Permalänk
Medlem

Asus eller MSI?

Jag håller på att välja delar till en ny dator men jag kan inte välja moderkort...jag väljer mellan: Asus P8P67 pro rev b3 och MSI P67A-GD65 REV B3. Båda verkar bra men varje gång jag beslutar mig för det ena så läser jag något som får mig att tvivla. Jag gillar Asus och kör det nu, men tycker det verkar finnas en del negativa kommentarer om dem...MSI vet jag inte mycket om och även de får blandade kommentarer...

Vilket ska jag välja?

Permalänk
Medlem

Jag vet att det där asus kortet är bra. Men MSI vet jag ingenting om.. Har aldrig haft delar från MSI

Vore jag du skulle jag satsa på Asus utan argument. Tycker helt enkelt Asus har fungerat gångerna jag haft det.

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem

Det var väl lite så jag tänkte också, asus har alltid funkat för mig. iof så har msi thx-ljud, men jag tror inte det spelar någon roll för mig. Inte tillräckligt för att välja msi istället iaf.
Har en känsla av att det inte finns något som är "perfekt", men dessa uppfyller iaf mina krav.

Permalänk
Medlem

Kör MSI GD55 nu efter år med mest Asus kort. Kan säga att jag är riktigt nöjd. Snyggt lättarbetat UEFI, många 3-pins fläkt platser, inget probs att överklocka och så MILITARY CLASS!!!!

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem

ok, då verkar det inte spela så stor roll vilket man tar, båda verkar vara bra. Men jag tänkte förmodligen inte överklocka, så då kanske Asus är bästa valet, eller?