Nytt Corsair TX650 - Fläkten rör inte en fena

Permalänk
Medlem

Nytt Corsair TX650 - Fläkten rör inte en fena

I början trodde jag att den kanske går igång automatisk när den blir varmare när jag spelar osv men icke!
Stekhet efter några minuters spelande!

Något man kan göra eller är det bara att skicka tillbaks?

Permalänk
Medlem

I teorin kan du byta ut fläkten, men då ryker garantin. Jag skulle rekommendera RMA.

Permalänk

Har du testat att peta på den, ge den en liten knuff?

Permalänk
Medlem
Skrivet av korvmannen:

Har du testat att peta på den, ge den en liten knuff?

Ja jag gjorde det nu men tyvärr hända inget...

Permalänk
Medlem

Finns det inget program eller bios som styr fläkten / ser tempen på agget?

Kanske ska tillägga att det är den nyare TX650 V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Finns det inget program eller bios som styr fläkten / ser tempen på agget?

Kanske ska tillägga att det är den nyare TX650 V2

Efter 3 månader är det enda man hör i ett Coolermaster CM Storm Sniper chassi, den dära störande TX650 V2 aggets whinande kullager.

Visst okej, kullager låter mer men jag belastar i IDLE aldrig mer än 110--140Watt med monitorerna avstängda från vägguttaget och det whinar som bara den.

Blir kanske till att RMA detta, men skulle vilja ha ett nytt agg att byta med under tiden. Jag tror att tempsensorn har gått sönder alternativ att fläkten är undermålig.

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz