika bilar du väljer bara, dom har olika utmaningar som kan ge mer xp

Skrivet av Taft:

Weird... Tycker det borde vara 2GB totalt då det används i SLI. Tycker att om man körr 2x512mb vs 2x1gb i högre upplösning så borde den andra alternativ vinna på då det är mer minne. Oh well.

Alltså minne från båda grafikkorten används men dom laddar in exakt samma data så du får inte plats med större texturer bara för att du har SLI/CF.

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinguulol:

http://www.youtube.com/watch?v=lVztbrkG1as lekte lite och laddade upp en trailblazer sträcka

Tror det är olika bilar du väljer bara, dom har olika utmaningar som kan ge mer xp

Ah! cool ty

Permalänk
Skrivet av Oggaaaa:

Tycker spelet är riktigt bra, bra grafik, bra crossfire skalning, lång campaign, ,multiplayer med splitscreen och local.
Körkänslan är inte lika skön som i Dirt 2 dock, tycker man har lite väl mkt grepp i Dirt 3, går inte riktigt att sladda runt krokarna.

Tycker precis som du förutom körkänslan. Har båda installerade och växlar mellan dom och får samma känsla.

Har inga som helst problem att sladda, drifta runt i kurvorna. Kör med Logitech G25.

Gymkhanan är grymt rolig, brukar gå in där bara för leka av mej emellanåt och öva på donuts och drifting.

Mvh Peter

Permalänk
Medlem
Skrivet av lexusscorpion:

Tycker precis som du förutom körkänslan. Har båda installerade och växlar mellan dom och får samma känsla.

Har inga som helst problem att sladda, drifta runt i kurvorna. Kör med Logitech G25.

Gymkhanan är grymt rolig, brukar gå in där bara för leka av mej emellanåt och öva på donuts och drifting.

Mvh Peter

Fick spelet idag och tycker den har väl mycket grepp eller för lite power vilket som men när man ställer upp den i kurvorna å trycker så ja det händer inte mycket alls, låter bara som motorn dör typ antispinn. Har stängt av allt utom ABS måste nog stänga av det också då antar jag.

Gymkhana är svårt som f-n jag har verkligen fått kämpa för platinum, var nära på att ge upp den första fick från 195-198k å skulle ha 200k, körde säkert 25ggr innan det gick.
Har än så länge bara hunnit köra fram t.o.m. driftingen på "gymkhanaskolan"(eller vad det nu hette ) gillar spelet skarpt än så länge.

Testade att ladda upp till youtube via den inbyggda funktionen men de var ju kass upplösning.
http://www.youtube.com/watch?v=XT6mYB11nLs

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av lexusscorpion:

Tycker precis som du förutom körkänslan. Har båda installerade och växlar mellan dom och får samma känsla.

Har inga som helst problem att sladda, drifta runt i kurvorna. Kör med Logitech G25.

Gymkhanan är grymt rolig, brukar gå in där bara för leka av mej emellanåt och öva på donuts och drifting.

Mvh Peter

Gymkhanan gör fan spelet för min del, otroligt roligt.

Lirar de på PS3 me GT force feedback ratten så jag ska inte lägga mig i resten av diskussionen men fartkänsla är det utan dess like iaf. Lirade i ca 2h och körde sen till stugan (irl) och hade då svårt att inte dra krycka på grusvägarna

Visa signatur

Asus N56VZ + 256 GB Samsung SSD

Permalänk

någon som kan berätta vart man hittar drift banan?
Vill gärna drifta med ken blocks bil

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghettosmurfen95:

någon som kan berätta vart man hittar drift banan?
Vill gärna drifta med ken blocks bil

I Drift tour säsong 1 har du "gymkhanaskolan" när du klarat den så låses driftbanan upp

Innan jag lyckades med den där 180° snurren i hoppet, jisses vad jag krashade bilen såg inte klok ut

EDIT: Vad använder ni för att spela in DiRT3? Inget funkar för mig. Laddar just upp en film där jag använt FRAPS blir helmysko färger, får kraftiga FPS drops ner till strax under 20FPS(ospelbart) samt att graffekortet bara belastas till ~50-60% så fort jag slagit igång FRAPS. Har även testat MSI Afterburner men det blir ingen bild alls.

Postar länken så snart youtube har bearbetat klart.

EDIT2: Här är länken, förresten det funkar att spela in i alla andra spel jag testat......

http://www.youtube.com/watch?v=0jnfoGdg28I

Samt den inbyggda funktionen att ladda upp till youtube funkar
http://www.youtube.com/watch?v=QiPlg7W5_XA
http://www.youtube.com/watch?v=hvwna5fxHRs

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240