Android-apps du inte klarar dig utan

Permalänk
Medlem

Catch note - skitbra program att göra snaba anteckningar med antingen via ljud, text eller bilder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Seriöst, varför vill man kika på något i 720p (eller mer) i sin 4"-telefon? Jag ser ju själv knappt skillnaden där emellan på min 22" skärm till datorn.

Eller, är det så att ni kopplar någon video-out till tv/projektor när ni kollar?

Det är mest för att slipp konvertera om filmer man har till datorn

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Galaxy s 2 har ju hdmi ut med kabel och då kan man det
Q

Visa signatur

Amd 64 3700+ @ 2,7 GHz ||OCZ 512mb ||Gainward 7800gtx (gs)||Asus A8N-SLI Deluxe

Permalänk
Medlem

Någon som har nå bra tips på en sms app? Orginal funkar inte riktigt som den ska. ibland hamnar smsen som kommer efter ovanpå det man har skickat eller kanske finns nå enkel lösning på det?

Har en Desire

Permalänk
Medlem
Skrivet av Browing:

Någon som har nå bra tips på en sms app? Orginal funkar inte riktigt som den ska. ibland hamnar smsen som kommer efter ovanpå det man har skickat eller kanske finns nå enkel lösning på det?

jag kör med handcent , tycker den funkar smidigt för mig ialllafall

Visa signatur

Cpu: AMD Ryzen 5 2600 Mk: ASUS PRIME B450M-A Gpu: MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G Ram: G.Skill Trident Z RGB Series 16GB 3200MHzChassi: NZXT H7 Elite Nätagg: FD Power Supply Integra M 650WHd: Kingston SSDNOW A1000 240GB M.2, Samsung 850 EVO SSD 250GB, Samsung SSD 860 PRO SSD 512GB x 2 Skärm: Acer KG241

Permalänk
Medlem

Handcent SMS - Skitbra, kan sätta grafisktlås på den också så ingen kan ta mobilen och läsa dina meddelanden direkt.

Själv klarar jag mig inte utan, just nu, Endomondo - Sport tracker

Permalänk
Medlem

Kör oxå med Handcent, men kan nämna GoSms som ytterliggare ett alternativ.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Electrodroid kan jag rekommendera. En samling av elektronikrelaterade lathundar/uträknare. Allt ifrån usb/ps2/seriel/com-pinkonfig till resistorer, filter, op-förstärkare och mycket annat man emellanåt önskar att man hade tillgängligt när det väl behövs.

Skrivet av MakubeX:

Handcent SMS - Skitbra, kan sätta grafisktlås på den också så ingen kan ta mobilen och läsa dina meddelanden direkt.

Själv klarar jag mig inte utan, just nu, Endomondo - Sport tracker

Endomondo är trevligt :). Gillar graferna på hastighet och höjdskillnad bl.a.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Någon bra utforskarliknande app till sensation och SD-kortet?

OT: Vad behöver jag för class på minneskortet för att det ska klara av att spela in 1080p? Någon som kan länka något bra?

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Medlem

Skånetrafiken
vingette
dolphin hd

Permalänk
Skrivet av blagi:

Någon bra utforskarliknande app till sensation och SD-kortet?

OT: Vad behöver jag för class på minneskortet för att det ska klara av att spela in 1080p? Någon som kan länka något bra?

ES File Explorer
ASTRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Seriöst, varför vill man kika på något i 720p (eller mer) i sin 4"-telefon? Jag ser ju själv knappt skillnaden där emellan på min 22" skärm till datorn.

Eller, är det så att ni kopplar någon video-out till tv/projektor när ni kollar?

Förmodligen för att man har filmen i just 720p (eller mer) och inte orkar/har tid att koda konvertera den till något mer mobilvänligt.

Permalänk
Hedersmedlem

droidwall - enkelt interface för androids brandvägg där man kan välja vilka appar som får kommunicera via wifi, 3G eller inte alls. Användbart om man har snålt dataabbonemang. kräver root.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MakubeX:

Själv klarar jag mig inte utan, just nu, Endomondo - Sport tracker

coolt men hur fan funkar det?
ska man ha tegelstenen slåendes i fickan när man är ute och springer alltså :)?
eller finns det nåt bälte att köpa till som man fäster den i ?

Edit: syftar på Samsung Galaxy S2 som det blir ett köp av och den är ju inte direkt liten

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

coolt men hur fan funkar det?
ska man ha tegelstenen slåendes i fickan när man är ute och springer alltså :)?
eller finns det nåt bälte att köpa till som man fäster den i ?

Edit: syftar på Samsung Galaxy S2 som det blir ett köp av och den är ju inte direkt liten

Finns ju sådant bälte du ha telefonen i och ha runt armen.
Själv så går jag, springer inte ännu (fortfarande för tjock. ) så jag har den i handen.
Kommer själv köpa sådant bälte/band så man kan ha den runt armen, passar bra med hörlurar till också då.

Permalänk
Medlem

Gameboy Advance emulator

Permalänk
Medlem

power amp: en riktigt bra media spelare med 10 bands-eq och tonkontroller. men har även stöd för de flesta ljudformaten.
easy tether: om man inte har funktionen att använda mobilen som modem inbyggt.
office suite: riktigt skönt att kunna kolla office dokument i mobilen.
battery indicator: så att man får fram ström förbrukningen i procent.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk

Någon som kan rekommendera ett bra app att spåra sin mobil med dator i realtid samt att en historik sparas med hur telefonen har färdas!?

Har en HTC Sensation

Visa signatur

// Tomtenisse

Permalänk
Medlem

HTC Sense har väl den funktionen inbyggd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

coolt men hur fan funkar det?
ska man ha tegelstenen slåendes i fickan när man är ute och springer alltså :)?
eller finns det nåt bälte att köpa till som man fäster den i ?

Edit: syftar på Samsung Galaxy S2 som det blir ett köp av och den är ju inte direkt liten

OffT: Samsung GS2 är väl den minsta mobilen i den klassen. Svårt att få en mobil med 4.3" skärm att bli mindre än skärmen? On topic. Ska prova det programmet när jag ska ut och löpa i veckan. Mobilen (S: GS2) ligger mycket bra i fickan i skjortsen för den är väldigt tunn och lätt vilket gör att den slimmas intil benet och vikten gör att den inte far runt och slår mot benet. ^^

Visa signatur

intel i7 920 @ 4000Mhz / Asus P6T Deluxe V2 / Corsair 6GB DDR3 Dominator @ 1600Mhz / 2st Gigabyte 460 GTX 1GB @ 850/1700/4400Mhz SLI / HDD1: Corsair Force 120GB HDD2: WD Black 1TB / Antec Twelvehundred / Corsair 750W HX / Win7 64Bit SWE

Permalänk
Skrivet av Facemeat:

HTC Sense har väl den funktionen inbyggd?

Nej, bara lås och radera all data på enheten.

Permalänk
Medlem

Handcent....

Har installerat Handcent o funkar bra....men....jag får fortfarande också alla sms i vanliga meddelanden. Hur stänger jag av att det också kommer på telefonens vanliga meddelanden o bara i handcent?
tack på förhand.
turberg

Permalänk
Skrivet av turberg:

Har installerat Handcent o funkar bra....men....jag får fortfarande också alla sms i vanliga meddelanden. Hur stänger jag av att det också kommer på telefonens vanliga meddelanden o bara i handcent?
tack på förhand.
turberg

Meddelanden kommer alltid finnas i båda eftersom dom använder sig av samma databas, men jag antar att du menar notifieringarna, dom går att stänga av i inställningar för respektive SMS-program.

Permalänk
Medlem

TACk för svar lullebulle!!

Permalänk
Hedersmedlem

Vi har beslutat att flytta de klistrade app-trådarna till samlingstråden, detta för att det inte ska bli för många klistrade trådar på förstasidan, i samband med detta har vi lagt in en tråd för Symbian och en för Windows Phone 7.

Permalänk
Hedersmedlem

Finns det någon app fylld med frågor i stil med "Har du någonsin?". Kul till en fest tänker jag.

Permalänk
Skrivet av Shimonu:

Finns det någon app fylld med frågor i stil med "Har du någonsin?". Kul till en fest tänker jag.

Vet inte om det finns den typen av app, däremot finns det i alla fall Trivial Pursuit-liknande appar:
https://market.android.com/details?id=com.viennaopenminds.quisr.lite

Permalänk
Permalänk
Medlem

Någon som har testat Skype på en Android telefon? Vissa operatörer säger att de inte tillåter tjänster som Skype. Vet ni hur det ligger till med Tele2? Om jag använder Wi-fi är jag då säker på att Skype endast använder Wi-fi och inte 3G? Använder Skype för att snacka med släktingar utomlands. Vill inte få någon fet räkning hem från Tele2 för att jag har använt Skype med mobilen.

Permalänk
Skrivet av Chigurh:

Någon som har testat Skype på en Android telefon? Vissa operatörer säger att de inte tillåter tjänster som Skype. Vet ni hur det ligger till med Tele2? Om jag använder Wi-fi är jag då säker på att Skype endast använder Wi-fi och inte 3G? Använder Skype för att snacka med släktingar utomlands. Vill inte få någon fet räkning hem från Tele2 för att jag har använt Skype med mobilen.

När du använder WiFi (och du är inne på ett nätverk) så stängs 3G av automatiskt, det är så på alla Android-enheter.