Permalänk
Medlem
Skrivet av MammaMumin:

Köpte Kaspersky för ett tag sedan och är nöjd, segar inte ned min dator i alla fall (två processer igång normalt).

2010 och gratis uppgradering till 2011 för ett bra pris:
http://www.netonnet.se/art/dator/programvara/sakerhet/kaspers...

Men nod är minst lika bra.

Gratis uppgradering?? Det har man ju hela tiden! Man köper en licens på ett år. Sen kan man uppgradera så fort det kommer en ny utgåva helt fritt. Det kan komma ut flera utgåvor per år.
Bara gå in på Kaspersky och tanka!!

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk

Köper man tidigare års utgåva (tex 2010) så är det inte alls säkert att nuvarande års (2011) utgåva är gratis men grattis i så fall. 299kr är i vilket fall inte särskilt dyrt.

Permalänk
Medlem

Jag har kört många olika lösningar genom åren men nu för tiden kör jag med Windows inbyggda brandvägg samt Microsoft Security Essentials. Gratis och verkar göra sitt jobb bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MammaMumin:

Köper man tidigare års utgåva (tex 2010) så är det inte alls säkert att nuvarande års (2011) utgåva är gratis men grattis i så fall. 299kr är i vilket fall inte särskilt dyrt.

Vad snackar du om??? Har kört Kaspersky sen det hette version 6,0. Har alltid kunnat gått in på Kaspersky och tankat ner den nya när den kommit ut. Har man licensen så är det bara att uppgradera. Tidigare köpte jag licensen via Antivirus.com. Men dom senaste åren så har det varit Kaspersky.com då återkommande kunder får 10% rabatt

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk

thomax: lugn och fin nu, jag köpte mitt nyligen och har inte haft anledning att kolla upp hur det är med ny licens osv. Jag menade rent allmänt (var lite otydlig kanske). Körde Trend Micro för ett par år sedan och då var det olika priser på ny licens och ny licens/"årets" programversion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MammaMumin:

thomax: lugn och fin nu, jag köpte mitt nyligen och har inte haft anledning att kolla upp hur det är med ny licens osv. Jag menade rent allmänt (var lite otydlig kanske). Körde Trend Micro för ett par år sedan och då var det olika priser på ny licens och ny licens/"årets" programversion.

Du! Jag menade inte att vara otrevlig på nått sätt. Tro inte det. Snäll som fan !
Lite hetsig bara när jag upplever att någon förmedlar information som inte stämmer med den erfarenheten jag har av tex Kasperskys olika utgåvor.

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk

Är det Internet security man ska köra på Kaspersky?
Och om man köper den där från netonnet för 299...får man då uppgradera till 2011 som kostar 599 på deras hemsida helt gratis? Låter som en bra deal

pöss!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MammaMumin:

Köpte Kaspersky för ett tag sedan och är nöjd, segar inte ned min dator i alla fall (två processer igång normalt).

2010 och gratis uppgradering till 2011 för ett bra pris:
http://www.netonnet.se/art/dator/programvara/sakerhet/kaspers...

Men nod är minst lika bra.

http://www.betanews.com/article/Kaspersky-releases-AntiVirus-and-Internet-Security-2012/1307459523

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Jag har personligen testat en hel del olika program.

Fsecure är favoriten av mina för den har fungerat klanderfritt. Inget strul alls. Skyddat bra och inte segat ner datorn speciellt.

Norton 360 samt norton antivirus 2003 har jag rullat. Bägge var ganska ruttna faktiskt om jag skall vara ärlig. Rekommenderar inte dom.

avast har jag på senare tiden tittat mera och mera på. Den verkar lovande. Dock tar den lite mycket resurser då man känner att datorn blir segare.

eset smart security har jag inte höga ord om inte nog med att den inte skyddade så datorn fick virus blåste rent hela disken i datorn. Den jävlades med internet med. Koppla ner för helt sjuka anledningar. Avinstallerade och gick till avast sen och har fungerat fint sedan dess. Safe to say den går jag inte åter till.

Andra som jag kommer kolla på är kaspersky samt antivir samt AVG men ej hunnit

Visa signatur

Coolermaster Stacker 810. Asus rampage II Extreme x58. Core i7 990x 3.46ghz. 24GB Corsair XMS3. 2st Nvidia 295 Q-Sli. 2x120gb ssd, 1.5tb wd green, 640gb wd blue. (6x500gb raid6, 2x1tb raid0 på adaptec 5805) Corsair AX1200 psu. Lexicon Lambda Usb ljudkort. 2st skärmar + tv.