Permalänk
Medlem

Finner inte ord, sweclockers absolut vackraste bygge helt klart !

Visa signatur

Vi är alla nybörjare i början, glöm aldrig det.
1: Mozart TX - MSI Big bang-Xpower - i7 980x på vatten - GTX480 Sli - 12gb Dominator - 2x 128gb SSD raid0
2: Stacker 830 Nvidia - QX9650 (H20) - EVGA 780i - 9800GX2 (H20) - 8gb XMS2 - 150gb vraptor Raid0 + 5,2Tb

Permalänk
Medlem

Sjukt snyggt gjort

Visa signatur

orka

Permalänk

lätt bästa modden på sweclockers!

grattis till bygget, jag är avundsjuk (och lite inspirerad). ;D

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk

Vackert!

Permalänk
Medlem

Mycket fint bygge! Alltid kul och se projekt där man lagt ner mycket tid

Permalänk
Medlem
Skrivet av w00xie:

Finner inte ord, sweclockers absolut vackraste bygge helt klart !

Ja det är så säkert så!

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Medlem

Riktigt hantverk.

Permalänk
Medlem

Hatten av!

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Något av det finaste bygget jag sett! 5/5

Permalänk
Medlem

Det här är nog det sjukaste jag sett. Annorlunda och otroligt välgjort.

Permalänk
Medlem

Härligt att se ett ambisiöst och vällgjort galleri/bygglogg jämnfört med det vanliga på senaste tiden här på sweclockers. 5/5

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Galet nice, riktigt skön steampunkmod imo.
Well performed
Pricken över i hade ju varit om planeterna hade kretsat kring solen också, antar att du tänkte på det men la ner idén, kanske lite väl jobbig att genomföra om man inte är urmakar maester.

Kommer inte träytan slitas av musen, eller är det lite av poängen kanske?

Visa signatur

Core i7 920 @ 2.66GHz | Noctua NH-U12F | Asus P6T SE | 12 GB OCZ Platinum Z3 XTC @ 1600 | Gainward "Golden Sample" GTX 260 1792 MB | P182 | Corsair HX 620W|

Permalänk
Medlem

Mycket snyggt!

Visa signatur

Spel och Biorum: Nzxt Switch 810 | Intel i7 3960X | Corsair Vengeance 32gb | Asus Rampage 4 Extreme | 3st 7970 Crossfire | 2st Samsung 840 250gb | Och vatten på allt | Win 7 Ultimate
Surfdator: E6600 @ 3,6ghz | Xms2 8500 2gb | Asus P5K-R | XFX 6970 | Win 7 Ultimate
Spel och Biorum

Permalänk
Medlem

7kt coolt! 6/5!

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem

Sjukt snyggt!

Permalänk
Medlem

Har följt byggandet och kul att se slutresultat, säger som Saandberg att jag fattade nog inte vidden av bygget, kanon. Första 5an jag delar ut, otroligt snyggt och genomtänkt! :happy:

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem

Fantastiskt hantverk, alla detaljerna är magiska!

Permalänk
Medlem

tokigt häftigt!

Visa signatur

• AMD Phenom II x4 B50 @ 3.7GHz • Noctua NH-U12P SE2 • Kingston HyperX 8Gb 1600MHz • MSI GTX 560 Ti 1GB • ASUS M4A88T-V EVO • Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0 • Western Digital Caviar Blue 500GB • OCZ Agility 3 120GB • Western Digital Caviar Green 2TB • Sapphire FirePSU 625W • Dell U2311H • ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♣ ♠ ♣ ♦ ○ ◘ • ♠ Google Galaxy Nexus ♠

Permalänk

Kan bara instämma i kören; fantastiskt välbyggt och unikt chassi.

Snygga bilder dessutom!

Permalänk
Medlem

Får man fråga hur lång tid detta tog?
Hatten av, 5/5!

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Inaktiv

Inte lätt att göra retrobyggen som ger så här genuint intryck men du har lyckats med varenda detalj. Mormor hade inte anat oråd om den blivit placerad i hennes finrum.

Mycket bra!

Permalänk
Medlem

Kan vara det snyggaste på sweclockers galleri 5/5

Visa signatur

Min första dator mod: Philips radio

Permalänk
Medlem

Mycket bra gjort, det va en fröjd att se bilderna. Tvekade inte ens att sätta 5/5 på denna!

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Ursäkta mitt ordval men dra åt helvette vad snyggt! 5/5

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt! Mitt lilla träbygge känns ynkligt jämte detta. Det blir naturligtvis högsta betyg på det här !

Permalänk
Medlem

Grymt in på detaljer , men tycker mekaniskt tangentbord hade gjort sitt =<

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Proffsmoddare

Sjukt jävla tack! Vilket bemötande Sputnik fick!! Jag vet inte vad jag skall säga... En är väl på sin plats!
Kan tillägga att jag precis installerat datorn i hemmet och att jag i denna stund, med dessa textrader, tar Sputniks oskuld... och det är fantastiskt! Jungfruresan har börjat den luftflödet verkar tiptop på insidan, men datorn ska testas hårt. Tack än en gång!!

Skrivet av upl8447:

har lagt upp detta bygge som förslag till jocke92 som håller en tävling (där vi ska utse terminens bäste moddare) jag själv sitter med i juryn och tycker detta kan vara en värdig vinnare

Oj... Det var fint av dig. Jag var oviss om en tävling men det är klart jag vill vara med!

Skrivet av Användarnamnqwer:

Riktigt kul bygge, bra med lite roliga funktioner också, som ljudbordet t.ex. Ett plus hade ju varit om solsystemet faktiskt rört på sig

En fråga bara, hur är det att sitta vid den och jobba/surfa? Ergonomin känns ju lite sådär på sista bilden, ser väldigt jobbigt ut för handlederna...

Jag testar den just nu och om den extrema vinkeln är ergonomisk nog får tiden och eventuellt trasiga handleder avgöra En plan B är väl att lägga något under och på så sätt höja upp luckan och räta ut vinkeln lite.

Skrivet av xeromem:

Galet nice, riktigt skön steampunkmod imo.
Well performed
Pricken över i hade ju varit om planeterna hade kretsat kring solen också, antar att du tänkte på det men la ner idén, kanske lite väl jobbig att genomföra om man inte är urmakar maester.

Kommer inte träytan slitas av musen, eller är det lite av poängen kanske?

Jo, tanken har vart där. Hade vart så jävla fint... en omöjlighet tyvärr, pga begränsat utrymme. har haft planer på att bygga ett viktorianskt mekaniskt solsystem vid sidan av dock. Men det är ett större och mer komplext projekt än detta så... vi får se

ang träytan så ser jag gärna att den slits såklart. Sputnik blir bara finare med tiden serru

Skrivet av adde_mufc:

Får man fråga hur lång tid detta tog?
Hatten av, 5/5!

Tack! Jag har ingen koll på timmarna, men lite drygt två och en halv månad exl skissande. Känns som en evighet dock...

Skrivet av Palme_570:

Grymt in på detaljer , men tycker mekaniskt tangentbord hade gjort sitt =<

Tack! Mycket finlir blir det... det är oftast detaljerna som avgör i mitt tycke.
Ang tangentbordet. Jag ville aldrig hamna i ett typiskt steampunk-träsk, även om tanken på ett mekanskt tangenbord funnits där. Jag tror det hade blivit för mycket. Jag är jättenöjd med tangentbordet som det är och tycker att det bidrar starkt till retrokänslan.

Visa signatur

Byggen:
Shrine, Tempel

Följ mig gärna på facebook: https://www.facebook.com/lovehultenau

Permalänk
Medlem

Värd en egen nyhet här på swec.