Permalänk
Hedersmedlem

Som vanligt tycks priset vara stötestenen. Dela priset i åtminstone 3 och du får vad tangentbordet egentligen kostar, alltså bedömt utifrån hur länge det håller i jämförelse med icke mekaniska. När jag skriver håller, menar jag inte bara "håller ihop", utan att det vidmakthåller sitt skick och tangentkänsla. 3 är en lågt satt siffra. Är 400 kr mycket?

Egentligen är inte heller 1500 kr mycket sett till vad annan hårdvara kostar, vilken då byts ut flera gånger om, innan det är dags för ett nytt tangentbord.

Permalänk
Medlem

Tvunget att kludda ner med loggor på fyra ställen?

Nej tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nathan:

Testa http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=337042

Använder det själv och är efter snart ett par år fortfarande toknöjd.

Tack för tipset iaf. Ska klämma på den först men det blir nog et säkert köp. Problemet e bara att jag bor i berlin just nu men jag vill ha svenskt tangentbordslayout.
ska nog beställa den i sverige.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem

mmm blir ganska sugen på den, men 1300kr var lite mycket.
Å andra sidan så kan man lägga 500kr på en mus som bara har 5-6 knappar, så varför inte 1000kr på ett tangentbord med circus 100 knappar. Det är ju trots allt något man använder hela tiden när man använder datorn.

..ska fan gräva fram mitt gamla mekaniska årgång 1991 och se om jag får något liv i det.
edit: (äsch,, gummimatta på den med.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warwolf_Swe:

Vet någon om det finns nån butik i Göteborgsområdet där man kan köpa/klämma på ett par bruna switchar.
Är rejält sugen på en Filco Majestouch2, men det känns lite sådär att behöva beställa från England utan att ens ha känt på tangenterna.

Någon som kör Filco? Behöver bli mer övertygad innan jag lägger 1300 pengar på detta.

Mitt med blåa switchar är ett Filco Majestouch tenkeyless och jag är mycket nöjd med det, mycket nöjdare med det tangentbordet än vad jag var med mitt SteelSeries 7g. Kan inte uttala mig om de bruna switcharna, men det jag kan säga är att jag verkligen rekommenderar att man köper ett armstöd till Majestouch.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

kommer tagentbordet släppas i vitt tema? är så trött på att alla tagentbord är svarta

Permalänk
Medlem

Hm, måste säga att mina IBM modell-M och Victor tangentborden är bra men AST hade en del bra tangentbord med. Skall kolla om jag har några gamla mekaniska kvar på jobbet.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem

Totalmiss i recensionen att missa/inte kommentera alla dessa irriterande Qpad "Q"!
2st på handledsstödet och 3st på tangentbordet! En sån sak gör att jag aldrig skulle köpa det där tangentbordet. Hade dom haft ett Q på tangentbordet och ett på handledsstödet så ... kanske!

Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk

Hade varit helt flawless om den hade alla knappar man behöver för ljud, vilket är mute, vol+ vol-, play/pause, next, previous track. Den jag har nu är en logitech som har allt detta, FÖRUTOM next/previous track vilket är drygt :/

Edit: Såg nu att det fanns dessa knappar i F1 knapparna. Nån som vet hur man använder dessa? med nån knapp kombination?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ed Wood:

kommer tagentbordet släppas i vitt tema? är så trött på att alla tagentbord är svarta

Tror personligen inte det kommer komma några vita tangentbord med bakgrundsbelysning då det kommer vara svårt att få bokstäverna tillräckligt synliga för alla typer av ögon.

Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Skrivet av Selulance:

Hade varit helt flawless om den hade alla knappar man behöver för ljud, vilket är mute, vol+ vol-, play/pause, next, previous track. Den jag har nu är en logitech som har allt detta, FÖRUTOM next/previous track vilket är drygt :/

Edit: Såg nu att det fanns dessa knappar i F1 knapparna. Nån som vet hur man använder dessa? med nån knapp kombination?

Prova att läsa artikeln och se videon kanske ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Prova att läsa artikeln och se videon kanske ?

Han menar separata knappar säkert

Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selulance:

Hade varit helt flawless om den hade alla knappar man behöver för ljud, vilket är mute, vol+ vol-, play/pause, next, previous track. Den jag har nu är en logitech som har allt detta, FÖRUTOM next/previous track vilket är drygt :/

Edit: Såg nu att det fanns dessa knappar i F1 knapparna. Nån som vet hur man använder dessa? med nån knapp kombination?

Man håller nere FN knappen och trycker på knapp med önskad funktion.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Skrivet av Breddas:

Mitt med blåa switchar är ett Filco Majestouch tenkeyless och jag är mycket nöjd med det, mycket nöjdare med det tangentbordet än vad jag var med mitt SteelSeries 7g. Kan inte uttala mig om de bruna switcharna, men det jag kan säga är att jag verkligen rekommenderar att man köper ett armstöd till Majestouch.

Tack för ditt svar, satt precis och funderade över armstödet. Nu blir det köpa av
Är det fortfarande http://keyboardco.com/ som är enda alternativet?

Permalänk

Köpte ett Blackwidow Ultimate idag, vilket har samma blåa brytare. Valde mellan dessa två tangentbord men det blev Razer. Helt nöjd so far

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

++++ på detta. Skulle också vara bra om folk inte körde med billigaste skit USB kontroller där datorn pollar efter knapptryckningar i stället för att köra interupt (finns faktiskt USB som klarar av det men är dyrare). Synd bara att fler och fler MBOs inte har ps/2 längre.

Word!

Lever kvar med mitt Keytronic Ergoforce fortfarande

Tangentbordet såg schysst ut men 1300 riksdaler lät lite väl saftigt kanske.

Visa signatur

Underhållning: Fractal Design R5 | Intel i5-6600K | Asus Z170 Pro Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB | Aorus GeForce 1080Ti Xtreme 11G

Server: Antec P182 | Intel Xeon E3-1230v2 | Gigabyte GA-Z77-DS3H | Corsair PC3-12800 4x8GB | ESXi 5.1

Nas: Fractal Design XL | Intel i3-2100T | Gigabyte GA-Z68MX | Kingston HyperX 2x4GB | 8x3TB | Freenas 8.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warwolf_Swe:

Tack för ditt svar, satt precis och funderade över armstödet. Nu blir det köpa av
Är det fortfarande http://keyboardco.com/ som är enda alternativet?

Det vet jag inte om det är, men jag köpte mitt därifrån och det var inga konstigheter förutom att det var billigare med expressfrakt än vanlig.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk

Passthrhshszzrough

Permalänk
Medlem
Skrivet av OrbitJ0k3r:

Passthrhshszzrough

Det beror helt och hållet på hur det är implementerat. När jag hade mitt Razer Tarantula gick det mer eller mindre att använda hörlursutgången på tangentbordet pga störningar ifrån belysningen, medans SS 7G upplevde jag inga som helst problem med.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Hmm, är själv inne på ett nytt tangentbord. Vill definitivt ha taktil feedback, så det får bli ett par bruna eller blåa. Får testa lite mer på DreamHack för att slutligen avgöra ett köp.

Skrivet av Dimman:

Något med blåa/bruna brytare? Tack :/

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=717323

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Finns inget skönare än att både skriva och spela på tangentbord med gummimembran.
Ett tangentbord ska vara tyst och inte låta som en skrivmaskin från 1800-talet när man använder det.
Usch för väsnande tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Finns inget skönare än att både skriva och spela på tangentbord med gummimembran.

Jo, och sedan finns det dem som njuter av att bli misshandlade

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk

Jag har testat det ett tag, och jag älskar det!!! Det är ett gediget bord, och skönt som bara den att skriva på.... Klicken gör att det känns gryyymt gediget...

Jag har 4 olika modeller av tangentbord här hemma från Sitek, Logitech, Razor och Qpad....
Detta bordet är utan jämnförelse det grymmaste!

Mina 5 öre.... men smaken är som....

DD

Ps. Priset....hmmmmm funkar för mig, och kan man lägga 5-6000:- på ett kex....och detta är det du styr ditt monster med....INTE dyrt i mina ögon! .-)

Visa signatur

3 burkar....snabb, snabbre och snabbast!

Permalänk
Skrivet av Breddas:

Det beror helt och hållet på hur det är implementerat. När jag hade mitt Razer Tarantula gick det mer eller mindre att använda hörlursutgången på tangentbordet pga störningar ifrån belysningen, medans SS 7G upplevde jag inga som helst problem med.

Men varför kopplar man inte hellre direkt till Ljudkortet. Man får väl bättre ljudkvalitet (minimalt :), men ändå), färre sladdar på bordet. Är det ärligt talat någon som använder Passthrough, eller ens frontpanel på chassit?

Permalänk
Medlem

nä, håller mig till G19 ett tag till.

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warwolf_Swe:

Vet någon om det finns nån butik i Göteborgsområdet där man kan köpa/klämma på ett par bruna switchar.
Är rejält sugen på en Filco Majestouch2, men det känns lite sådär att behöva beställa från England utan att ens ha känt på tangenterna.

Någon som kör Filco? Behöver bli mer övertygad innan jag lägger 1300 pengar på detta.

Jag satt och väntade på att Qpad skulle få fingrarna ur och släppa MK-80. Men det tog för lång tid så slutade det med att jag beställde ett Filco Majestouch 2 med bruna switchar. Jag hade testat både svarta och blåa tidigare. Jag hade svårt att skriva med de svarta switcharna så det vart borträknat tidigt. De blåa däremot var en dröm att skriva på. Det problemet jag visste skulle uppstå var att sambon skulle gå i taket om hon hörde mig skriva med blåa så jag chansade och beställde bruna. De bruna är har samma känsla som de blåa men de låter litemindre. Så jag anser att de är en väldigt bra kompromiss. Vidare så kan jag inte mer än rekommendera Filco Majestouch 2. Cleant och enkelt och lär hålla många år framöver. Sen att det hamnade på 1400kr. Vafan, har man pengar så lägg ner nån extra krona prylarna runt omkring datorn.

Så min rekommendation. Får du tag på ett MK-80 för 1000-lappen och inte har någon att störa så kör på ett MK-80. Blåa switchar och handledsskydd till det priset är riktigt bra.

Annars om du sitter i samma dilemma som mig, köp ett med bruna Switchar. Som det ser ut idag så är det endast Filco Majestouch 2 som erbjuder ett vettigt tangentbord med bruna switchar.

Sen ett allmänt råd till alla. Förfan, om ni sitter och skriver mycket. Köp ett vettigt tangetbord. Era kroppar kommer att tacka er.

Visa signatur

Senior

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Tvunget att kludda ner med loggor på fyra ställen?

Nej tack.

Har samma åsikt. Gillar verkligen inte allt onödigt, speciellt alla loggor och även We <3 Gaming på handstödet. Annars kanske detta vore något intressant. Tyvärr ej.

Detta tangentbord är väl mer inriktat mot nyblivna tonåringar som är väldigt intresserade av just att spela på datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OrbitJ0k3r:

Men varför kopplar man inte hellre direkt till Ljudkortet. Man får väl bättre ljudkvalitet (minimalt :), men ändå), färre sladdar på bordet. Är det ärligt talat någon som använder Passthrough, eller ens frontpanel på chassit?

För att om man har heatset/hörlurar med kort kabel så är det oftast smidigare att koppla in i tangentbordet då det brukar vara närmre än datorn.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Verkar vara ett grymt tangentbord, dock lite dyrt och inte först ut!

http://www.youtube.com/watch?v=fTWi4vR3w1w

Ripoff.se ?!?!?!

Permalänk

Måste beställa ett till jobbet. Har ett tangentbord hemma med mekaniska switchar och det rasslar så härligt Det firar 10 år detta år.